فروش خودروهای بومی در چین افت کرد

با اینکه آمار دقیق فروش خودروسازان در ماه سپتامبر در بازار چین منتشر نشده اما خودروسازی مثل مرسدس روزهای خوبی را در چین می گذراند. لکسوس، ولوو، ب.ام.و و کادیلاک هم وضعیت مشابهی دارند و آئودی هم به رغم اندکی افت صندلی خود را حفظ نموده است. شرایط برای برندهای لوکس آنقدر خوب است که این سه خودروساز توانسته اند رشدهایی بالاتر از انتظار را به ثبت رسانند اما آیا چینی ها هم وضعیتی خوشایند را در خانه تجربه می نمایند؟ پاسخ منفی است و تقریبا عمده نام های بزرگ صنعت خودرو چین از جمله جیلی، چانگان، بی وای دی، بائوجون، فاو و گریت وال افت های بدی را تجربه می نمایند. ببینیم در هر بخش اوضاع از چه قرار است.

فروش خودروهای بومی در چین افت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دور باطل چینی ها در چین

برای نمونه در حالی که جیلی ماهانه بین 100 تا 110 هزار دستگاه فروش دارد، در 9 ماهه اول سال 2019 روی هم رفته 958هزار و 110 دستگاه خودرو به مشتریانش تحویل داده که به معنی افت 16 درصدی تقاضا برای این خودروساز است. جیلی که در سپتامبر 2019 با 8.5 درصد افت روبه رو شده، توانسته 113852 دستگاه خودرو به فروش برساند که این عدد بالاتر از میانگین تحویل ماهانه این برند است. اما بی وای دی که در ماه سپتامبر حدود 15 درصد کاهش فروش داشته، در دوره 9 ماهه ابتدایی سال افتی معادل 4.5 درصد را تجربه نموده و در مجموع 335795 دستگاه خودرو تحویل مشتریانش داده است.

این شرکت که پیشتاز برندهای بومی در بازار خودروهای برقی چین است، ماهانه حدود 40 هزار دستگاه فروش داشته و در سپتامبر هم با رسیدن به مرز 40729 دستگاه وضعیتی مشابه ماه های قبل را تجربه نموده .آمار بی وای دی و جیلی در حالی رو به نزول است که بائوجون هم تا اینجای کار حدود 42 درصد افت فروش داشته و چانگان نیز وضعیت بدی دارد.

رکود کاری به لوکس سازان ندارد

بنز پیروز بزرگ سال 2019 است. خودروسازی که هرچقدر در اروپا و آمریکا تحت فشار شرایط رکودی روزگار می گذراند اما هر ماه خود را در چین با رشد روزافزون سر می نماید. برای نمونه مرسدس بنز در حالی سپتامبر 2019 را سپری نموده که 13 درصد رشد نموده و 61664 دستگاه هم فروش داشته تا در انتها سه فصل اول سال رکود فروش خود را در چین جابه جا کند و با پنج پله صعود، هم اینک در مرز 525 هزار و 829 دستگاه قرار گیرد.

پشت سر مرسدس بنز دو رقیب جسور آلمانی قرار گرفته اند. آئودی که به رغم افت3.3 درصدی ماه سپتامبر کماکان دومین برند لوکس بازار چین است و تا انتهای فصل پاییز توانسته با 1.7 درصد رشد دقیقا 491 هزار و 40 دستگاه خودرو را به خریدارانش تحویل دهد. ب.ام.و هم که در کنار مینی روزهای خوبی را در چین می گذراند، پیروز شده در کنار تجربه رشد فروش 16 درصدی، در انتها سومین فصل از سال 2019 بیش از 462 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند.

کادیلاک، لکسوس و ولوو نیز با کسب نرخ های رشد بالای فروش ماهانه، هم اینک تا انتهای ماه نهم امسال میلادی به ترتیب پیروز شده اند 145697، 144590 و 109512 دستگاه خودرو در چین به مشتریان خود تحویل دهند. این سه شرکت که در انتها دوره زمانی یاد شده به ترتیب 2.1، 23 و 14 درصد افزایش فروش را تجربه نموده اند، کوشش بالایی را برای افزایش سهم بازار خود در چین آغاز نموده و پیوسته مدل های تازه ای را به مشتریان این بخش از دنیا ارائه می نمایند.

منبع: دیوار
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 11 فروردین 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 486

به "فروش خودروهای بومی در چین افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش خودروهای بومی در چین افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید