طرح شهید خرازی در 14 استان آغاز شد، مردمی سازی فضاهای ورزشی

به گزارش تنها پیامک، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: طرح آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در 14 استان کشور آغازشده است.

طرح شهید خرازی در 14 استان آغاز شد، مردمی سازی فضاهای ورزشی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ستاری فرد، پیش از ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد. اضافه کرد: در راستای اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح و خانواده ها، طرح آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در 14 استان کشور نیز آغاز شده است.

ستاری فرد شرح داد: در قالب این طرح یکهزار فضای ورزشی در روزهای پنج شنبه در اختیار دانش آموزان دختران و مادران آنها و روزهای جمعه در اختیار پسران و پدران آنها به صورت صد در صد رایگان قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: این طرح با هدف فراگیر سازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده ها در انجام فعالیت های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط ورزشی و تربیتی شدن محیط های ورزشی تا خاتمه سال تحصیلی در تمامی استان های کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در منطقه ها محروم کشور آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح 2000 فضای ورزشی با اولویت منطقه ها محروم و حاشیه شهرها تا مهرماه سال جاری ایجاد خواهد شد.

ستاری فرد به کلنگ زنی فضاهای ورزشی در منطقه عشایری زیلایی اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2402

به "طرح شهید خرازی در 14 استان آغاز شد، مردمی سازی فضاهای ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شهید خرازی در 14 استان آغاز شد، مردمی سازی فضاهای ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید