مهندسی نیروی انسانی براساس دانش، تجربه و کارایی، فعالیت یک سوم نیروها در مراکز جهاد کشاورزی

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر امور اداری جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید در سازمان نیروهایی بکارگیری شوند که از بهره وری لازم و دانش و تجربه بالایی برخوردار باشند تا بر این اساس کارایی سازمان افزایش پیدا کند .

مهندسی نیروی انسانی براساس دانش، تجربه و کارایی، فعالیت یک سوم نیروها در مراکز جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفتر مازندران درساری، منابع انسانی ضمن ایفای نقش به عنوان عامل اصلی، سایر عوامل را نیز تحت کنترل و تاثیر خود دارد و به همین منظور ضرورت دارد نسبت به تامین و تربیت منابع انسانی کارآمد، اقدام موثری صورت گیرد و برنامه ریزی نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل و متغیر توسعه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

مدیریت منابع انسانی واژه ای است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم و این واژه به شدت در همه صنایع و خدمات به چشم می خورد و علت این موضوع هم این است که تا نیروی انسانی نباشد، نه محصولی شکل می گیرد، نه سازمانی؛ پس به یقین می توان گفت نیروهای انسانی هسته تمامی سازمان ها محسوب می شوند و مدیریت منابع انسانی کلید موفقیت سازمان هاست.

به همین منظور مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گوی اختصاصی با مازندپاج درباره شرایط نیروی انسانی در بخش کشاورزی گفت: معماری منابع انسانی را باید بر مبنای نیازهای شهرستانی و مدیران ستادی چیدمان کنیم تا نیروی انسانی بر اساس رشته شغلی، دانش، علم و انگیزه در جایگاه های سازمانی حضور داشته باشند چراکه تلفیق آن سبب مهندسی کردن نیروی انسانی می گردد.

امامی اظهار کرد: باید در سازمان نیروهایی بکارگیری شوند که از بهره وری لازم و دانش و تجربه بالایی برخوردار باشند تا بر این اساس کارایی سازمان افزایش پیدا کند.

مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سیستم تشویق و تنبیه اگر به درستی انجام گردد انگیزه در سایر کارکنان افزایش پیدا می نماید، گفت: باید روش و شیوه مناسبی برای کاهش استرس همکاران داشته باشیم تا سازمان را از چالش های پیش رو دور کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه جهاد کشاورزی مازندران به عنوان استان شاخص در بحث تبدیل شرایط کارکنان قراردادی در کشور بوده است، گفت: از یک هزار و 444 نیرویی که در سازمان جهاد کشاورزی بکارگیری شدند 34 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

امامی با اشاره به اینکه 21 درصد نیروی انسانی در ستاد سازمان، 44 درصد شهرستان ها و 34 درصد در مراکز جهاد کشاورزی مستقر هستند، ادامه داد: 699 نفر از همکاران سازمان جهاد کشاورزی مازندران کمتر از 10 سال سابقه کاری دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2016

به "مهندسی نیروی انسانی براساس دانش، تجربه و کارایی، فعالیت یک سوم نیروها در مراکز جهاد کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهندسی نیروی انسانی براساس دانش، تجربه و کارایی، فعالیت یک سوم نیروها در مراکز جهاد کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید