قلبی از هنر در روبات جیمزباند همه کاره ، کره ای ها کفشدوزک آهنی طراحی کردند

به گزارش تنها پیامک، دانشمندان کره جنوبی در حال ساختن روباتی شبیه به کفشدوزک هستند که همانند جیمزباند همه کاره بوده و در عین حال قلبی از هنر در سینه اش دارد.

قلبی از هنر در روبات جیمزباند همه کاره ، کره ای ها کفشدوزک آهنی طراحی کردند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، متخصصان روباتیک کره جنوبی روباتی ساخته اند که شبیه به جیمزباند همه کاره است، اما در سینه اش قلبی از هنر دارد، زیرا با کمک هنر اوریگامی ساخته شده است.

دانشمندان می گویند که این روبات را با الهام از حرکات ساده کفشدوزک و با کمک ساختار های اوریگامی ساخته اند تا بتواند با سرعت زیاد شروع به حرکت کند و در زمان لازم، در جای خود قفل شود. در حالی که ساختار و بدنه این روبات نرم و منعطف است، به اندازه ای محکم است که بتواند در برابر نیرو های قدرتمند آئرودینامیکی در هوا مقاومت کند.

طراحی روباتیک مبتنی بر اوریگامی چیز جدیدی نیست، اما طراحی های معمولی بیشتر با سازه های سفت و سخت است و به همین دلیل این گونه روبات ها نمی توانند با سرعت زیاد حرکت کنند و همچنین برای حفظ ساختار خود به مکانیزم های اضافی نیاز دارند. اما این روبات کره ای از توانایی کفشدوزک برای باز کردن بال های خود از زیر پوسته سخت خود الهام گرفته و در کسری از ثانیه بال های خود را باز کرده و شروع به پرواز می کند و نیازی به مکانیزم اضافی برای حفظ ساختارش ندارد.

یکی دیگر از ویژگی های خاص این روبات، بال های آن است که زمانی که تا می شود، انرژی جنبشی زیادی را در خود ذخیره می کند تا در صورت رها شدن، با سرعت زیاد شروع به حرکت کند؛ ضمن اینکه ساختار بسیار محکمی دارد که در مقابل باد و نیرو های هوا از آن محافظت می کند.

متخصصان روباتیک کره ای ادعا می کنند که این روبات در زمان 116 میلی ثانیه در جای خود قفل می شود و 150 برابر وزن خود را تحمل می کند. آن ها قابی را برای این روبات گلایدر ساخته اند که استحکام کافی برای نگه داشتن بال های خود در هوا را داشته باشد و همانطور که گفته شد زمانی که تا می شود، انرژی زیادی را در خود نگه دارد تا به آن اجازه دهد در ابتدای حرکت پرش بلندی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 977

به "قلبی از هنر در روبات جیمزباند همه کاره ، کره ای ها کفشدوزک آهنی طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلبی از هنر در روبات جیمزباند همه کاره ، کره ای ها کفشدوزک آهنی طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید