چمنیان: ایران برای هیچ تیمی حریف دست و پا بسته نیست، انتظارات از ما بالاست

به گزارش تنها پیامک، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان معتقد است انتظارات از فوتبال ایران در همه حال بالاست و آنها برای هیچ تیمی حریفی دست و پا بسته نیستند.

چمنیان: ایران برای هیچ تیمی حریف دست و پا بسته نیست، انتظارات از ما بالاست

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال نوجوانان روز چهارشنبه توانست با فزونی مقابل هندوستان به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کند. تیم ایران در سه بازی نخست خود، دو پیروزی مقابل عربستان و هند داشتند و با یک تساوی مقابل امارات، با هفت امتیاز صدرنشین گروه خود شد و در صورت پیروزی در دیدار بعدی، سهمیه جام جهانی نوجوانان را هم به دست می آورد. عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی ایران در گفت وگو با خبرنگاران، به تشریح وضعیت تیمش، تیم های حاضر در مسابقات و شانس ایران برای قهرمانی و کسب سهمیه جام جهانی پرداخت.

چمنیان با اشاره به سه بازی نخست تیم ملی ایران در مرحله گروهی و دیدار نخست مقابل عربستان اظهار کرد: این دیدار، نخستین بازی ما بود و باید با تیم خوب عربستان دیدار می کردیم. مقابل عربستان آغاز خوبی نداشتیم و آنها دو گل از روی شوت از راه دور و ضدحمله به ما زدند و نیمه نخست را پیروز شدند. با توجه به صحبت های بین دو نیمه و تعویض هایمان خیلی زود در نیمه دوم به گل رسیدیم. گل دقایق اولیه نیمه دوم، بازی را به نفع ما تغیییر داد و در نتیجه بازی دو هیچ باخته را سه بر دو بردیم. این برد روی جریان تیمی ما تاثیر مثبتی گذاشت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران گفت: امارات هم بازی بسته ای را مقابل ما به نمایش گذاشت و بازیکنان ما هم نتوانستند از موقعیت های خود بهره ببرند. در نیمه دوم باز هم یک تعویض خوب داشتیم و مهاجم ما اسدآبادی در اولین فرصت گل زد اما باز هم از شوت راه دور گل خوردیم. در نهایت هم فشار تیم ما موثر واقع نشد و بازی با تساوی یک بر یک تمام شد. در این بازی فقط دو بار توپ را به تیر دروازه حریف زدیم.

او شرایط گروه A در سرانجام بازی های دوم را پیچیده توصیف کرد و اضافه نمود: با توجه نتیجه با تساوی بازی عربستان و هند، هر چهار تیم گروه شانس صعود داشتند. ما و امارات چهار امتیازی شدیم و عربستان و هند هم هر کدام یک امتیاز داشتند. از طرفی نیم نگاهی هم به گروه B داشتیم؛ جایی که چهار تیم ژاپن، استرالیا، قرقیزستان و ویتنام در آن بودند. پس از دو بازی نخست و پیروزی ژاپن مقابل ویتنام و قرقیزستان تقریبا این تیم صدرنشین شده بود و ما علاقمند نبودیم در یک چهارم نهایی حریف ژاپن شویم. هرچند برای موفقیت نباید به نام تیم ها توجه کرد اما بازی با قرقیزستان یا ویتنام، بهتر از رویارویی با ژاپن بود.

چمنیان اضافه نمود: بازی با هند را با تمرکز تعقیب کردیم. تیم هند فوق العاده خوب بود. این تیم در بخش حمله پنج گل زده بود که همه آن گل ها ناشی از وجود بازیکنان سریع در خط حمله این تیم بود. این موضوع برای هر تیمی خطرناک بود. قبل از بازی، یک جلسه تمرین خوب داشتیم و بازیکنان را با وظایف شان آشنا کردیم. خیلی خوب با تمرکز و با فکر بالا و اندیشه بازی کردند و در دقیقه 21 گل نخست را زدیم. آغاز مان در این بازی خوب بود. از طرفی به بازی با امارات و عربستان توجه داشتیم و برخلاف انتظار ما که فکر می کردیم تیم عربستان با ساختار خوب خود امارات را شکست می دهد، امارات سه بر یک پیروز شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در ادامه گفت: در این وضعیت برد یک - صفر یا دو - صفر سرگروهی ما را تضمین نمی کرد. این موضوع شرایط را برای ما سخت کرد اما بازیکنان مان خیلی خوب احساس مسئولیت کردند و با فشار روی دروازه هندوستان سه بر صفر پیروز شدیم.

او درباره افزایش انتظارات از تیمش برای رسیدن به قهرمانی یا حداقل کسب مجوز حضور در جام جهانی نیز گفت: انتظارات از فوتبال ایران بالاست. البته باید بپذیریم سایر تیم ها و رقبا هم بیکار ننشسته اند و سخت کوشش می نمایند و برنامه ریزی دارند. همه تیم ها با امیدواری به این مسابقات آمدند. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ویتنام کار سختی داریم. هدف ما استمرار این روند خوب است. برای هیچ تیمی حریف دست و پا بسته نیستیم. به همه تیم ها احترام می گذاریم و با احساس مسئولیت، برای پیروزی و رسیدن به نیمه نهایی به میدان می رویم. عملکرد بازیکنان بسیار مهم است و نباید اتفاقات فوتبال را فراموش کنیم. به خصوص در رده نوجوانان که اشتباهات فردی بالاست.

چمنیان همچنین گفت: روز گذشته بازی قرقیزستان و ویتنام را از نزدیک مشاهده کردیم و آخرین برداشت ها را از این تیم داشتیم. طبق اطلاعات ما قرقیزستان تیم فیزیکی جنگنده و بسته ای بود و به صورت فشرده دفاع و حمله می کرد. ویتنام هم برداشت کوچکی از فوتبال ژاپن و کره جنوبی بود. هر دو تیم خطرناک و فوق العاده خوب هستند. امیدواریم با انتخاب تاکتیک و استراتژی خوب از این مرحله هم عبور کنیم و به سمت قهرمانی برویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 531

به "چمنیان: ایران برای هیچ تیمی حریف دست و پا بسته نیست، انتظارات از ما بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمنیان: ایران برای هیچ تیمی حریف دست و پا بسته نیست، انتظارات از ما بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید