پنج اثر فرهنگی تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش تنها پیامک، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: پنج اثر فرهنگی تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

پنج اثر فرهنگی تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، محسن شیخ الاسلامی امروز چهارشنبه 12 دی با اعلام این خبر گفت: این آثار شامل آب انبار رمضان زا ده شهرستان ورامین، بقعه یوسف رضا شهرستان پیشوا، یخچال کلین شهرستان ری، خانه موزه امیرجاهد و خانه موزه استاد مشخص و خانه سرهنگ بهرامی در شهر تهران است که در جلسه شورای عالی ثبت که دیروز برگزار گردید در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: ضوابط آثار ثبت شده به فرمانداران شهرستان های ری ، پیشوا ، ورامین و تهران ارسال خواهد شد تا با ابلاغ و اطلاع رسانی به شهرداری ها و ادارت شهرستان از صدور هرگونه ساخت ساز در عرصه و حریم این آثار جلوگیری گردد.

شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: پنج اثر مذکور اثر تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن گردد برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می گردد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ممکن خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 261

به "پنج اثر فرهنگی تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج اثر فرهنگی تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید