میراث جنگ (نگاهی دگرگونه به ویتنام)

به گزارش تنها پیامک، ویتنامی ها که سالیان درازیست زخم جنگ را به دوش میکشند و یادگار ان چیزی به جز ویرانی و نابسامانی نسلی نبود که میراث دار و زجر کشیدگان همان گذشته بودند گذشته ای که حتی ماحصل ان بعد از گذشت سالها بر روح و وجود انها اثری دیرین گذارده است هم اکنون با هم نگاهی دگرگونه به باتلاقی میندازیم که حتی ایالات متحده امریکا را در خود فرو برد.

میراث جنگ (نگاهی دگرگونه به ویتنام)

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

جغرافیا

پایتخت این کشور هانوی محسوبی میگردد جمهوری سوسالیستی ویتنام دارای موقعیتی است که با مساحت 330363 کیلومتر مربع در قسمت شرقی شبه جزیره هند و چین در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع شده است. ویتنام از شمال با جمهوری خلق چین همسایه بوده و از شرق به خلیج Tonkin و دریای چین جنوبی محدود است. این کشور از غرب با کشور لائوس و در قسمت جنوب غرب با کشور کامبوج مرز مشترک دارد. ویتنام از جنوب نیز به دریای چین جنوبی محدود است. ویتنام باریکه طویلی به طول یک هزار مایل می باشد که از کرانه دلتای رود مکونگ در جنوب تا مرز چین در شمال بطول 1650 کیلومتر امتداد دارد. طول سواحل این کشور 3444 کیلومتر است.

اب و هوا

ویتنام دارای آب و هوای موسمی استوایی می باشد. منطقه شمالی بواسطه مجاورت با چین از هوایی کاملاً استوایی برخوردار نمی باشد ولیکن قسمت جنوبی این کشور کاملاً دارای آب و هوایی استوایی و برخوردار از ویژه گیهای آن می باشد. متوسط دما در هانوی 23 درجه و در هوشی مین 26 درجه سانتی گراد است.

اقتصاد

ویتنام با جمعیتی حدود 87٬000٬000 نفر و وسعتی بالغ بر 329٬000 کیلومتر مربع یکی از کشورهای تابعه بلوک شرق و اقتصاد کمونیستی است که در سالهای اخیر و به ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کوشش مؤثری برای آزاد سازی اقتصاد خود به خرج داده و پس از حدود 11 سال گفتگوی سخت با اعضای سازمان جهانی تجارت، از سال 2007 به این سازمان پیوسته است.

مکان های دیدنی ویتنام

دالات

آب و هوای سرد در تمام طول سال و مناظر روستایی از دره های مه آلود، درختان کاج سرسبز و گل های رنگارنگ از دلایلی است که دا لات زمانی توسط امپراتوران ویتنامی و مستعمره نشینان فرانسوی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه این شهر جذاب در ارتفاعات جنوبی مرکزی ویتنام یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال رهایی از گرما هستند. دا لات مناسب برای پیاده روی است و همچنین یک صحنه زیبا از معماری استعماری فرانسه و ویلاهایی در میان مناظر زیبا است.

مای سان

ساحل مرکزی ویتنام قرار گرفته است در به عنوان یک مکان باستان شناسی مهم شناخته می گردد.این مکان در ساحل مرکزی ویتنام قرار گرفته است. زمانی مرکز عمده مراسم مذهبی هندو بوده است که در آن به پرستش خدای خود ، بین قرن 4 تا 14 می پرداخته اند.

هوشی مین

شهر هوشی مین در امتداد رودخانه سایگون در نزدیکی دلتای مکونگ در جنوب ویتنام قرار گرفته است و قبلا به عنوان سایگون شناخته می شد که به عنوان پایتخت ویتنام جنوبی در طول جنگ به ویتنامی ها خدمت نموده است. ترکیب جاذبه های تاریخی و مدرن با یکدیگر تا خرید پر جنب و جوش، ناهار خوری و زندگی شبانه از دلایل مهم گردشگری در این شهر محسوب میگردد.

دلتای مکونگ

بازارهای شناور رنگارنگ ، باغ های میوه، شالیزارها، باغ نیشکر، پناهگاه پرنده ها و روستاهای عجیب و جالب همه آن چیزی است که بسیاری را به دلتای مکونگ در جنوب غربی ویتنام می کشاند. دلتای مکونگ با نام مستعار سبد برنج ویتنام، منطقه کشاورزی که دارای کانال های هزار تو و تو در تو و نهرهایی حاصلخیز میباشد که از طریق رودخانه مکونگ تغذیه می شوند. دلتای مکونگ که گستره آن از خلیج تایلند تا شهر هوشی مین است، بیش از یک سوم مزارع غنی، باغ ها، شالیزارها و مزارع پرورش ماهی از ان تغذیه مینمایند.

نها ترنگ

نها ترنگ شهر تفریحگاه ساحلی محبوب، در یکی از زیباترین خلیج ها آسیا در سواحل جنوبی مرکزی ویتنام واقع شده است. کوه های زیبا، سواحل و جزایر سرسبز آن را به مقصد مورد علاقه گردشگران تبدیل نموده است. این شهر دارای استراحتگاه های تفریحی، درختان نخل و تفرجگاه های دوست داشتنی است. همچنین امکانات تفریحی، پارک آبی، قطار هوایی و استخر موجی نیز در ان وجود دارد

ساپا

ساپا توسط کوه های چشم نواز، تراس های برنج و تنوع قبایل تپه ای در شمال غربی ویتنام احاطه شده است، ساپا یک شهر آرام است که اغلب به عنوان پایگاهی برای کوه پیمایی در کوه هوانگ لین سان و تور شالیزارهای برنج و روستاهای سنتی استفاده می گردد. در شهر بسیاری از تورهای سازمان یافته وجود دارد که راهنمای گردشگران در رفتن به کوه و کاوش در نزدیکی شالیزارها و روستاهای دورافتاده است.

هو

هوء در سواحل رودخانه عطر در ویتنام مرکزی واقع شده است. این شهر زمانی به عنوان پایتخت امپراتوری سلسله نگوین خدمت نموده است. امروزه بقایای آن دوره باشکوه در معماری شهر، فرهنگ و غذاهای آن منعکس شده است و آن را یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ویتنام نموده است. از آثار تاریخی شهر، ارگ معروف ترین است که زمانی صندلی حکومت امپراطوران نگوین بود. ارگ یک مجتمع بزرگ از کاخ بزرگ، معابد آراسته، دیوارها و دروازه است. مورد مهم دیگر رودخانه تین موست که نماد رسمی این شهرستان است

هوی ان

این شهر در سواحل جنوب دریای چین در جنوب ویتنام مرکزی واقع شده است. هوی ان شهر قدیمی و زیبا با قدمت 2000 سال قبل از پادشاهی چمپا است. معماری تاریخی همراه با فرهنگ و منسوجات سنتی از شهر یک مقصد محبوب در ویتنام ساخته است. در قلب شهر هوی ان جو شهر قدیمی حاکم است که مناسب برای پیاده روی در آن است. مسیرهای باریک و مارپیچ از شهر قدیمی با معماری زیبا و قدیمی، خانه های چوبی سنتی و صدها مغازه خیاطی و فروش لباس، کفش، کیف، سوغاتی و خدمات سفارشی را ارائه می دهد.

هانوی

در قرن گذشته هانوی در جنگ هندوچین و ویتنام برای پایتخت پررونق ویتنام متحد پدیدار شد. در قلب هانوی محله قدیمی، موزه فضای باز، معماری تاریخی استعماری آسیایی و فرانسه که تا حد زیادی با وجود بمب گذاری ویتنام در جنگ دست نخورده باقی مانده وجود دارد. در اینجا در میان منظره بلوارهای پوشیده با درخت، گردشگران می توانند بازارهای شلوغ را بگردند، در کافه عجیب و جالب قهوه مزمزه نمایند و از سایت های برجسته مانند خانه بزرگ اپرا، کاخ ریاست جمهوری و کلیسای جامع سنت جوزف بازدید نمایند

غذاهای ویتنامی

غذاهای ویتنامی به علت استفاده از مواد اولیه تازه همواره تحسین برانگیز بوده و میباشد در لیست زیر به بعضی از این غذاها اشاره میکنیم:

بات چیان

بات چیان یک میان وعده خیابانی است که برای تهیه آن خمیر درست شده از آرد برنج تا ترد شدن سرخ می گردد و بعد با یک عدد تخم مرغ مخلوط شده و سپس برش های پاپایا، موسیر ،پیاز و سس فلفل قرمز به آن اضافه می گردد

بان می

بان می در حقیقت یک باگت تازه است که با ترشی ، سبزیجات، پنیر ، گشنیز تازه ،سوسیس ،تخم مرغ و سس فلفل قرمز پر می گردد.

گوی سوون

رل های تازه و خوشمزه Goi Cuon با سالاد سبز ،گوشت یا غذای دریایی و یک لایه گشنیز سرخ می گردد و با سس ماهی خورده می گردد.

قو

فو سوپ نودل ویتنامی هاست که با نودل برنج ، گوشت و سبزیجات تهیه می گردد و برای صبحانه و یا ناهار خورده می گردد.

بان بو نام بو

بان بو نام بو یه کاسه نودل و ورمیشل که با برش گوشت گاو ،بادام زمینی ،جوانه لوبیا ،سبزی تازه ،موسیر خشک و ترد ،سس ماهی و فلفل قرمز آتشین تهیه می گردد.

این مقاله توسط بانک اطلاعاتی خبرنگاران جمع اوری و تدوین شده است لذا حق هرگونه کپی برداری بدون اجازه از صاحب اثر(بانک اطلاعاتی خبرنگاران) ممنوع و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

لینک مقاله در گوگل پلاس

منبع: لاچین سیر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 464

به "میراث جنگ (نگاهی دگرگونه به ویتنام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث جنگ (نگاهی دگرگونه به ویتنام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید