مسدود شدن راه ارتباطی 100 روستا در اردبیل

به گزارش تنها پیامک، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی 100 روستای این استان را مسدود نموده و راهداران برای بازگشایی آن ها کوشش می نمایند.

مسدود شدن راه ارتباطی 100 روستا در اردبیل

علی صبحی در مصاحبه با ایرنا، اضافه نمود: در پی بارش شبانه روز گذشته برف راه ارتباطی 536روستا در استان اردبیل مسدود شده بود که با کوشش راهداران تا به امروز راه ارتباطی 436 روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آن ها در جریان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه ارتباطی 100 روستا در استان اردبیل مسدود است، اظهار کرد: بیشتر این روستا ها در شهرستان های خلخال، کوثر و نیر واقع شده است.

وی اعلام کرد: با وجود بارش برف و کولاک راهداران کوشش می نمایند تا راه ارتباطی این روستا ها را در کمترین زمان ممکن بازگشایی نمایند و به احتمال زیاد از فردا راه های ارتباطی تمامی روستا های استان باز خواهد شد.

او بعلاوه با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفر های غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودرو های خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز نمایند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه 174 دستگاه ماشین آلات راهداری با280 نفر نیرو در امر بازگشایی راه های اصلی، فرعی و روستایی استان فعال هستند، اضافه نمود: در مجموع 230 دستگاه ماشین آلات راهداری با 430 نفر نیرو در قالب 80 گروه در آماده باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات رسانی در مواقع احتیاج مستقر هستند.

صبحی ادامه داد: بعلاوه 30 هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبار ها و راهدارخانه ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره سازی شده است.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه 141 و یا با شماره تلفن 33745902 مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین شرایط راه ها آگاه شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع 6 هزار و 374 کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل 208 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی است، از چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی استان اردبیل 2 هزار و 700 کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می گردد و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1958

به "مسدود شدن راه ارتباطی 100 روستا در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود شدن راه ارتباطی 100 روستا در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید