بهترین غذاهایی که با گوشت بره می توان در خانه درست کرد

به گزارش تنها پیامک، گوشت بره، یکی از لذیذترین انواع گوشت است که می توان با آن، انواع غذاهای لذیذ و وسوسه کننده را طبخ کرد.

بهترین غذاهایی که با گوشت بره می توان در خانه درست کرد

گوشت بره، غذایی محبوب و پرطرفدار در دنیا است و در هر گوشه ای از دنیا با آن، غذاهای متنوع و مختلفی را طبخ می کنند. گوشت بره را می توان به صورت کبابی، پخته، سرخ کرده، همراه با نان، برنج یا انواع سبزیجات سرو کرد. گوشت بره دارای طعمی ملایم است و مزه ای لذیذتر از گوشت گاو یا مرغ دارد. این گوشت، یک منبع بسیار غنی از مواد معدنی از جمله آهن، روی، کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، مس و منیزیمو همچنین ویتامین های مختلف گروه B است.

شما با مصرف گوشت بره از مزایای مهمی چون محافظت از بدن در برابر کم خونی، افزایش توده عضلانی، بهبود سلامت استخوان، بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت سیستم عصبی، بهره مند خواهید شد. پس سعی کنید که گوشت بره را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از این به بعد از آن، بیشتر استفاده کنید.

با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با انواع غذاهایی که می توان با گوشت بره طبخ کرد از شاورمای بره گرفته تا لاهماجون خارق العاده ترکی و یک کاسولت آفریقایی آشنا کند. غذاهایی که شاید طبخ آن ها کمی زمان بر باشد، اما طعم نهایی آن ها ارزش زمانی که می گذارید را خواهد داشت و مطمئن باشید که به هیچ وجه از پختن آن ها در منزل پشیمان نخواهید شد.

انواع غذا با گوشت بره:

  • شاورمای گوشت بره
  • کاسولت مراکشی
  • گردن بره کبابی با کدوحلوایی و کبر پخته
  • بره کبابی به سبک کره ای
  • پای چوپان یا شپردز پای خاورمیانه ای
  • گوشت بره پخته شده با شیر
  • لاهماجون
  • کروکت شلغم و بره
  • نان لایه لایه با گوشت بره و نخودفرنگی
  • پلوی باقلا و بره

1. شاورمای گوشت بره (Lamb shawarma)

شاورما، یک کباب مشهور و خوشمزه است که اولین بار در قرن نوزدهم میلادی در امپراتوری عثمانی ابداع شد. این کباب با گوشت بره،گوسفند، بز، مرغ، بوقلمون، گاو، گوساله یا ترکیبی از آن ها درست می شود که غالبا تمام روز در سیخ های گردان، بریان می شوند. ساندویچ های شاورمایی به همراه تبوله، فتوش، نان طابون، تاهینی، حمص، شلغم، گوجه فرنگی و خیار داخل نان مخصوص پیتا پیچیده می شوند. این غذا امروزه به عنوان یک نوع فست فود در سراسر دنیا شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد.

شاورمای گوشت بره، یکی از لذیذترین نسخه های این ساندویچ است که طعمی فوق العاده دارد و می توان آن را با نان لواش، ماست و یک سالاد کلم لیمویی سرو کرد. برای طبخ این ساندویچ لذیذ به پیاز، ادویه راس الحانوت، نمک، فلفل سفید و کتف بره با استخوان احتیاج دارید. سالاد کلم نیز از نمک، کلم سفید، آب لیموی تازه، جعفری خردشده، روغن مایع و دانه های انار تشکیل می شود. شما می توانید طرز تهیه ادویه راس الحانوت را در مجموعه آشپزی ملل خبرنگاران مشاهده کنید.

در ابتدا فر را در دمای 240 درجه سانتی گراد یا 475 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. نصف پیازها را به همراه ادویه راس الحانوت، نمک و فلفل در غذاساز بریزید تا کاملا پوره شوند. نصف دیگر پیازها را نیز خرد کنید و کف یک ظرف بچینید. سپس گوشت بره را با پیاز پوره شده مخلوط کنید تا تمام گوشت به پیاز آغشته شود و در نهایت آن را روی پیازهای کف ظرف بچینید.

گوشت بره را در طبقه بالای فر قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه بپزد و رنگ آن متمایل به قهوه ای شود. سپس آن را از فر دربیاورید و تا میانه ظرف آب بریزید. درب ظرف را ببندید و آن را به مدت یک ساعت دیگر در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت بپزید. در ادامه گوشت را از فر دربیاورید و آن را با آب داخل ظرف، چرب کنید. سپس درب آن را بگذارید و به مدت یک ساعت دیگر بپزید. یک بار دیگر این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که چرب کردن گوشت، بسیار مهم است و کمک می کند که بافت نهایی گوشت، نرمتر شود. پس از گذشت 3 ساعت و نیم، گوشت کاملا می پزد و از استخوان جدا می شود.

برای درست کردن سالاد کلم، کلم های خردشده را با نمک مخلوط کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه کنار بگذارید. سپس آب لیمو، جعفری و روغن مایع را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. دانه های انار را روی آن بریزید تا سالاد شما آماده شود.

شاورمای گوشت بره را با نان لواش، کمی ماست، یک کاسه برگ نعنا، فلفل های چیلی تند و سالاد کلم خوشمزه سرو کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

2. کاسولت مراکشی (Moroccan cassoulet)

کاسولت، منبع غنی ویتامین است و در جنوب فرانسه ابداع شده است. این غذا معمولا در شب های سرد و بارانی سرو می شود، اما در سایر فصول نیز می توان از طعم فوق العاده آن لذت برد. این خوراک بی نظیر از مشهورترین غذاهای فرانسوی است که بسته به سلیقه افراد با گوشت اردک، مرغ، بره یا سوسیس و اندازه زیادی لوبیا و سبزیجات درست می شود.

جالب است بدانید که خوراک کاسولت در قدیم در ظرفی به نام کاسوله طبخ می شده و به همین علت به کاسولت معروف شده است. راز خوش طعم بودن این خوراک در مدت زمان طبخ آن است. این غذا باید تا جایی پخته شود که مواد داخل آن زیادی نرم نشوند، اما مزه های مختلف آن با یکدیگر ترکیب شوند و خوراکی لذیذ را به وجود بیاورند.

کاسولت مراکشی با تلفیق کوفته های گوشت قلقلی، فیله و سوسیس ها با طعم آفریقای شمالی، شما را به جشنی واقعی از مزه گوشت بره دعوت می کند. این غذای لذیذ متشکل از زیره سبز، تخم گشنیز، دانه های فلفل سیاه، زنجبیل آسیاب شده، زردچوبه، فیله گردن گوسفند خردشده، روغن زیتون، پیاز ساطوری شده، سیر خردشده، برگ گشنیز، گوجه فرنگی آلویی، چوب دارچین، نخود و نمک است.

برای طبخ کوفته قلقلی گوشت نیز به سیر، رازیانه، زیره سبز، پاپریکای دودی و گوشت چرخ کرده بره احتیاج دارید. لیمو ترش، نان محبوب تونسی هریسا (Harissa)، سوسیس گوشت بره و روغن زیتون را برای سرو از قلم نیاندازید. شما همچنین به خرده نان نیز احتیاج دارید.

در ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. در یک هاون، زیره سبز، تخم گشنیز و فلفل سیاه را با هم بکوبید. سپس آن ها را به همراه زنجبیل، زردچوبه و کمی نمک در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. گوشت بره را در کاسه بریزید و تکه های آن را حسابی با ادویه ورز دهید تا مزه دار شوند. سپس آن را کنار بگذارید.

در یک ظرف کاسرول، کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس پیاز، سیر، گشنیز خردشده و نمک را در آن به مدت 8 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. گوشت بره را به همراه ادویه جات در ظرف بریزید و شعله گاز را زیاد کنید. گوجه های آلویی و چوب دارچین را به همراه اندازه کافی آب در ظرف بریزید. درب ظرف را بگذارید و آن را به مدت یک ساعت در فر بپزید. نخودها را پس از 35 دقیقه به ظرف اضافه کنید.

در جین پخت گوشت به سراغ کوفته قلقلی ها بروید. در یک هاون، سیر و نمک را بکوبید تا بک خمیر یکدست تبدیل شود. سپس زیره سبز و رازیانه را به آن بیفزایید و به آرامی بکوبید. آن ها را در یک کاسه بریزید و پاپریکا، گوشت چرخ کرده بره و برگ های گشنیز خردشده را به کاسه اضافه کنید. گوشت را حسابی مزه دار کنید و مواد داخل کاسه را با دست هایتان مخلوط کنید. سپس آن ها را به شکل کوفته قلقلی دربیاورید و در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

یک ماهیتابه با اندازهی روغن را روی شعله گاز بگذارید تا روغن داغ شود. سپس کوفته قلقلی ها و سوسیس های گوشت را در آن کمی تفت دهید تا رنگ آن ها متمایل به قهوه ای شود. گوشت گردن بره را از فر دربیاورید، کمی آب لیمو در آن بریزید و کوفته قلقلی ها و سوسیس ها را در مایه گوشت بغلتانید. سپس روی آن، کمی از ترکیب خرده نان و روغن زیتون بپاشید و ظرف را دوباره به مدت 30 تا 45 دقیقه در فر قرار دهید تا خرده نان ها کاملا طلایی شوند.

ظرف را از فر دربیاورید و آن را به مدت 10 دقیقه رها کنید تا تمام مایه گوشت به خورد نخودها برود. این خوراک لذیذ را با سالاد سبز و کمی نان هریسا سرو کنید.

3. گردن بره کبابی با کدوحلوایی و کبر پخته (Roasted lamb neck with baked squash and capers)

گردن، یکی از لذیذترین بخش های گوشت بره است که در کنار سبزیجات پخته ای چون کدوحلوایی و کبر، هوش از سر شما خواهد برد. این غذای لذیذ از فیله گردن بره، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه، کدوحلوایی، فلفل چیلی قرمز، سیر، کره، عسل، فیله انچووی نمکی، کبر، پوست و آب لیموی تازه تشکیل می شود.

طبخ این غذا با قرار دادن گوشت بره در کاسه و ریختن چند قطره روغن زیتون و افزودن نمک و فلفل سیاه آغاز می شود. فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کدوحلوایی های خردشده را در یک سینی مخصوص فر بچینید. سپس روی آن ها کمی روغن زیتون بریزید و فلفل چیلی، سیر، کره و طعم دهنده ها را به کدوحلوایی ها بیفزایید. کدوحلوایی ها را با دیگر مواد با دستانتان خوب مخلوط کنید تا کاملا به ترکیب سیر و ادویه جات آغشته شوند.

سینی را در فر قرار دهید و آن ها را به مدت 15 دقیقه بپزید تا کدوحلوایی ها کاراملی شوند. سپس دمای فر را کمی پایین بیاورید و باز آن ها را به مدت 10 دقیقه بپزید تا کاملا نرم شوند. پس از آماده شدن کدوحلوایی ها روی آن ها کمی عسل بریزید.

یک ماهیتابه را با روزغن زیتون روی گاز قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس گوشت بره مزه دار شده را در آن بریزید و هر طرف آن ها را به مدت 3 دقیقه سرخ کنید تا کاراملی شوند. شعله گاز را کم کنید و کمی کره به آن بیفزایید. تفت دادن را ادامه دهید تا کره به رنگ قهوه ای دربیاید. سپس کبرها، انچووی ها، آب لیمو و پوست آن را اضافه کنید.

شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که گوشت به مدت 5 دقیقه قبل از سرو، استراحت کتید. کدوحلوایی ها را در ظرف سرو بریزید، گوشت بره را برش بزنید و آن را روی کدوها بچینید. کار خود را با ریختن سس قهوه ای کره ای به اتمام برسانید.

4. دنده کبابی به سبک کره ای (Korean-style lamb chops)

خمیر فلفل شیرین و تند چیلی گوچوجانگ (gochujang)، یک سس محبوب در کشور کره است که طعمی بی نظیر و خارق العاده به گوشت بره اعطا می کند. شما می توانید به راحتی این سس را در منزل تهیه کنید و از مزه منحصربه فرد آن لذت ببرید. دنده کبابی کره ای را معمولا با سالاد سرد خیار سرو می کنند.

مواد لازم برای طبخ دنده کبابی کره ای، گوشت بره، سس ماریناد (متشکل از سس سویا، شکر قنادی، سیر، زنجبیل، آناناس تازه، پودر فلفل چیلی، روغن کنجد)، سرکه و سس گوچوجانگ هستند. در ابتدا مواد تشکیل دهنده سس ماریناد را در یک غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی تکه های گوشت بریزید و آن را به مدت 2 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید تا گوشت کاملا مزه دار شود.

در یک کاسه کوچک، شکر قنادی، سرکه و سس گوچوجانگ را مخلوط کنید تا سس چیلی شما آماده شود. منقل یا باربیکیوی خود را گرم کنید. سپس تکه های گوشت را از سس ماریناد دربیاورید و روی آن را به روغن آغشته کنید. هر طرف گوشت را به مدت 2 دقیقه کباب کنید. در ادامه اندازه کمی سس چیلی را با استفاده از یک برس، به گوشت بمالید. برای سرو، تکه های گوشت را از 10 دقیقه قبل به همراه سالاد خیار و سس چیلی در یک فویل بپیچید.

5. پای چوپان یا شپردز پای خاورمیانه ای (Middle-Eastern shepherds pie)

در سال 1791 میلادی، زمانی که سیب زمینی به عنوان یک خوراک ارزان در دسترس قشر ضعیف مردم قرار گرفت، غذای کاتیج پای یا پای کلبه روستایی ابداع شد. در سال 1854، اولین نشانه های استفاده از واژه شپردز پای یا پای چوپان برای اشاره به این غذا دیده می شود. در واقع در انگلستان، وقتی از گوشت گوسفند برای تهیه این پای استفاده می کنند، به آن پای چوپان می گویند و زمانی که گوشت گاوی در آن می ریزند، به آن کاتیج پای می گویند.

در کتاب های آشپزی نوین، پای چوپان به همه پای هایی گفته می شود که با پوره سیب زمینی و هر نوع مایه گوشتی طبخ می شوند. نسخه خاورمیانه ای پای چوپان با ادویه جات شیرین و میوه کاج، غذایی پرملات و بسیار خوشمزه است که کافی است فقط یک بار آن را امتحان کنید و مطمئن باشید که عاشق آن خواهید شد.

برای تهیه پای چوپان به سیب زمینی، پیاز ساطوری شده، پوره گوجه فرنگی، زیره سبز، تخم گشنیز آسیاب شده، روغن کلزا، فلفل شیرین، جوز هندی، میوه کاج، پودر دارچین، جعفری، گوشت چرخ کرده گوسفندی، کره آب شده و شیر احتیاج دارید. در ابتدا سیب زمینی ها را در آب جوش و نمک به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا نرم شوند.

در همین حین، روغن را در بک ظرف کاسرول مقاوم به حرارت بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا روغن گرم شود. پیاز و پوره گوجه فرنگی را در آن بریزید تا به مدت 5 دقیقه تفت بخورند. تمام ادویه جات را در ظرف بریزید و به مدت یک دقیقه دیگر سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل در کاسرول بریزید و حدود 8 دقیقه بپزید.

میوه کاج و جعفری را به گوشت بیفزایید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. گریل فر را روشن کنید. سیب زمینی ها را آبکش کرده و سپس به همراه شیر و کره زیاد، پوره کنید. پوره سیب زمینی را به همراه کمی کره روی گوشت بریزید و به مدت 5 تا 8 دقیقه در فر گریل کنید تا رنگ آن به قهوه ای متمایل شود.

6. گوشت بره پخته شده با شیر (Lamb cooked in milk)

گوشت بره پخته شده با شیر، بافتی بسیار نرم و طعمی بی نهایت لذیذ دارد. شما می توانید با جوشاندن مایه شیر، یک سس غلیظ فوق العاده درست کنید یا آن را در پوره سیب زمینی کره ای بریزید تا یک پوره لذیذ به دست بیاورید. این غذا با گوشت بره، کره، روغن، شیر گوسفند یا گاو، برگ بو، پیاز، سیر، آویشن، جوز هندی، پوست پرتقال، نمک و فلفل سیاه درست می شود.

در ابتدا فر را در دمای 150 درجه سانتی گراد یا 300 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. گوشت بره را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و سپس آن را به همراه کمی روغن و کره در یک ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا به رنگ قهوه ای دربیاید. گوشت را در یک ظرف کاسرول مقاوم به حرارت قرار دهید و درب آن را بگذارید.

شیر، برگ بو، پیاز، سیر، آویشن، جوز هندی و پوست پرتقال را در یک ماهیتابه کوچک بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس مخلوط شیر را به گوشت بره در ظرف کاسرول اضافه کنید و درب آن را بگذارید. گوشت را در فر بگذارید تا حدود 4 ساعت بپزد. زمانی که ظرف را از فر درمی آورید، باید تکه های گوشت از استخوان جدا شوند. گوشت را به همراه استخوان سرو کنید و اجازه دهید تا مهمان هایتان، خودشان گوشت را از استخوان جدا کنند و از این غذا لذت ببرند.

7. لاهماجون (Lahmacun)

لاهماجون که ریشه در کلمه عربی لحم عجین دارد، به معنای گوشت و خمیر است. این غذا در بسکمک از کشورهای خاورمیانه طبخ می شود و در دنیا به عنوان پیتزای ترکی معروفیت دارد. لاهماجون، یک پیتزای نازک برشته است که با طعم شیرین گوشت چرخ کرده بره و فلفل های چیلی تند و آتشین، شما را راضی خواهد کرد.

لاهماجون از خمیر گرد و نازکی تشکیل می شود که روی آن گوشت چرخ کرده و سبزیجات خردشده مانند پیاز، گوجه فرنگی و جعفری می ریزند. لاهماجون را معمولا با لیموی تازه، ترشی، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز، کاهو و بادمجان کبابی و دوغ به سر میز می آورند. این میان وعده خیابانی ترکیه واقعا وسوسه کننده و اعتیادآور است، پس درنگ نکنید و به آشپزخانه بروید تا آن را طبخ کنید.

برای طبخ لاهماجون به آرد ساده، مخمر فوری، نمک، شکر قنادی، روغن زیتون، آب گرم، گوشت چرخ کرده بره، پیاز بنفش ساطوری شده، سیر له شده، فلفل سبز خردشده، رب انار، سماق، ورقه های فلفل قرمز یا پودر فلفل چیلی، دارچین، فلفل شیرین، لیمو و جعفری احتیاج دارید.

برای درست کردن پایه لاهماجون، آرد، مخمر، نمک و شکر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس روغن و آب گرم را به آن بیفزایید تا یک خمیر نرم شکل بگیرد. آن را به مدت 10 دقیقه روی یک سطح صاف آغشته به آرد، ورز دهید. سپس خمیر را در یک کاسه چرب بگذارید و روی آن سلفون بکشید و به آن، حدود یک ساعت استراحت دهید تا اندازه آن دو برابر شود.

گوشت چرخ کرده بره، پیاز بنفش ساطوری شده، سیر له شده، فلفل سبز خردشده، رب انار، سماق، ورقه های فلفل قرمز یا پودر فلفل چیلی، دارچین و فلفل شیرین را با نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و کنار بگذارید. فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. سپس یک سینی مخصوص فر را با روغن چرب کنید. خمیر را به صورت گلوله دربیاورید و با استفاده از یک وردنه آن را روی سینی پهن کنید.

مخلوط گوشت را روی خمیر بریزید و آن را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بپزید تا خمیر به رنگ طلایی دربیاید و گوشت بره کاملا آبدار و پخته شود. سینی را از فر دربیاورید و لاهماجون را با یک قاچ لیمو و جعفری تازه سرو کنید. برای مشاهده طرز تهیه و مواد لازم دقیق لاهماجون، به مجموعه آشپزی ملل خبرنگاران سر بزنید که دستور پخت 50 غذای مشهور بین المللی را به شما آموزش می دهد.

8. کروکت شلغم و بره (Lamb and turnip croquettes)

شلغم های شیرین، یک ترکیب فوق العاده با گوشت بره هستند. برای طبخ کروکت شلغم و بره بهتر است از قبل گوشت و پوره شلغم را بپزید و سپس کروکت ها را آماده کنید. شما همچنین به ترکیب 5 ادویه بنگالی احتیاج دارید که در فروشگاه ها قابل خریداری است.

کروکت شلغم و بره از روغن کلزا، گردن بره خردشده، زنجبیل رنده شده، سیر، آب مرغ یا گوشت، آب، شلغم، زردچوبه، نمک دریایی، روغن بادام زمینی و آرد ذرت تشکیل می شود. برای تهیه کروکت ها نیز به پیاز خردشده، ترکیب 5 ادویه بنگالی، زنجبیل رنده شده، سیر خردشده، برگ شنبلیله، فلفل چیلی سبز، گوجه فرنگی کنسروی، پوره گوجه فرنگی، شکر، آرد ساده، تخم مرغ هم زده، خرده نان و روغن احتیاج دارید.

اندازهی روغن کلزا در ظرف کاسرول بریزید و آن را حرارت دهید تا روغن داغ شود. گوشت بره را با زنجبیل و سیر، ورز دهید و در روغن سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای دربیاید. آب مرغ یا گوشت را در ظرف بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. درب ظرف را بگذارید و شعله گاز را کم کنید. گوشت را به مدت 4 ساعت بپزید و سپس آن را از مایه آن جدا کنید. گوشت را کنار بگذارید تا خنک شود، سپس آن را ریش ریش کنید.

در همین حین، شلغم ها را با زردچوبه، نمک و آب در یک قابلمه بریزید و بپزید تا شلغم ها نرم شوند. سپس آن ها را پوره کنید. شلغم های پوره شده را با آرد ذرت مخلوط کنید و به مدت 3 دقیقه دیگر آن ها را بپزید. در یک ماهیتابه دیگر، پیاز و ادویه مخصوص بنگالی را در روغن تفت دهید تا کاراملی شوند. در ادامه، شنبلیله، زنجبیل، سیر و چیلی ها را به پیاز بیفزایید و به مدت 3 دقیقه دیگر تفت دهید.

نمک، شکر، گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و سپس شلغم ها را در آن بریزید. آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند و در ادامه به گوشت های ریش ریش شده اضافه کنید. ترکیب مواد را به شکل کوفته های کوچک دربیاورید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند. کروکت ها را به آرد آغشته کنید، سپس در تخم مرغ هم زده فرو ببرید و در نهایت به خرده نان آغشته کنید. آن ها را به مدت 5 دقیقه دیگر در یخچال بگذارید و سپس آن ها را در روغن جوش سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. کروکت شلغم و بره را با یک قاچ لیمو و چاتنی نعنا سرو کنید.

9. نان لایه ای با گوشت بره و نخودفرنگی (Flaky pastry with lamb and peas)

تالاش بورگی (talaş böreği)، یک غذای ترکی متشکل از یک نان لایه ای کره ای و برشته به همراه گوشت بره خوشمزه است که گزینه ای مناسب برای ناهار به شمار می آید. خمیر این غذای لذیذ از آرد، نمک، آب لیمو، آب گازدار و آب تشکیل می شود. برای تهیه بخش گوشتی این غذا نیز به نخودفرنگی تازه، سیب زمینی شیرین، هویج، پیاز طلایی، گوشت بره خردشده، آرد ساده، روغن، جعفری، نمک، فلفل سیاه و تخم مرغ احتیاج دارید.

برای تهیه خمیر، آرد را الک کنید. سپس نمک و آب لیمو را به آن بیفزایید. آب گاز دار و آب را به آرامی به خمیر اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا یک خمیر سفت شکل بگیرد. روی کاسه خمیر را با سلفون بپوشانید و نیم ساعت به آن استراحت دهید. نخودفرنگی ها را با آب جوش در یک کاسه بریزید و به مدت یک دقیقه آن ها را رها کنید. سپس برای 30 ثانیه نخودها را در آب یخ فرو کنید. نخودها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

سیب زمینی شیرین، هویج، پیاز و گوشت را در آرد ساده بغلتانید و سپس کنار بگذارید. روغن را در یک ماهیتابه گرم کنید و گوشت را در آن بریزید و برای 2 دقیقه آن را تفت دهید. سیب زمینی شیرین، هویج و پیاز را به آن اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه دیگر بپزید. نخودفرنگی ها، جعفری، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و 5 دقیقه آن ها را باهم بپزید.

فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. خمیر را با یک وردنه پهن کنید، روی آن را به کره آب شده آغشته کنید و سپس آن را دوبار تا کنید تا 4 لایه شکل بگیرد. 5 دقیقه به خمیرها استراحت دهید و دوباره آن ها را با وردنه باز کنید، کره بمالید و تا کنید. این کار را دو بار دیگر تکرار کنید. در نهایت، خمیر را به شکل مربع دربیاورید.

مخلوط گوشتی را در وسط خمیر بریزید و آن را مانند پاکت نامه تا بزنید. لبه ها را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید تا به هم نچسبند. خمیر را روی سینی فر قرار دهید و روی آن ها را زرده تخم مرغ بمالید. سپس آن ها را به مدت نیم ساعت در فر بپزید تا به رنگ طلایی دربیایند.

10. پلوی باقلا و بره (Broad bean and lamb pilaf)

باقلا، یک گیاه فصلی است که ترکیبی بی نظیر با به جای مانده های بره کبابی در یخچال، خلق می کند. پلوی باقلا و بره، یک غذای خوشمزه و منحصربه فرد خاورمیانه ای است که شما را با طعم و مزه خود، شگفت زده خواهد کرد.

پلوی باقلا و بره، متشکل از باقلا، روغن زیتون، سیر، برگ نعنا، تخم گشنیز و آب لیمو است. برای طبخ پلو به پیاز، روغن زیتون، تخم گشنیز آسیاب شده، سیر، برنج باسماتی قهوه ای، گوشت بره، چوب دارچین و آب احتیاج دارید.

طبخ این غذا را با آماده کردن باقلاها آغاز کنید. باقلاها را با کمی روغن در یک ماهیتابه، روی شعله میانه گاز تفت دهید. سپس سیر را به آن بیفزایید و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. نعنای خردشده، تخم گشنیز و آب لیمو را اضافه کنید و برای 2 دقیقه دیگر بپزید. سپس آن را کنار بگذارید. فر را در دمای 160 درجه سانتی گراد یا 325 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

پیازها را در یک ظرف کاسرول با کمی روغن برای 15 تا 20 دقیقه تفت دهید تا کاملا کاراملی و نرم شوند. گشنیز و سیر را به پیازها اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر بپزید. برنج را در ماهیتابه بریزید و با دیگر مواد مخلوط کنید. باقلای سرخ شده، گوشت بره، دارچین و آب را به آن ها بیفزایید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید.

شعله گاز را کم کنید، طعم آن را بچشید و به آن نمک و فلفل بزنید. سپس درب آن را بگذارید و به مدت 45 دقیقه در فر بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود. پلوی باقلا و بره را با ماست مزه دار شده با دانه زیره سبز بوداده، نمک و فلفل سیاه و البته روغن زیتون به سر میز بیاورید تا همه مهمان هایتان را شاد کنید.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2358

به "بهترین غذاهایی که با گوشت بره می توان در خانه درست کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین غذاهایی که با گوشت بره می توان در خانه درست کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهایی که با گوشت بره می توان در خانه درست کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید