طرز تهیه چیز تارت انار (تارت پنیری انار)؛ دسر شیک یلدایی!

به گزارش تنها پیامک، تارت ها انواع مختلفی دارند و البته خیلی هم محبوب هستند و با فیلینگ های متنوعی که دارند میتونن هر سلیقه و ذایقه ای رو راضی نگه دارند. انقدر تنوع تارت ها زیاده که به راحتی میتونید طبق ذایقه خودتون خوشمزه ترین تارت ها رو تهیه کنید. امروز هم تارتی مجذوب کننده با طعم چیزکیک رو براتون آماده کردیم(مانند تارت انار برای شب یلدا)! تارت ها با دو کراست خمیری یا بیسکوئیت تهیه میشه که ما در ادامه هر دو روش تهیه برای این تارت رو توضیح خواهیم داد. با ما در خبرنگاران بلاگ همراه باشید با طرز تهیه چیز تارت انار یا تارت پنیری انار که با فیلینگ چیزکیک پر میشه و فقط به جای کیک داخل قالب تارت تهیه میشه. یه کراست شکلاتی خیلی مجذوب کننده و خوش عطر داره و میتونید به جای خمیر تارت از بیسکوئیت هم استفاده کنید. یه تارت خیلی خوشمزه و محبوب! بریم سراغ طرز تهیه این تارت مجذوب کننده!

طرز تهیه چیز تارت انار (تارت پنیری انار)؛ دسر شیک یلدایی!
مواد لازم جهت تهیه خمیر یا کراست چیز تارت انار:
آرد سفید180 گرم
پودر کاکائو 20 گرم
کره 100 گرم
نمک 1/2 قاشق چایخوری
تخم مرغ کامل 50 گرم
وانیل 1/2 قاشق چایخوری

1- در ابتدا آرد رو داخل الک بریزید. پودر کاکائو رو هم اضافه کنید.

2- و بعد نمک رو بریزید. سپس شروع کنید به الک کردن این مواد و به خوبی با هم الک کنید. بعد شکر رو به آرد و پودر کاکائو اضافه کنید و با قاشق یا ویسک با هم مخلوط کنید.

3- کره را به قطعات یک اندازه یک یا دوسانتی برش دهید. دقت کنید که کره حتما باید سرد باشد و اصلا نرم نشده باشد. در اینجا کره کمی نرم شده بود که من در یخچال قرار دادم. اگر کره نرم شده بود حتماچند دقیقه در یخچال یا فریزر قرار بدید تا کاملا سرد بشه و نرم نباشه. سپس به مخلوط آرد و پودر کاکائو و شکر اضافه کنید.

4- حالا با نوک انگشتان دست شروع کنید به نرم کردن کره و مخلوط کردن با مواد خشک! اصلا برای مخلوط کردن از کف دست استفاده نکنید یا به اصطلاح مواد رو چنگ نزنید. فقط با نوک انگشتان. در غیر این صورت کره گرم و نرم میشه و دیگه اون کیفیتی که از خمیر انتظار داریم بدست نمیاد. تا زمانی کره رو به خرد مواد خشک بدهید و با نوک انگشت مخلوط و ترکیب کنیدکه مواد به شکل شن در بیاد و حالت شنی پیداکنه یا مثل خرده نان بشه.

5- بعد ازاین مرحله مرکز مواد رو گود کنید و تخم مرغ رو اضافه کنید. در مرحله خاتمهی وانیل رو اضافه کنید.

6- مواد رو کمی مخلوط کنید و بعد جمع کنید و به شکل خمیر گرد دربیارید. خمیر رو داخل سلفون بپیچید. حداقل یک ساعت و ترجیحا یک شب در بخچال استراحت بدید. بعد از این مدت از یخچال خارج کنید و از سلفون در بیارید.

7- زیر خمیر رو کمی آرد پاشی کنید. با وردنه شروع کنید با پهن و صاف کردن خمیر. بعد ازاینکه خمیر رو پهن کردید، برای سهولت در جابجایی، دور وردنه بپیچید و رول کنید. سپس روی قالب تارت منتقل کنید.

8- خمیر رو به خوبی داخل قالب فیکس کنید. و بعد اضافه های خمیر رو از لبه قالب جدا کنید تا مرتب و یکدست بشه.

9- سپس با چنگال در همه قسمتهای خمیر سوراخ ایجاد کنید. با اینکار از پف کردن زیاد خمیر جلوگیری میکنید. کف و دیواره خمیر رو با چنگال سوراخ کنید. تو این مرحله میتونید خمیر رو نیم ساعت در یخچال قرار بدید.

10- بعد روی خمیر، کاغذ روغنی بندازید. و روی کاغذ روغنی رو با نخود یا لوبیا یا حتی سنگ ریزه های تمیز پر کنید. اینکار به این خاطره که قرار نیست خمیر و کراست تارت پف کنه و با اینکار و سنگین کردن روی خمیر، مانع از پف کردن اون میشید.

قالب تارت رو داخل فری که تقریبا ده دقیقه گرم شده با دمای 175درجه سانتیگراد قرار بدید. مدت زمان پخت خمیر حدودا 25 تا 30 دقیقه است. تا خمیر کاملا پخته و ترد بشه.

تو مدت پخت خمیر فقط باید از عطر فوق العاده شکلات و کاکائو لذت ببرید! چون تموم فضای خونه با عطر کاکائو پر میشه! و چی بهتر ازاین عطرِ خوش و دلپذیر!

بعد از اینکه خمیر و پخت کردید کنار بگذارید و فیلینگ تارت رو تهیه کنید.

مواد لازم جهت تهیه فیلینگ پنیری تارت:
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای200 گرم
پودر قند 4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 150 گرم
تخم مرغدو عدد
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 15 گرم
آب انار1/3 پیمانه
زست پرتقال یا لیمو 1/2 قاشق چایخوری

1- فر رو بادمای 180 درجه سانتیگراد روشن و گرم کنید.

در ابتدای کار پنیر ماسکارپونه یا خامه ای رو داخل کاسه بزرگی بریزید. با همزن برقی شروع کنید به همزدن پنیر و یک دقیقه هم بزنید تا کاملا پنیر نرم و لطیف و یکدست بشه.

2- پودر قند رو به پنیر اضافه کنید. مجددا هم بزنید تا پودر قند و پنیر با هم مخلوط بشن. بعد خامه صبحانه رو به پنیر و پودر قند اضافه کنید.

3- دوباره با همزن بزنید. پودر نارگیل رو بریزید و هم بزنید. و بعد تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کنید. به این صورت که اول یک عدد تخم مرغ رو داخل مواد بریزید.

4- حدود یک دقیقه هم بزنید و بعد تخم مرغ دوم رو اضافه کنید. اینبار هم یک دقیقه هم بزنید تا کاملا تخم مرغ با مواد ترکیب بشه.

بعد آرد سفید رو داخل مواد بریزید.

5- و بعد نشاسته ذرت رو اضافه کنید. در خاتمه آب انار رو اضافه کنید.

6- هم بزنید و اگر مایلید یک قطره رنگ ژله ای مجاز خوراکی به رنگ قرمز رو اضافه کنید. در خاتمه وانیل یا رنده پوست پرتقال و لیمو رو اضافه کنید. مواد رو روی خمیر تارت پخته و آماده شده بریزید.

7- و روی کراست رو پر کنید. کمی آب رو جوش بیارید. یک سینی فر مناسب رو انتخاب کنید. قالب تارت رو داخل سینی فر بگذارید. سپس آب داغ یا جوش اومده رو داخل سینی فر بریزید. طوری که یک سوم بدنه قالب رو آب جوش پوشش بده.

8- بعد سینی رو داخل فری که حدودا ده تا پونزده دقیقه گرم شده، بگذارید. و 40 دقیقه زمان بدید تا چیز تارت آماده بشه و مواد پنیری هم بپزه. میتونید وقتی سینی فر رو داخل فر قرار دادید، آب جوش در سینی بریزید. بین 40 تا 50 دقیقه ممکنه زمان ببره تا فیلینگ تارت هم کاملا پخته بشه. بعد از پخت اجازه بدید 10 دقیقه تا یکربع داخل فر بمونه بهتره درب فر رو کمی باز بگذارید. بعد از فر خارج کنید و بذارید کامل سرد بشه.

اگر دوست دارید روی چیزتارت ژله بریزید تا هم خوش رنگ تر و هم خوشمزه تر بشه دراین فاصله، نصف یک بسته ژله انار یا هر طعم قرمز رنگی رو داخل کاسه ای بریزید و با یک پیمانه آب جوش مخلوط کنید.

9- و کنار بذارید تا سرد بشه و بعد از سرد شدن روی تارت بریزید و چند ساعت در یخچال استراحت بدید تا هم ژله ببنده و هم لایه پنیری سرد و خوش طعم تر بشه!

موقع سرو هم میتونید با دانه های انار و نعناع و شکلات خرد شده تزئین کنید. حتی از خامه شیرین شده برای تزیین میتونید استفاده کنید.

تارت زیبای شما آماده ست!

نکات تهیه چیز تارت انار:

  • برای تهیه کراست تارت میتونید همه مواد رو به همان ترتیب ذکر شده داخل غذاساز بریزید. فقط دقت کنید که در هر دو صورت دستی یا با دستگاه کره حتما و حتما باید کاملا سرد باشه وگرنه اصلا خمیر مناسبی نخواهید داشت. بعد از اینکه با غذاساز مواد رو مخلوط کردید، جمع کنید و داخل سلفون بپیچید و در یخچال استراحت بدید.
  • به جای کراست خمیری تارت میتونید از کراست بیسکوئیت استفاده کنید (که من چند تا قالب تارتلت رو با کراست بیسکوئیت تهیه کردم). حدود 200 گرم بیسکوئیت پودر شده رو با 100 گرم کره آب شده مخلوط کنید و داخل قالب تارت به خوبی فیکس کنید. تا تمام قسمتهای کف و دیواره قالب با مخلوط بیسکوئیت و کره پر بشه. دقیقا به شکل خمیر تارت! با یک لیوان یا هر وسیله دیگری روی بیسکوئیت فشار وارد کنید تا در کف قالب تارت یک دست و فشرده بشه. بعد یک ربع تا بیست دقیقه در فر قرار بدید تا کاملا ترد بشه و خمیری نباشه و قالب تارت رو به خودش بگیره! بعد میتونید مابقی مراحل رو طبق دستور انجام بدید. فقط در این صورت سعی کنید از قالب کف جدا استفاده کنید تا خارج کردن کراست از قالب ساده تر باشه. این تارت انقدر مجذوب کننده و زیباست که به راحتی میتونید روش مانور بدید و با فیلینگ های مختلف داخلش رو پر کنید.
  • میتونید حتی با پاناکوتا داخل کراست رو پر کنید یا از کرم پنیری سرد و بدون تخم مرغ استفاده کنید یا کرم های مختلف دیگر!
  • یکی از راحت ترین گزینه ها برای پرکردن فیلینگ تارت، میتونه گاناش باشه. به راحتی میتونید از ترکیب شکلات و خامه برای پرکردن تارت استفاده کنید.
  • من کمی از خمیر رو داخل قالب های تارتلت یا مینی تارت گذاشتم به همین دلیل تمام مواد پنیری رو روی کراست نریختم. تابتونم دو سه تا مینی تارت هم داشته باشم! میتونید از قالب های تارتلت هم استفاده کنید. و تمامی مراحل رو داخل قالب های تارتلت انجام بدید.
  • از دانه های انار برای داخل فیلینگ پنیری هم میتونید استفاده کنید تا زبباتر بشه!
  • این تارت با سس انار هم بسیار خوشمزه و مجذوب کننده میشه میتونید به جای لایه ژله از سس انار استفاده کنید.
  • اگر نمیخواهید کراست تارت، شکلاتی باشه میتونید پودر کاکائو رو حذف کنید و حدود 30 گرم آرد سفید جایگزین پودر کاکائو کنید. البته ترکیب شکلات و میوه های قرمز رنگ و ترش مثل انار ترکیب بسیار جالب و خوشمزه ای میشه!

این تارت یه تارت خوشمزه و لذیذه و در واقع میشه گفت یک تیر و دونشان! البته چند نشان! چون با نکات کاملی که براتون به اشتراک میذاریم دریک پست میتونید با کمی خلاقیت چندیدن نوع تارت و شیرینی رو یاد بگیرید!

هم آموزش خمیر تارت برای بسیاری از تارت ها رو آموزش دادیم و هم با کرم پنیری و فیلینگ خاصش میتونید چیزکیک تهیه کنید.

امیدوارم این آموزش براتون مفید باشه و این چیز تارت انار خیلی مجذوب کننده و زیبا رو با کراست شکلاتی تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.

ایام خوبی رو درکنار عزیزانتون براتون آرزو میکنم.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1912

به "طرز تهیه چیز تارت انار (تارت پنیری انار)؛ دسر شیک یلدایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز تارت انار (تارت پنیری انار)؛ دسر شیک یلدایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید