تور ارزان استرالیا: هزینه های سفر و زندگی در استرالیا

به گزارش تنها پیامک، استرالیا یکی از گران ترین کشور های جهان محسوب می گردد که این موضوع برای افرادی که دلار آمریکا و یا یورو هم پول ست کملی کشورشان است کاملا محسوس است. شاید شنیده باشید که استرالیا کشور مقرون به صرفهی است ولی باید بدانید که این موضوع تنها برای افرادی که در این کشور زندگی می نمایند و عایدیی معین از دلار استرالیا دارند صادق است و در خصوص گردشگر ها و افرادی که از سایر کشور ها امده اندف هزینه ها تا اندازه زیادی گران است. در آمد در این کشور معمولا از خیلی از کشور های جهان بیشتر است و با این عایدی قیمت ها تقریبا مقرون به صرفه هم به نظر می رسند.

تور ارزان استرالیا: هزینه های سفر و زندگی در استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

کیفیت بالای زندگی، بالا بودن اندازه عایدی و شرایط مناسب برای زندگی باعث شده تا خیلی از افراد در سراسر جهان مایل به زندگی در این کشور و یا حتی تجربه چند روز سفر را در آن داشته باشند. ولی باید بدانید که مطلع بودن از اندازه هزینه های بالقوه و هزینه های رایج در این کشور می تواند به شما یاری کند تا برنامه ریزی و شناخت بیشتری از جزئیات هزینه ها داشته باشید و تجربه بهتری را در این کشور به دست آورید.

جالب است که بدانید در یک نظر سنجی که در سال 2018 انجام شد، سیدنی به عنوان بیست و نهمین شهر گران جهان در بین 209 شهر رتبه بندی شده و باید بدانید که این شهر به عنوان گران ترین شهر استرالیا نیز شناخته می گردد که ملبورن، پرت،کاتبرا و بریزبن در ردیف های پایین تر آن قرار می گیرند. در ادامه این مقاله با خبرنگاران می توانید با هزینه های استرالیا، سطح عایدی و جزئیات مربوط به آن بیشتر آشنا شوید.

واحد پول استرالیا

واحد پول این کشور دلار استرالیاست، اولین پول پلیمری یا پلاستیکی جهان که با علامتی مشابه با دلار آمریکا همچون $ نشان داده می گردد و کد اختصاری آن AUD است. اسکناس های دلار استرالیا به صورت، 5 دلاری، 10 دلاری، 220 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری است و سکه ها رایج آن هم 5، 20 و 50 سنتی هستند. برترین ارزی که می توانید در استرالیا آن را به پول رایج این کشور تبدیل کنید یورو و دلار آمریکاست که می توانید آن را راحت تر از هر ارز دیگری تبدیل کنید. به علاوه برای اینکه اطلاعات کامل تری در خصوص تبدیل پول در استرالیا و جزئیات آن بدانید، می توانید قسمت پول رایج استرالیا را در وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

سطح زندگی و هزینه ها در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از برترین مقاصد جهان برای مهاجرت محسوب می گردد. کشوری با معیار ها و فاکتور های برتر زندگی که شرایط مساعدی را فراهم ساخته است. معمولا افرادی که در این کشور زندگی می نمایند اندازه عایدیی بالاتر از سایر کشور ها را دریافت می نمایند و از طرفی هم زیاد بودن هزینه ها برای این افراد چندان محسوس نیست. اما افرادی که برای سفر به این کشور می آیند باید هزینه های هنگفتی را برای موارد مختلف ان پرداخت کند. سیدنی یکی از گران ترین کشور های جهانست و یقینا برای سفر به آن باید برنامه ریزی درستی داشته باشید و از جزئیات قیمت ها نیز مطلع باشید. باید بدانید که سیدنی یکی از زیباترین شهر های جهانست و بندر مجذوب کننده و خانه اپرای فوق العاده ای دارد که در کنار تفریح ها و ساحل زیبا و آب و هوای مناسبش مقصد بی نظیری برای زندگی و سفر محسوب می گردد.

اما در خصوص هزینه های استرالیا باید بدانید که در شهر های مختلف آن شرایط متفاوت و هزینه های تا اندازه زیادی متغیر است. و معمولا شهر های بزرگ لوکس تر و گران تر هستند. معمولا بیشترین هزینه ها در سیدنی به اقامت اختصاص یافته است و اجاره و خرید خانه ها در سیدنی معمولا از هر چیز دیگری در این کشور گران تر است و هر چه از شهر هاب یزرگ دور تر شوید و به اطراف شهر نزدیک تر باشید هزینه آن نیز کاهش پیدا می نماید.

مقرون به صرفه ترین شهر های استرالیا عبارتند از:

  • Hobart
  • Canberra
  • Adelaide
  • Gold Coast
  • Newcastle
  • Wollongong
  • Cairns

به طور کلی برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که هزینه زندگی در استرالیا 70.64 درصد بیشتر از ایران است و هزینه اجاره خانه که از گران ترین فاکتور های زندگی در استرالیا محسوب می گردد تقریبا 99.86 درصد از ایران گران تر است. هزینه های زندگی در یک هفته در استرالیا تقریبا 560 دلار می گردد که این زقم نسبت به خیلی از مقاصد واقعا زیاد و پر هزینه است.

عایدی در استرالیا

حتما تا اینجا متوجه شده اید که اندازه عایدی در استرالیا واقعا زیاد است و بیشتر مردم میتوانند اندازه زیادی از پولهایشان را تا هزاران دلار در سال پس انداز نمایند. بالا بودن عایدی ها باعث شده تا گران بودن اقلام و جناس چندان برای مردم محسوس نباشد و این درحالی است که یک فنجان قهوه 4 دلار و اجاره یک اتاق یک تخته در در مکان نه چندان گران در ملبورن حدود 350 دلار برای یک هفته باشد.

در آمد مردم استرالیا برای هر ساعت حداقل 17.29 دلار است و حداقل اندازه عایدی ماهانه در استرالیا حدود 54000 دلار می گردد که تقریبا 3500 دلار آن هر ماه به مالیات تعلق دارد. بیشترین عایدی 1500 دلار برای یک هفته است. جالب است که بدانید اجاره خانه ها در این کشور به صورت هفتگی پرداخت می شوند. در ادامه می توانید درامد بعضی از اقشار استرالیایی را مشاهده کنید.

  • ظرفشویی: 45000 دلار

    آشپز پیتزا: 47،000 دلار

    سنگ آهک: 52000 دلار

    مکانیک: 53،000 دلار

    کار در مزرعه: 54000 دلار

    راننده کامیون : 56000 دلار

    معمار: 60،000 دلار

    معلم: 76000 دلار

    پرستار: 80000 دلار

    مهندس: 82،000 دلار

    معدنچی: 100،000 دلار

    دکتر: 110،000 دلار

اجاره ملک در استرالیا

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین هزینه ها برای زندگی در استرالیا مربوط به اجاره ملک است که البته در شهر ها و منطقه ها مختلف استرالیا شرایط متفاوتی دارد. در سیدنی میانگین قیمت یک خانه حدود 1 میلیون دلار است و در Hobart برای خرید خانه باید تقریبا نصف آن را پرداخت کنید. هزینه اجاره ها هم در سیدنی تقریبا دو برابر شهری مثل Hobart است.

هزینه تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا مستلزم کنترل هزینه های اقامت، غذا و سایر هزینه های زندگی است. معمولا میانگین هزینه های دانشجوبان استرالیایی حدود 500 تا 600 دلار در هفته این و در سال تقریبا 30000 دلار تخمین زده می گردد. تقریبا 30 تا 40 درصد هزینه ها به اقامت و اجاره خانه اختصاص دارد و معمولا دانشجو ها یک هم اتاقی انتخاب می نمایند که هزینه هفتگی اجاره ها را شریکی پرداخت نمایند.

هزینه خدمات در استرالیا

بیشترین اندازه هزینه های زندگی در آلمان صرف اجاره خانه می گردد مثلا هزینه اجاره اتاق یک تخته در مرکز شهر حدود 1665.44 دلار استرالیا می گردد و همین اتاق در جایی دور تر تقریبا 1266.30 دلار استرالیا است. به طور کلی برای مواردی مثل آب، گاز، برق و گرمایش و سرمایش یک آپارتمان 82 متر مربعی باید حدود 199.10 دلار استرالیا اختصاص دهید.

هزینه خوراک و ملزومات زندگی در استرالیا

در خصوص هزینه خوراک و خوردن یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت تقریبا 18 دلار استرالیاست و اگر بخواهید برای دو نفر در یک رستوان میانه غذا خریداری کنید باید حدود 80 دلار استرالیا پرداخت کنید. هزینه یک وعده غذا در مک دونالد هم حدود 11 دلار می گردد.

در استرالیا هزینه خوراک و ملزومات زندگی نسبت به خیلی از کشور های مطرح جهان همچون انگلیس هم گران تر است. برای مثال باید بدانید که 12 عدد تخم مرغ در لندن تقریبا 3.41 دلار می گردد در حالی که در سیدنی حدود 4.86 دلار است. 1 کیلو سیب زمینی در لندن 2.16 دلار و در سیدنی 3.29 دلار و این موضوع نشان می دهد که هزینه ها در استرالیا به خصوص سیدنی تا اندازهی می تواند گران باشد.

هزینه حمل و نقل در استرالیا

شهر های بزرگ استرالیا یکی از برترین شبکه های حمل و نقل را در جهان دارند و هزینه ها معمولا برای افرادی که در آن جا کار و زندگی می نمایند چندان بالا نیست اما در خصوص گردشگر ها و مسافرانی که از استرالیا تماشا می نمایند شرایط کمی فرق دارد و استفاده از کارت های حمل و نقل برای کاهش هزینه ها الزامی است. به علاوه بهتر است به جای استفاده از تاکسی که معمولا در همه شهر های استرالیا گران ترین گزینه است از اتوبوس یا تراموا که هزینه ای مناسب تر دارد بهره ببرید. هزینه تاکسی در این کشور از حدود 4.33 دلار استرالیا آغاز می گردد و به ازای هر کیلومتر 2 دلار استرالیا به ان اضافه می گردد. اگر می خواهید در خصوص انواع وسایل نقلیه در استرالیا بیشتر بدانید بهتر است قسمت حمل و نقل در استرالیا وب سایت خبرنگاران را مشاهده کنید. علاوه بر آن باید بدانید که قیمت هر لیتر بنزین در استرالیا حدود 1.47 دلار این کشور است.

منبع: گردگرد
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2987

به "تور ارزان استرالیا: هزینه های سفر و زندگی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: هزینه های سفر و زندگی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید