چگونه از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برویم؟

به گزارش تنها پیامک، حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport) اصلی ترین فرودگاه هنگ کنگ است. به همین علت بیشتر مسافرانی که به هنگ کنگ سفر می نمایند بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه تهیه می نمایند. یکی از پرسش هایی که در خصوص هر فرودگاه وجود دارد مسیرهای دسترسی فرودگاه است. در این مطلب قصد داریم مسیرهای دسترسی و گزینه های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ را برای شما شرح دهیم تا در سفر به هنگ کنگ به راحتی بتوانید از فرودگاه به هتل بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برویم؟

فرودگاه هنگ کنگ یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه ها در منطقه به شمار می رود و در سال 2015 بیش از 68 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. از آنجا که گردشگران بسیاری به این فرودگاه سفر می نمایند با طیف متنوعی از گزینه های حمل و نقل روبرو خواهید بود. متروی هنگ هنگ یکی از اولین پیشنهادهای برای رسیدن به مرکز شهر و هتل است. گزینه های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ عبارتند از:

قطار اکسپرس فرودگاه

قطار اکسپرس فرودگاه هنگ کنگ (MTR) یکی از سریع ترین و سرراست ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ است. این قطار به صورت اکسپرس و مستقیم مابین فرودگاه هنگ کنگ و مرکز شهر در حرکت است و تنها در 3 ایستگاه توقف می نماید: ایستگاه سانگ یا (Tsing Yi)، ایستگاه کاولون (Kowloon) و ایستگاه هنگ کنگ. بیشتر مسافرانی که از قطار اکسپرس استفاده می نمایند بیشتر در ایستگاه های هنگ کنگ و کاولون، که در مرکز شهر قرار دارند پیاده می شوند.

هرچند قطار اکسپرس یکی از سریع ترین راه های دسترسی به مرکز شهر است، اما مقرون به صرفه ترین جهت دسترسی فرودگاه هنگ کنگ محسوب نمی گردد. جهت فرودگاه تا ایستگاه کاولون 20 دقیقه (90 دلار هنگ کنگ برای بزرگسالان و 45 دلار هنگ کنگ برای بچه ها) و فرودگاه تا ایستگاه هنگ کنگ 24 دقیقه (100 دلار هنگ کنگ برای بزرگسالان و 50 دلار هنگ کنگ برای بچه ها) طول خواهد کشید. البته تخفیف هایی برای گروه های 2 نفره به بالا وجود دارد؛ خانواده های بیشتر از 4 نفر می توانند بلیط گروهی خریداری نمایند که مسلما هزینه کمتری خواهد داشت (220 دلار هنگ کنگ تا ایستگاه کاولون و 250 دلار هنگ کنگ تا ایستگاه هنگ کنگ).

ساعات کاری قطار اکسپرس فرودگاه از 5:54 دقیقه صبح تا 00:45 دقیقه نیمه شب است و این قطارها هر 10 دقیقه یک بار مستقیما از فرودگاه هنگ کنگ به سمت مرکز شهر حرکت می نمایند. در صورتی که هزینه مترو به نظرتان گران است می توانید گزینه سرویس حمل و نقل اتوبوس فرودگاه هنگ کنگ را نیز در نظر بگیرید.اطلاعات بیشتر را می توانید در برنامه قطار اکسپرس فرودگاه هنگ کنگ ببینید.

اتوبوس

همان طور که گفتیم مترو سریع ترین گزینه برای رسیدن به شهر هنگ کنگ است. اما سرویس های اتوبوس باکیفیتی به مقاصد هنگ کنگ و کاولون نیز در فرودگاه هنگ کنگ وجود دارد که هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. این اتوبوس ها در مدت زمان بیشتری به شهر می رسند، اما ایستگاه های متعدد و بیشتری نیز دارند. به همین علت اگر یکی از این ایستگاه ها به هتلتان نزدیک است می توانید با استفاده از اتوبوس از فرودگاه هنگ کنگ به هتل بروید. از جمله جهتهای اتوبوس پرطرفدار جهت A21 است که تقریبا در 45-50 دقیقه به مرکز کاولون می رسد، همینطور جهت A11 که در زمان تقریبی 50-65 دقیقه به منطقه ها مرکزی هنگ کنگ می رسد.

تاکسی فرودگاه

تاکسی، راحت ترین و البته گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ به شمار می رود. اگر هزینه حمل و نقل برایتان مهم نیست و سفر هوایی خسته تان نموده است برترین انتخاب برای رسیدن به هتل یا مرکز شهر، تاکسی است. حدبیشتر 4 نفر می توانند سوار هر تاکسی شوند و کرایه از فرودگاه تا مقاصد اصلی کاولون به طور میانگین 225-250 دلار هنگ کنگ و کرایه تا مقاصد اصلی هنگ کنگ حدود 290-320 دلار هنگ کنگ است. استفاده از تاکسی گرچه رفاه و راحتی بیشتری دارد، اما در مقایسه با قطار اکسپرس در مدت زمان بیشتری به شهر می رسد. اما هرچه باشد، دیگر نیازی به خط عوض کردن و پیاده و سوار شدن در ایستگاه های مختلف نیست و می توانید مستقیما از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برسید.

در سفر به هنگ کنگ بهتر است ابتدا بودجه، موقعیت هتل و تعداد نفرات را در نظر بگیرید و بعد، با توجه به این موارد برترین گزینه برای حمل و نقل را انتخاب کنید. همان طور که اشاره کردیم قطار اکسپرس فرودگاه سریع ترین راه دسترسی به مرکز شهر است و اولین گزینه ای است که به گردشگران پیشنهاد می گردد. اگر مکان دقیق هتلتان را بلدید و در نزدیکی آن ایستگاه اتوبوس وجود دارد پس اتوبوس فرودگاه می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. اما اگر تعداد نفراتتان 3-4 نفر یا بیشتر است و بار و بنه زیادی به همراه دارید پس تاکسی را انتخاب کنید. البته اگر با تور به هنگ کنگ سفر کنید دیگر نیازی نیست نگران حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ باشید، چرا که معمولا خدمات ترانسفر فرودگاه نیز از طرف تور به شما ارائه می گردد.

منبع: tripadvisor.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2827

به "چگونه از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید