فلاحت پیشه: بعضی کشورها بدشان نمی آید ایران و آمریکا گوشه رینگ به هم ضربه بزنند

به گزارش تنها پیامک، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم گفت: اگر تنشی صورت گیرد محدود به جنگ نفت کش ها نمی گردد، بلکه به دلیل اختلاف بین دو کشور به ویژه در غرب آسیا که به نوعی صف آرایی جدی سیاسی و نظامی و جنگ سرد وجود دارد، می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

فلاحت پیشه: بعضی کشورها بدشان نمی آید ایران و آمریکا گوشه رینگ به هم ضربه بزنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حشمت الله فلاحت پیشه درباره انتقال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا و صدور بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده و حدس هایی مبنی بر ایجاد مزاحمت از سوی این کشور برای نفت کش های ایرانی گفت: معتقدم در شرایط کنونی تنش به ضرر ایران و ایالات متحده خواهد بود و اعتقادم بر این است هر دو طرف باید از این کار بپرهیزند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود در دنیا اعلام کرد: اولاً این که دو کشور درگیر با بیماری کرونا هستند، ثانیاً این که دنیا امروز به حدی درگیر بیماری کووید 19، رکود مالی و افسردگی ناشی از این بیماری است که به هیچ عنوان برای یک بحران تازه آمادگی ندارد.

وی تاکید نمود: ایران و آمریکا باید از کاری که تنش ایجاد می نماید، بپرهیزند که متاسفانه ایالات متحده در مورد ایران و ونزوئلا این کار را انجام نداده است.

فلاحت پیشه ادامه داد: آمریکا 2 ملت را محروم از یاری ها و روابط بین المللی نموده است، ایران امروز در اوج تحریم ها احتیاجمند مناسبات خارجی است و ونزوئلا احتیاج به بنزین دارد.

وی اظهار داشت: اگر تنشی صورت گیرد محدود به جنگ نفت کش ها نمی گردد، بلکه به دلیل اختلاف بین دو کشور به ویژه در غرب آسیا که به نوعی صف آرایی جدی سیاسی و نظامی و جنگ سرد وجود دارد، می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با بیان این که در هر جای دنیا با توجه به شرایط فعلی اگر جرقه ای شکل بگیرد مدیریت از دست 2 طرف خارج می گردد، مطرح کرد: لذا اعتقادم بر این است که ایران و آمریکا باید راهی برای کاهش تنش بین خودشان پیدا نمایند که متاسفانه بازیگران دنیای امروز بیش از پیش به جای برطرف تنش به منافع شان در ایجاد تنش فکر می نمایند.

وی ادامه داد: بازیگران دنیای بدشان نمی آید ایران و آمریکا در گوشه رینگ تا سر حد ممکن به هم ضربه بزنند تا هم آمریکا ضعیف گردد و هم ضریب نفوذ ایران در منطقه کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای تاکید نمود: لذا مکانیسم ثالثی برای تنش وجود ندارد و این دو طرف هستند که می توانند به سمت کاهش آن بروند.

فلاحت پیشه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ایران امروز در آب های بین المللی با پرچم خودش بنزینی که مقصدش ونزوئلا است را حمل می نماید در صورتی که قبلاً این گونه نبود آیا تغییراتی انجام شده است، یا خیر گفت: اول بگویم تخلفی صورت نگرفته است، در گذشته هم تخلفی صورت نمی گرفت و اگر کار دیگری انجام می دادیم برای این بود که تنشی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: امروز ایران نمی خواهد پنهان کند که سوختی انتقال می دهد و با پرچم خودش حرکت می نماید و یک کار طبیعی انجام می دهد، لذا آمریکا هم نباید زحمتی برای نفت کش ها ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1035

به "فلاحت پیشه: بعضی کشورها بدشان نمی آید ایران و آمریکا گوشه رینگ به هم ضربه بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاحت پیشه: بعضی کشورها بدشان نمی آید ایران و آمریکا گوشه رینگ به هم ضربه بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید