شهر تاریخی سیروان در ایلام مرمت می گردد

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از مرمت و ساماندهی شهر تاریخی سیروان اطلاع داد.

شهر تاریخی سیروان در ایلام مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 8 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص اعتبارات ملی به زودی فعالیت های پژوهشی، حفاظتی و مرمتی شهر تاریخی سیروان شروع می گردد.

او اضافه نمود: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان است و در این شهرستان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در سال 1380 با شمارهٔ ثبت 4165 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این شهر تاریخی می توان به گابیون بندی مسیل های منتهی به محوطه تاریخی، حدس محوطه تاریخی، نصب تابلوی معرفی و سامان دهی بنای تاریخی گمه کو از مجموعه بناهای بافت تاریخی مجموعه اشاره نمود.

او شرح داد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل ها، راه ها، محوطه ها، قلعه های فراوان و سکونت گاه های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

شنبه زاده اضافه نمود: محوطه تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شهر لومار قرار گرفته است که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 902

به "شهر تاریخی سیروان در ایلام مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی سیروان در ایلام مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید