طرز تهیه یک دسر برای افطار: پودینگ شکلاتی لیوانی

به گزارش تنها پیامک، امروز به سراغ طرز تهیه یک دسر برای افطار رفته ایم. در این روزها که همه به نوعی مشغول درست کردن وعده سحر و افطار هستند، تصمیم گرفته ایم که مثل همواره با یک پیشنهاد مناسب و دوست داشتنی وعده غذایی متفاوت و آسانی را آموزش دهیم تا همه بتوانند از تجربه خوردن آن لذت ببرند.

طرز تهیه یک دسر برای افطار: پودینگ شکلاتی لیوانی

دسر برای وعده افطار یک گزینه بسیار مناسبی است؛ چرا که هم به علت شیرین بودن انرژی از دست رفته بدن را در طی چند ساعت گرسنگی تامین نموده و هم به فرایند هضم غذاهای دیگر سرعت می بخشد. هنگامی که حرف شیرینی ها و دسرهای مخصوص ماه رمضان می گردد معمولا به فکر زولبیا، بامیه، شله زرد یا شیر برنج می افتید و کم تر پیش می آید به پودینگ یا دسرهای دیگر فکر کنید.

پودینگ شکلاتی لیوانی از آن انتخاب های خوشمزه و پرانرژی است که می توانید برای داشتن یک میز افطار متفاوت تهیه کنید. این دسر افطاری تنها در طی چند مرحله ساده و کمتر از سه ساعت آماده سرو برای سفره افطار شما می گردد. در ادامه همراه ما باشید تا در نهایت سفره افطار خوشرنگ تری داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی لیوانی

  • خامه پاستوریزه کاله (هم زده برای گاناش) خرید آنلاین 130 گرم
  • پنیر ماسکارپونه کاله خرید آنلاین 140 گرم
  • پودر قند 70 گرم
  • فندق خرد شده 75 گرم
  • خامه هم زده سرد 180 گرم
  • ویفر شکلاتی یا فندقی دو تا سه بسته
  • فندق بو داده به اندازه لازم
  • چیپس شکلات به اندازه لازم

طرز تهیه پودینگ شکلاتی لیوانی

مرحله اول

برای آغاز ابتدا گاناش شکلاتی مخصوص این دسر را آماده کنید.

مرحله دوم

برای تهیه گاناش شکلاتی همانطور که قبلا در کتاب کاله دستور تهیه اش را برایتان قرار داده ایم باید عمل کنید. ابتدا، 130 گرم خامه هم زده را داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. آن را روی حرارت میانه قرار دهید تا خامه گرم گردد. هنگامی که خامه به نقطه جوش رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

در ادامه، چیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا یک دقیقه داخل خامه داغ بماند و ذوب گردد. در ادامه، مخلوط را با هم زن دستی یا لیسک هم بزنید تا یک دست گردد. در این مرحله باید یک گاناش شکلاتی با بافتی لطیف و ظاهری براق داشته باشید.

مرحله چهارم

اکنون به سراغ درست کردن لایه ماسکارپونه بروید. 140 گرم پنیر ماسکارپونه را همراه با 70 گرم پودر قند داخل کاسه دستگاه هم زن بریزید. مخلوط را به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا حالت خامه ای به خودش بگیرد.

مرحله پنجم

75 گرم فندق خرد شده را به مخلوط خامه ای اضافه کنید و مجدد آغاز به همزدن کنید. در حین هم زدن 180 گرم خامه هم زده سرد را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را آنقدر هم بزنید که غلیظ گردد و حالت فومی بگیرد. در صورتی که رد پره های هم زن روی مخلوط بماند یعنی به حالتی که موردنظر ما بوده رسیده است. سپس، مخلوط آماده شده را داخل یک کیسه زیپ دار بریزید تا استفاده از آن راحت تر گردد. در غیر این صورت، می توانید از قاشق هم بهره ببرید.

مرحله ششم

ویفرها را به قطعات کوچکتر خرد کنید و کنار بگذارید. لیوان ها یا ظرف های مخصوص دسر را حاضر کنید و کنار خود بگذارید. سپس لایه های دسر را داخل ظرف ها بچینید. ابتدا، اندازهی از گاناش شکلاتی را به عنوان لایه اول داخل ظرف بریزید. روی آن را با حدود یک چهارم از ویفرهای خرد شده بپوشانید. دوباره اندازهی گاناش شکلاتی روی ویفرها بریزید و روی آن ها را کاملا بپوشانید.

مرحله هفتم

اکنون یک سمت کیسه زیپ دار حاوی مخلوط ماسکارپونه را با قیچی ببرید و با فشار دادن کیسه اندازهی از مخلوط ماسکارپونه را روی لایه شکلاتی بریزید. روی این لایه را هم با گاناش شکلاتی بپوشانید و به همان ترتیب که گفته شد ویفرها را اضافه کنید و روی آن را باز هم با گاناش شکلاتی بپوشانید.

مرحله هشتم

مخلوط ماسکارپونه به جامانده را به موادتان اضافه کنید. دسر را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو گردد.

مرحله نهم

دسر برای افطار شما آماده است. هنگامی که آن را از یخچال بیرون آوردید، روی آن را با خامه هم زده، فندق بوداده خرد شده، ویفر خرد شده و تراشه های شکلات به شکل دلخواه تزئین کنید. نوش جان!

نکات مهم تهیه پودینگ شکلاتی لیوانی: ایده دسر برای افطار

  • دقت کنید که نیازی به هم زدن بیش از حد ماسکارپونه و خامه نیست و همان طور که گفته شد فقط کافیست که مخلوط شکل بگیرد.
  • برای این که چینش لایه های دسر را تمیز انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که حتما گاناش شکلاتی را هم داخل قیف مخصوص شیرینی پزی یا یک کیسه که نوک آن را بریده اید بریزید.
  • شما می توانید این دسر را از یک روز زودتر تهیه کنید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید. اما این نکته را بدانید که این دسر هرچه بیشتر داخل یخچال قرار بگیرد، ویفرها هم حالت تردی خود را بیشتر از دست می دهند.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3073

به "طرز تهیه یک دسر برای افطار: پودینگ شکلاتی لیوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک دسر برای افطار: پودینگ شکلاتی لیوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید