استولتنبرگ: طرح اصلاحات 2030 در مرکز توجهات نشست اعضای ناتو است

به گزارش تنها پیامک، دبیر کل ناتو در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در بروکسل، با مهم خواندن این نشست تاکید کرد که طرح اصلاحات 2030 محور نشست دو روزه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

استولتنبرگ: طرح اصلاحات 2030 در مرکز توجهات نشست اعضای ناتو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آستانه نشست روز دوشنبه سران 30 کشور عضو ناتو، این نشست را یک لحظه حساس برای اتحاد و امنیت جمعی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواند.

براساس گزارش یوراسیا، استولتنبرگ با اشاره به رقابت جهانی رو به رشد در سطح بین الملل تاکید کرد که طرح اصلاحات 2030 ناتو در مرکز توجهات نشست جاری اعضای ناتو واقع شده است.

وی در ادامه، اصلاحات ناتو را یک برنامه جاه طلبانه در زمینه امنیت و دفاع جمعی این سازمان خواند و تاکید کرد که تصمیمات اصلی این نشست در زمینه تقویت رایزنی های سیاسی، تقویت دفاع جمعی و لزوم تقویت زیرساخت ها و زنجیره های تامین امنیت است.

وی در ادامه توضیح داد که ناتو باید عواقب امنیتی تغییرات آب وهوایی از جمله کاهش آلایندگی های نظامی را به رسمیت بشناسد. به گفته استولتنبرگ، رهبران ناتو همچنین در زمینه یک سیاست دفاع سایبری جدید به توافق دست خواهند یافت و با توسعه مفاهیم استراتژیک آینده ناتو موافقت خواهند کرد.

دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد که مساله افغانستان، روسیه و حمایت از اوکراین و گرجستان در نشست سران ناتو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه یک شنبه به وقت محلی برای حضور در این نشست وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و سران کشور های ترکیه، کانادا، انگلیس نیز در این نشست حاضر خواهند بود.

نشست سران عضو ناتو روز های دوشنبه و سه شنبه در بروکسل برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1718

به "استولتنبرگ: طرح اصلاحات 2030 در مرکز توجهات نشست اعضای ناتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: طرح اصلاحات 2030 در مرکز توجهات نشست اعضای ناتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید