کانالهای آبی شهر ونیز در حال خشک شدن هستند

به گزارش تنها پیامک، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کانالهای آبی شهر ونیز در حال خشک شدن هستند.

کانالهای آبی شهر ونیز در حال خشک شدن هستند

ونیز که در چند سال اخیر اغلب با مشکل سیل و بالا آمدن سطح آب روبرو بوده است، حالا به علت هفته ها هوای خشک زمستانی و کاهش 50 درصدی بارش ها با پدیده خشکسالی روبرو شده و بنابر اعلام دانشمندان و گروههای زیست محیطی، این پدیده کل ایتالیا را در معرض خطر قرار داده است.

پایین آمدن چشمگیر سطح آب در ونیز عبور و مرور تاکسی های آبی و آمبولانس ها را در بعضی از کانال های معروف آن غیرممکن نموده است. کمبود باران، سیستم فشار بالا، ماه کامل و جریان های دریایی از جمله عوامل کاهش سطح آب در این شهر اعلام شده است.

شهر ونیز که روی انبوهی از چوب در میان کانال ها ساخته شده، از زمان تأسیس خود یعنی 1600 سال پیش همیشه با سیل دست و پنجه نرم نموده و بروز سیل بویژه در نوامبر 2019 بسیار ویرانگر بود؛ زیرا آب در پی سیل های مکرر فرصت پایین آمدن نداشت و بخش هایی از کلیسای منطقه تا 24 ساعت زیر آب باقی ماند.

مقامات شهر ونیز برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب و آسیب نرسیدن به بخش تاریخی شهر در چند سال اخیر موانع زیر آبی را در اطراف شهر برقرار نموده اند و برای محافظت دائمی از بعضی بناها از موانع شیشه ای و بتنی استفاده نموده اند.

شهر توریستی ونیز سالانه میزبان بیش از 20 میلیون دنیاگرد از سراسر دنیا است و طبق اعلام پیشین، برای جلوگیری از ورود بیش از حد دنیاگردان به این منطقه قرار است از تابستان سال جاری دنیاگردان با پرداخت هزینه ورودی و رزرو اقامتگاه وارد این منطقه توریستی شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3154

به "کانالهای آبی شهر ونیز در حال خشک شدن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانالهای آبی شهر ونیز در حال خشک شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید