فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه های دولتی باید اصلاح گردد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، جواد موحد امروز در نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات گفت: امنیت سامانه های دولت الکترونیکی در حیطه وظایف دستگاه های ارائه دهنده این خدمات است و دستگاه های متولی موظف هستند که حداقل های بحث امنیت را در سامانه های خود لحاظ نمایند.

فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه های دولتی باید اصلاح گردد

وی گفت: بعضی اشکالاتی که در حوزه امنیت دستگاه های اجرایی دیده می گردد مربوط به فرآیند تبادل اطلاعات است و به همین علت به نظر می رسد که لازمه حل مسائل امنیتی در دستگاه های دولتی، اصلاح روش تبادل اطلاعات باشد.

موحد در مورد تحقق دولت هوشمند نیز گفت: پس از گذشت یک دهه از توسعه دولت الکترونیکی، از این مرحله به سمت دولت هوشمند حرکت نموده ایم که یکی از ارکان آن تبادل سرویس و اطلاعات به صورت هوشمند است. از این رو ما در حال حاضر برای تحقق دولت هوشمند، با اصلاح و هوشمندسازی فرآیندها، خود را مهیا می کنیم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات افزود: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در 3 سطح خدمات را به مردم ارائه خواهد نمود و برای دریافت این خدمات نیز، اپلیکیشن دولت هوشمند و پلتفرم تحت وب آن، دیده شده است. هم اکنون 58 خدمت در بستر پلتفرم دولت هوشمند پیاده سازی شده و هدف گذاری ما ارائه کلیه خدمات دولت روی این نسخه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2808

به "فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه های دولتی باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه های دولتی باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید