مصرف شکر شما را پُرخورتر می نماید

به گزارش تنها پیامک، باشگاه خبرنگاران/ به گفته کارشناسان تغذیه مصرف قند و شکر بیش از اندازه، بسیار مضر است و باعث بیماری های گوناگون می گردد.

مصرف شکر شما را پُرخورتر می نماید

بر اساس تازه ترین یافته ها، دانشمندان آمریکایی متوجه شدند که مصرف بیش از اندازه شکر، با خاموش کردن نورون مرتبط با احساس سیری، باعث پرخوری می گردد. به دلیل اختلالاتی که شکر در نورون حس سیری ایجاد می نماید، فرد بدون توجه، دچار پرخوری می گردد.

پژوهشگران برای آنالیز آزمایشات خود، نوعی مگس به نام مگس میوه ای را انتخاب کردند.

اگرچه عملکرد بدن مگس های میوه و انسان کاملاً متفاوت است اما شباهت هایی هم دارد. این حشرات الگوی ارزشمندی برای مطالعه جنبه های مختلف سلامت انسان هستند برای مثال بینش هایی را در خصوص نحوه درمان پارکینسون، تشخیص سرطان یا برطرف مسائل مرتبط با کم خوابی ارائه می دهند.

براین اساس مدار های عصبی که مگس میوه ای به آنها تکیه نموده تا طعم قند را پردازش کند، شباهت زیادی با انسان دارد و به دانشمندان این امکان را می دهد با آزمایش بر روی این مگس ها به نتایج مشابه در انسان ها برسند.

از دیگر مضرات شکر می توان به پیری پوست ، بیماری های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت اشاره نمود.

دیابت را به عنوان بیماری مرگ خاموش می شناسند و در ایران حدود هشت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. این بیماری دو نوع دارد و برخی از مبتلایان به دیابت هنوز از بیماری خود مطلعی ندارند و فقط با آزمایش می توانند مطلع شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1120

به "مصرف شکر شما را پُرخورتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف شکر شما را پُرخورتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید