پلی استیشن و ایکس باکس دست در دست هم، مقابل گوگل

به گزارش تنها پیامک، در دوره زمانی عجیب و غریب و صد البته خوشایندی قرار داریم. شرکت های بازی سازی رقیب هنوز هم در کوشش هستند تا با فراوری محتوای بهتر، از یکدیگر جلو بزنند. با این حال، شرکت ها در راستای پیشرفت فناوری های حوزه بازی و ارایه تجربه ای بهتر از بازی کردن، در یکی دو سال اخیر همکاری های بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند. در حرکتی جدید و غافلگیر کننده، سونی و مایکروسافت خبر داده اند که می خواهند برای پیشرفت تکنولوژی های حوزه استریم بازی، با یکدیگر همکاری بزرگی داشته اند.

پلی استیشن و ایکس باکس دست در دست هم، مقابل گوگل

سونی و مایکروسافت در قابل یک بیانیه مشترک، اعلام نموده اند که می خواهند برای توسعه سرویس ها و تکنولوژی های ابری حوزه بازی، با یکدیگر همکاری نمایند. مدیر عامل سونی در همین بیانیه گفته است که این همکاری تاثیر بزرگی در پیشرفت محتوای تعاملی یا همان بازی های ویدیویی خواهد داشت.

طی قراردادی که سونی و مایکروسافت وضع نموده اند، این دو کمپانی با همکاری یکدیگر کوشش خواهند کرد تا سرویس های ابری Microsoft Azure را برای استریم بازی و محتوای مختلف گسترش دهند و راهکارهایی تازه در این حوزه کشف نمایند. بر اساس قرارداد امضا شده، سونی از سرورهای مایکروسافت برای سرویس استریم بازی خود استفاده خواهد نمود. سونی و مایکروسافت هم چنین می خواهند ابزارهای بهتری برای ادغام بازی ها با سرویس های استریم مثل توییچ بسازند.

سرویس های ابری مایکروسافت یعنی Azure از سال 2010 کار خود را شروع کردند و تا به امروز هم توانسته اند مشتریان بسیار بزرگی برای خود کسب نمایند؛ طوری که شرکت های بزرگ و بازی های بسیاری از سرویس های ابری مایکروسافت برای ارایه خدمات خود استفاده می نمایند. سرویس Microsoft Azure در رقیب بزرگ و جدی دارد که یکی آمازون و دیگری گوگل است. آمازون سرویس استریم بازی توییچ را در اختیار دارد، ولی همکاری سونی و مایکروسافت احتمالا گوگل و پلتفرم بازی جدید این شرکت را هدف گرفته.

پلتفرم بازی جدید گوگل یعنی Stadia به طور کلی کنسول ها بازی را کنار می گذارد؛ طوری که به یاری پردازش ابری و استریم بازی ها، امکان تجربه بازی روی هر صفحه نمایشی ممکن می گردد.

سونی در حال حاضر بزرگترین و پیروز ترین سرویس استریم بازی یعنی PlayStation Now را در اختیار دارد که بیش از 700 بازی را در خود جای داده است. مایکروسافت هم چند وقت پیش از سرویس استریم بازی خود به اسم Project xCloud رونمایی کرد که قرار است در امسال میلادی راه اندازی گردد.

کنسول های بازی فعلا سر جای خود هستند و قرار نیست به این زودی ها جای خود را به استریم بازی ها بدهند، ولی این موضوع را نباید فراموش کنیم که سرویس های ابری، آینده صنعت سرگرمی هستند و گوگل نباید در این حوزه تصمیم بگیرد و پیشرفت این صنعت باید به دست همان سونی و مایکروسافت صورت گیرد؛ اتفاقی که شاهد آن هستیم.

سونی که در E3 2019 حضور ندارد، ولی مطمئنا مایکروسافت بخشی از کنفرانس امسال خود را به سرویس استریم بازی اش و جزییات و زمان بندی راه اندازی آن اختصاص خواهد داد.

منبع: Microsoft

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 175

به "پلی استیشن و ایکس باکس دست در دست هم، مقابل گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن و ایکس باکس دست در دست هم، مقابل گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید