آشنایی با بهترین سوغات چین

به گزارش تنها پیامک، زمانی که به هر کشوری سفر می کنیم، ضروری است تا چند نمونه از سوغاتی های شهر مقصد را همراه خودتان بیاورید تا خاطرات سفری که رفته اید همواره در ذهنتان بماند. در این کشور به دلیل تنوع و ارزانی اجناس سالانه افراد زیادی هستند تمایل بالایی برای رفتن به بازارهای پر زرق و برق این کشور دارند. با این تفاسیر ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره بهترین سوغات چین صحبت کنیم این کشور به دلیل گستردگی و تنوع بالایی که در سوغات دارد ما به چند مورد از بهترین آن ها که حیف است به چین بروید ولی آن ها را تهیه نکنید اشاره کنیم.

آشنایی با بهترین سوغات چین

با ما در تور چین همراه باشید تا بیشتر با سوغات چین آشنا شوید.

چای چین

یکی از معروف ترین و بهترین سوغات چین چای است. نوشیدنی روزانه اکثر انسان ها در سراسر دنیا به خصوص ایران، هند و چین. برای تهیه چای در کشور چین به راحتی می توانید به خواروبارفروشی ها و سوپرمارکت های شهر بروید و هر اندازه که چای می خواهید بخرید.

یادگاری های مائو در چین

هر کشوری برای خود دارای اقلام خاصی می باشند که فقط مختص آن کشور است، در چین هم یادگاری هایی به نام مائو وجود دارد که در بازارهای این کشور به وفور یافت می گردد. مغازه های خوب زیادی در بازار پانجیایوان (Panjiayuan) پکن وجود دارند و شما می توانید اقلام واقعی را در مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای پیدا کنید که برحسب تصادف راه خوبی برای سپری کردن بعدازظهر یا صبح در شانگهای است.

گره چینی

گره چینی که هنری باستانی است از دیگر سوغات چین محسوب می گردد. گفتنی است که بگوییم فرقی نمی کند شما دنبال چیز کوچکی مثل جاکلیدی هستید یا چیز بزرگترین برای آوزیزان کردن در منزلتان این گره های باستانی در اندازه های مختلف وجود دارند تا شما بتوانید با خرید آن ها یک یادگار از چین همراه خودتان داشته باشید. این گره ها معمولا قرمز هستند.

بدلیجات و جواهرات از سوغات چین

بعد از هند، کشور چین هم بدلیجات و جواهر بسیار متنوعی دارا می باشد. در تمامی بازاراهای شهرهای چین می توانید بدلیجات و جواهر مختلفی وجود دارد، شما میتوانید هر جواهرات و بدلیجاتی که فکرش را می کنید از بازارهای چین بخرید یا به عنوان سوغات چین برای دوستان و آشنایانتان بیاورید. از قلم نیاندازید که قبل از پول دادن حتما چانه زنی های لازم را نموده باشید.

آثار میناکاری شده

در طول سالیانی که در کشور چین گذشته، یکی از متداول ترین هنرهای این سرزمین، میناکاری بوده است. هنر مینا کاری بر روی اجناس مختلفی نظیر گلدان، تسبیح، جواهرات، بشقاب، جواهران ارزان قیمت نیز به کار می رود و شما می توانید با مراجعه به بازارهای این شهر برای خودتان را دوستانتان به عنوان سوغات چین مناکاری تهیه کنید.

ابریشم چین

دیگر سوغات چین که بسیار هم هوادار دارد، ابریشم است. ابریشم یکی از پرهوادارترین محصولات برای مسافران کشور چین است که شهرت آن از قدیم تا به اکنون نیز بوده است. لباس های ابریشمی زیبا ممکن است خیلی گران باشند و این به کیفیت آن ها بستگی دارد.

تابلوهای خوش نویسی چینی

با توجه به این که خط چینی ها کمی برای ما عجیب و نوظهور است، می توانید به رسم یادگار چند تابلو از خوش نویسی چینی ها را بخرید و همراه خود به ایران بیاورید. گفتنی است که بگوییم خوش نویسی چینی هنری مشهور در سراسر دنیا است و این آثار هنری ظریف را می توانید به دیوار اتاق خود نصب کنید و یاد سفر به چین را هماه در خاطرتان زنده نگه دارید.

مون کیک کانتونی

مون کیک کانتونی یکی از شیرینی های معروف شهر گوانجو است که به بافت نازک و ظاهری زیبا و ظریف شهرت دارد. این مون کیک ها در دو نوع شیرین و شور تهیه می شوند که شما می توانید با توجه به ذائقه خود یکی را انتخاب کنید. بهترین مون کیک های شهر گوانجو را می توانید در یکی از رستوران های Lianxianglou, Tao Tao Ju, Likoufu پیدا کنید.

آثار منبت کاری شده

چینی های به هنر اهمیت زیادی می دهند، از همین رو بیشتر سوغاتی که از این کشور می توانید با خودتان بیاورید آثار دستان هنرمند مردمان این کشور است. هنر منبت کاری یکی از ظریف ترین هنرهایی دنیا است. شما می توانید بنابه سلیقه ای که دارید یکی از آثار منبت کاری شده چین را خریداری نمایید و با خود به کشور برگردانید.

چوب غذاخوری چاپستیک

یکی از المان های مردم چین چابستیک هایی است که برای خوردن غذا از آن ها استفاده می نمایند، از همین رو مسافران زیادی هستند که در سفر به چین به رسم یادگار چند چوب چاپستیک همراه خودشان می آورند. برای خرید چاپستیک نگران نباشید چرا که به راحتی می توانید با رفتن به مغازه های سراسر کشور جعبه های زیبای چاپستیک را خریداری نمایید.

ظروف چینی

خوب نوبت به ظرف های چینی می رسد، ظروف چینی شهر گوانجو که به چینی طلایی معروف هستند با داشتن نقاشی های ظریف از مشهورترین، نفیس ترین و رنگارنگ ترین ظروف دنیا بهترین سوغات چین محسوب می گردد. نقطه مشترک این دو دسته، حضور پررنگ عناصر سنتی و عجیب چینی در این ظروف است که آن ها را به یکی از محبوب ترین ظروف نه تنها در کشور چین، که در آمریکا و اروپا نیز تبدیل نموده است.

بهترین مراکز خرید و بازارهای چین

  • بازار جاده ابریشم شهر پکن

آدرس: Jian Wai Da Jie, Chaoyang Qu, Beijing Shi, China, 100004

  • بازار صنایع دستی پانجیایوئان

آدرس: China, Beijing, Chaoyang, Huawei Rd, 潘家园

  • بازار یویوئان

آدرس: 73 Houjia Rd, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200010

  • بازار مسیر باستانی دونگانی

آدرس: China, Shanghai, Huangpu, 广东路

  • بازار هونگ چیائو پکن

آدرس: 2550 Hongqiao Rd, Changning, China, 201105

  • مرکز خرید سوپر برند مال شانگهای

آدرس: 168 Lujiazui W Rd, Lu Jia Zui, Pudong Xinqu, China, 200070

  • مرکز خرید گرند گت اوی شانگهای

آدرس: Xujiahui, Xuhui, China, 200333

منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 94

به "آشنایی با بهترین سوغات چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با بهترین سوغات چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین سوغات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید