ظرفیت آب بندان ها در بخش گردشگری و آبزی پروری بهره برداری می گردد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان با موضوع معارفه فرماندار جدید لاهیجان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه دهیم.

ظرفیت آب بندان ها در بخش گردشگری و آبزی پروری بهره برداری می گردد

سالاری در ادامه اضافه نمود: باید فضای نشاط و شادابی برای مردم را افزایش داده تا در سایه تعامل و همدلی دستگاه ها و مسئولان خدمات رسانی به جامعه محقق گردد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات و مسائل مردم یکی از مهم ترین انتظارات ما از مسئولان است، گفت: کوشش مسئولان باید در این حوزه مضاعف باشد.

استاندار گیلان به تدوین شیوه نامه ساماندهی آب بندان های موجود در استان، بیان نمود: این شیوه نامه طی 8 ماه با حضور همه مسئولان دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی تهیه و تدوین و با وزارتخانه مربوطه نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بدون اعتبار دولتی ظرفیت ذخیره آب بندان ها چند برابر افزایش یابد.

وی تأکیدکرد: کوشش شده تا از ظرفیت آب بندان ها در حوزه گردشگری و آبزی پروری نیز بهره داری گردد. موضوع این طرح ها بهره گیری از توان و سرمایه بخش خصوصی بوده و تصمیم گیری در این زمینه در حوزه شهرستان ها انجام می گردد.

سالاری با تأکید برلزوم بهره برداری از تمام ظرفیت این بخش از طریق مسئولان در سطح شهرستان ها، ادامه داد: پیش بینی شده در صورت استفاده از همه ظرفیت ها بدون هزینه دولتی طی دو سال حدود 500 میلیارد تومان حجم عملیات را بتوانیم محقق کنیم که یکی از موارد جانبی آن اشتغالزایی در روستاها باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان از بخش ساحلی خوبی برخوردار است، تأکید کرد: باید شناگاه هایی با حضوربخش خصوصی راه اندازی گردد. کوشش می کنیم تا شیوه نامه چگونگی حضور بخش خصوصی و همچنین استفاده از چه نوع سازه ای در آینده نزدیک تهیه و تدوین گردد.

استاندار گیلان همچنین به ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی نیز اشاره نمود و اضافه نمود: باید در فواصل 8 الی 14 کیلومتری کنار جاده ها واحدهای کوچک با معماری گیلانی و با زیربنای 200متری سرویس بهداشتی، نمازخانه و محصولات سنتی برای مسافران فراهم نموده تا هم در حوزه خدمات رسانی و هم اشتغالزایی گام برداریم.

در سرانجام اسماعیل میرغضنفری در حکمی به عنوان فرماندار جدید شهرستان لاهیجان معرفی گردید پیش از وی امیر جانبازی سرپرست فرمانداری این شهرستان بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 106

به "ظرفیت آب بندان ها در بخش گردشگری و آبزی پروری بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت آب بندان ها در بخش گردشگری و آبزی پروری بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید