مکرون: گاز روسیه را با روبل نمی خریم

به گزارش تنها پیامک، رئیس جمهور فرانسه درخواست روسیه برای خرید گاز این کشور با روبل را نپذیرفت و آن را مغایر با قرارداد های موجود دانست.

مکرون: گاز روسیه را با روبل نمی خریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: هیچ دلیلی برای پذیرش درخواست روسیه برای پرداخت پول گاز با روبل، ارز رسمی این کشور وجود ندارد.

مکرون در یک کنفرانس خبری پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: همه قرارداد ها روشن است. این (مبادله گاز با روبل روسیه) ممنوع است. شرکت های اروپایی که گاز خریداری نموده و در خاک اروپا فعالیت می نمایند باید پرداخت را به یورو انجام دهند.

او در ادامه مدعی شد پوتین در پی راهی برای دور زدن تحریم ها است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اوایل هفته گذشته گفته بود که روسیه نمی خواهد قرارداد های خود را به هم بزند، اما در پی استفاده از روبل برای فروش گاز به کشور های غیر دوست خواهد بود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز دو روز پیش این درخواست را رد نموده و گفت که بیشتر قرارداد های خرید گاز موجود این کشور بر اساس پرداخت به دلار یا یورو هستند.

درخواست روسیه برای تغییر پرداخت های قرارداد گاز به روبل نگرانی ها را در خصوص کاهش عرضه انرژی و بالاتر رفتن قیمت ها افزایش داده است.

اتحادیه اروپا اعلام نموده میخواهد وابستگی خود به گاز روسیه را در امسال به اندازه دو سوم کاهش دهد و به واردات سوخت فسیلی روسیه تا سال 2027 سرانجام دهد. این در حالی است که هم اکنون، روسیه حدود 40 درصد گاز مورد احتیاج اروپا را تامین می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2682

به "مکرون: گاز روسیه را با روبل نمی خریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: گاز روسیه را با روبل نمی خریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید