هیچ پرواز اختصاصی برای خروج عده ای خاص از کشور نداشتیم

به گزارش تنها پیامک، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام گفت: لوفت هانزا مدارکی مبنی بر اینکه فرد فوت شده از فرودگاه امام در محفظه چرخ هواپیما مستقر شده ارائه نکرده است. این شرکت ادعای واهی دارد و الان ما به طور جدی در پی این هستیم که لوفت هانزا ادعای خود را ثابت کند و هرچه زودتر اطلاعات تکمیلی را به ما ارائه دهد.

هیچ پرواز اختصاصی برای خروج عده ای خاص از کشور نداشتیم

به گزارش ایلنا، سعید چلندری درباره انتشار اخباری مبنی بر انجام پرواز های خارج از برنامه برای خروج عده ای خاص از کشور گفت: تا به این لحظه هیچ پرواز اختصاصی از فرودگاه امام انجام نشده و تمام پرواز ها برنامه ای بوده که اطلاعات آن به وسیله تابلو پروازی در انتشار عمومی می گردد و پرواز های کارگو هم طبق روال انجام می گردد.

وی با بیان اینکه در هیچ رده ای هیچ تغییر برنامه پروازی نداشتیم، ادامه داد: به هیچ عنوان فرودگام امام پرواز اختصاصی نداشته است و هیچ تغییری در سطح شهر فرودگاهی در ارگان ها و ارائه خدمات نداشتیم. مسائل زیادی در این باره عنوان شده که هیچ یک از آن ها صحت ندارند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره طرح موضوعاتی مانند ایجاد مسیر جداگانه ای برای تردد بعضی از مسافران در فرودگاه امام، گفت: به هیچ عنوان مسیر مجزایی برای انتقال بعضی از مسافران نداریم و همه مسافران از مسیر معین ترمینال مسافری یا مسیر های معین CIP و VIP عبور می نمایند و این مسیر های عبور در تمام فرودگاه های جهان وجود دارند.

چلندری تاکید نمود: تمام اخبار و ادعا هایی منتشر شده در این باره، بی اساس و بی ارزش هستند.

وی بعلاوه درباره پیگیری های اجرا شده نسبت به ادعای شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و کشف جسد پس از پرواز از فرودگاه امام گفت: تا به این لحظه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اطلاعاتی را به ایران اعلام ننموده است. پس از پیگیری های عدیده ای که انجام دادیم، رییس ایستگاه لوفت هانزا در فرودگاه امام به عنوان نماینده این شرکت، برای ارائه توضیحات و اطلاعات، از آلمان به تهران برگشت و اطلاعاتی ارائه داد، اما اطلاعاتی که ارائه شد بسیار ضعیف بودند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با تاکید بر عدم همکاری لوفت هانزا برای ارائه تصاویری از جسد گفت: با وجود پیگیری های پی در پی ما لوفت هانزا هیچ تصویری از جسد ارائه نداد، اما ما توانستیم تصاویر جسد را به وسیله پلیس اینترپل به دست بیاوریم که همین موجب تعجب شرکت لوفت هانزا شده بود.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام ادامه داد: در تصاویری که از جسد و آن وسایل همراه آن ارائه شد، عکسی از یک کیف پول وجود داشت که جزییاتی از آن ارائه نکردند و اعلام شد در این پول تنها دو سیم کارت وجود دارد و به جز آن چیزی در کیف پول نبوده است. در خواست ما این بوده که سیم کارت را تحویل دهند تا بدانیم شماره تماس ان ها برای کدام کشور است، اما هیچ اطلاعاتی از آن دو سیم کارت هم نتوانستند به ما ارائه نمایند.

وی اضافه کرد: تصویری از یک کاور لباس، از کاور هایی موجود در لاندری تمام هتل ها و کیسه ای که لباس های کثیف را برای تحویل به خشکشویی در آن قرار می دهند، وجود داشت و جالب این است مارک این کیسه خارجی است. بعلاوه تصویری از یک چاقو و کپسول اکسیژن هم ارائه شد که مارک این دستگاه اکسیژن صادراتی است.

چلندری با بیان اینکه با این مدارک نمی توان اثبات کرد که این جسد ایرانی است، تاکید نمود: به لوفت هانزا اعلام نموده ایم که در ابتدا باید ثابت نمایند که این جسد از این هواپیمایی که پرواز فرودگاه امام داشت، خارج شده است. بعلاوه موضوع مهم دیگر این است که ظاهر این جسد به گونه ای نیست که در آن شرایط هواپیما، ارتفاع و در دمای منفی 60 درجه فوت نموده باشد چراکه جسد فردی که در آن اختلاف فشار هوا و به علت کمبود اکسیژن فوت نموده باشد، باید سیاه گردد، اما این جسد ظاهر یک مرگ طبیعی شبیه به سکته را دارند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام گفت: از سوی دیگر اساسا صورت این جسد شبیه به ایرانی ها نیست از این رو باید تابعیت این جسد را برای ما معین نمایند.

وی تاکید نمود: به طور جدی موضوع را از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری پیگری می کنیم. لوفت هانزا باید اطلاعات دقیق و ساعت فوت این جسد را اعلام کند و مدارکی ارائه دهد که این جسد را از پرواز بعد از فرودگاه امام از هواپیما خارج نموده است.

چلندری با بیان اینکه به این لحظه لوفت هانزا مدارکی مبنی بر اینکه فرد فوت شده از فرودگاه امام در محفظه چرخ هواپیما مستقر شده ارائه ننموده است، گفت: لوفت هانزا ادعای واهی دارد و الان ما به طور جدی در پی این هستیم که لوفت هانزا ادعای خود را ثابت کند و هرچه زودتر اطلاعات تکمیلی را به ما ارائه دهد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام گفت: در حال حاضر پرواز های لوفت هانزا به صورت عادی در حال اجرا است و هیچ ایرلاینی پرواز های خود را به فرودگاه امام و ایران را قطع ننموده است و روال تمام پرواز ها عادی است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3102

به "هیچ پرواز اختصاصی برای خروج عده ای خاص از کشور نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ پرواز اختصاصی برای خروج عده ای خاص از کشور نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید