پاتارا ترکیه کجاست؟

به گزارش تنها پیامک، پاتارا ترکیه کجاست؟

ساحل پاتارا در شمال مدیترانه، یکی از زیباترین و طولانی ترین سواحل ترکیه به شمار می رود. ساحل شنی پاتارا به کوهستان می رسد و بکر بودن آن نظر هر گردشگری را جذب می نماید. ویرانه های روم باستان نیز در نزدیکی این منطقه واقع شده. پاتارا در نزدیکی شهر کاس واقع شده و برای رفتن به آن باید راهی جنوب فتحیه شوید.

پاتارا ترکیه کجاست؟

ساحل پاتارا چرا خاص است؟

بکر و دست نخورده بودن ساحل پاتارا سبب شده آن را جزو 18 جاذبه ترکیه که حتما باید ببینید بگنجانند. گونه کمیابی لاک پشت قرمز در ساحل پاتارا زندگی می نماید که خانواده اش رو به انقراض است. همین موضوع سبب شد طبیعت دوستان این ساحل را مورد محافظت قرار دهند. بنابراین جمعیت زیادی به این ساحل هجوم نبرده و کافه و رستوران ها در فاصله با ساحل ایجاد شده اند. درست است که ساحل پاتارا تفریحات زیادی مثل سواحل آنتالیا و سواحل اولودنیز ندارد، اما آرامش بی حد و حصری را در این منطقه تجربه خواهید کرد. ساحل پاتارا حتی در روزهای پرطرفدار گردشگری و گرم سال، خلوت و آرام است. وجود بناهای تاریخی، گونه های مختلف گیاهی، امکان پرنده نگری و... از دیگر دلایل انحصار این ساحل است.

در ساحل پاتارا چه می بینیم؟

همه چیز در ساحل پاتارا تماشایی است؛ ماسه های سفید رنگ، لاک پشت های دریایی، آب نیلگون دریا، باتلاق و جاذبه هایی که در فاصله نه چندان دور از پاتارا واقع شده است. کافیست قدری از ساحل پاتارا به سمت جنوب شرق فاصله گرفته تا ویرانه های تمدن لیکیه را مشاهده کنید. پارک ملی پاتار نیز گونه های مختلف پرندگان را در دل خود جای داده و امکان پرنده نگری را برای گردشگران فراهم نموده است. هم چنین محال است بخواهید قدم زدن در میان مزارع زیبای گوجه، بادمجان و... آن را از دست بدهید. برای رستوران و کافه گردی نیز پیشنهاد می کنیم به سمت روستای گلمی (Gelemi) بروید. این روستا قدمت زیادی ندارد اما تجربه بی نظیری برای تان می آفریند.

ورودیه ساحل پاتارا چقدر است؟

از سال 2006، طبق تصویب دولت ترکیه، پرداخت ورودیه برای ورود به این ساحل الزامی شد. بلیت این ساحل حدود 1/5 دلار است. البته توجه داشته باشید بازدید از ساحل پاتارا بعد از غروب آفتاب تا صبح به دلیل تخم گذاری لاک پشت های قرمز است. برای ورود به ساحل پاتارا باید ابتدا باید وارد ویرانه های لیکیه شوید که آن هم احتیاج به پرداخت ورودیه دارد.

ویرانه های رومی پاتارا کجاست؟

بناهای باقی مانده از دوران رومی پاتارا در فاصله چند دقیقه ای از ساحل پاتارا واقع شده. این بناها شامل ساختمان مجمع و شورا، حمام، معابد، سالن تئاتر، طاق پیروزی و غیره بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند، ویرانه های رومی هم فال است و هم تماشا.

برای اقامت در پاتارا کجا برویم؟

برای اقامت می توانید به روستای پاتارا بروید یا در استراحتگاه کالان استراحت کنید. این استراحتگاه بسیار پرطرفدار است. از جمله هتل های مناسب و نزدیک به این ساحل نیز می توان به هتل آکای آکای (Akay Akay)، بی اند بی کلمون (B&B Camelion) و پاتارا ویوپورت (Patara Viewpoint) اشاره نمود.

چطور به ساحل پاتارا برویم؟

ساحل پاتارا در جنوب فتحیه واقع شده است. این ساحل راه چندانی تا کالان در استان آنتالیا ندارد. البته برای رسیدن به این ساحل پیشنهاد می کنیم از فتحیه راهی این ساحل شوید؛ چراکه راستا کمتری باید بپیمایید. می توانید مستقیم از ایران راهی آنتالیا شده و از آنجا با تاکسی راهی پاتارا شوید. همچنین می توانید از استانبول به سمت دالامان پرواز بگیرید و از آنجا با تاکسی به سمت پاتارا بروید.

شکم گردی در پاتارا

از آنجا که رستوران ها و کافه های این ساحل را افراد محلی اداره می نمایند، شکم گردی در پاتارا با عطر و طعم محلی و اصیل همراه خواهد بود. از جمله مهم ترین رستوران های این ساحل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رستوران Esras Pancake House

غذاهای این رستوران به دست هنرمند زنان ترکی پخته می گردد. اداره نمایندگان این رستوران خود زنان ترکی هستند. سفارش نان گوزلمه (gozleme) را همراه با نان، گوجه، پنیر و سبزی یا به همراه گوشت چرخ نموده را از دست ندهید. کنار این غذا ممکن است موز شکلاتی با قارچ هایی سرو گردد که بسیار خوشمزه است.

رستوران تلوس Tlos

تلوس مخصوص غذاهای دریایی است. این رستوران، ماهی های گریل شده، کباب پز و بخار پز و سالادهای بسیار خوشمزه ای دارد. البته پیتزای ترکی این رستوران نیز خوشمزه است. این رستوران در همان روستایی که در موردش حرف زدیم وجود دارد، روستای گلمی.

کافه

این کافه تمام چوب است و فضای دلچسب آن جذبتان خواهد نمود. در این رستوران می توانید از انواع غذاهای خوشمزه ترکی سفارش دهید.

منبع: دالاهو
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 394

به "پاتارا ترکیه کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاتارا ترکیه کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید