کولاکوویچ: باتجربه ها به صندلی خود در تیم ملی والیبال عادت نموده اند، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم

به گزارش تنها پیامک، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان باتجربه تر به صندلی خود در تیم ملی عادت نموده اند و وظیفه من جوانگرایی در تیمی است که باید قدرت ایران را در آینده به همگان نشان دهد .

کولاکوویچ: باتجربه ها به صندلی خود در تیم ملی والیبال عادت نموده اند، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم

به گزارش خبرنگاران، ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ملی ایران در حال حاضر، رتبه بسیار خوبی در رنکینگ فدراسیون دنیای دارد و تیم هشتم دنیا است. رنکینگ بالای ایران در دنیا به خاطر شرکت در المپیک، جام دنیای، مسابقات قهرمانی دنیا و حضور مستمر در لیگ ملت های والیبال است ولی ممکن است کیفیت تیم ملی ایران در حد تیم های برتر دنیا نباشد .

وی اضافه نمود: در سال های اخیر همیشه بازیکنان ثابتی برای تیم ملی ایران به میدان رفته اند . آنها در سال های حساسی برای تیم ملی ایران بازی نموده اند ولی وظیفه من این است که در تیم ملی ایران تغییر نسل به وجود بیاورم و به همین خاطر بازیکنان جوانی را به تیم ملی معرفی کردم . چهار بازیکن از تیم نوجوانان ایران که به عنوان قهرمانی دنیا رسیده بود را به تیم ملی بزرگسالان فراخواندم. آنها در فصل پیش رو برای تیم جوانان ایران بازی خواهند کرد .

سرمربی اهل مونته نگرو تیم ملی ایران عنوان کرد: وظیفه من جوانگرایی در تیمی است که باید قدرت والیبال ایران را در آینده به همگان نشان دهد . در ایران بازیکنان باتجربه تر که رسانه ها به آنها اسطوره هم می گویند به صندلی خود در تیم ملی عادت نموده اند . آنها نسلی هستند که برای نخستین بار در سال 2012 در لیگ دنیای شرکت نموده و تیم ملی ایران را برای نخستین بار به المپیک رساندند .

وی گفت: با توجه به نتایجی که تیم های پایه ایران در مسابقات قهرمانی دنیا کسب نموده اند، تیم ملی ایران پتانسیل رسیدن به صندلی بهتر و بالاتر را نیز دارد . محمدرضا داورزنی، رئیس وقت فدراسیون والیبال ایران زمانی که من راهنمایی تیم ملی را به عهده گرفتم، موضوع جوانگرایی را عنوان کرد و ما هر دو می دانستیم که این کار، بسیار سخت است . با این حال من از نتیجه کار بسیار راضی هستم .

سرمربی پیشین تیم ملی صربستان توضیح داد: در ایران توجه بسیار زیادی از سوی رسانه ها و مردم به والیبال می گردد و توقع بالایی از این رشته وجود دارد . خوشبختانه در ایران درک بسیار بالایی از نتایج نه چندان خوب تیم ملی در ماه های اخیر وجود دارد و مردم درک نموده اند که ما برای داشتن تیمی قدرتمند در آینده، مشغول تغییر نسل هستیم .

کولاکوویچ که 3 بار در سال های 2004، 2008 و 2012 سابقه حضور در المپیک را دارد، می خواهد با ایران نیز این تجربه را در المپیک 2020 توکیو تکرار کند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا، لیگ ملت های والیبال و مهم تر از همه مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو داریم . تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک با روسیه، مکزیک و کوبا دیدار خواهد نمود و اگر نتواند در این تورنمنت جواز حضور در المپیک را به دست آورد باید شانس خود را از سال آینده در مسابقات انتخابی قاره آسیا بیازماید .

کولاکوویچ گفت: تورنمنت مهم دیگری که پیش روی ماست جام دنیای است که پیش از این به منزله انتخابی المپیک بود ولی با سیستم انتخابی جدید، تنها از نظر کسب امتیاز برای رده بندی دنیای و جایزه نقدی آن اهمیت دارد . تیم ملی ایران تابستان بسیار سخت و سنگینی را پیش رو دارد .

وی همچنین گفت که شغل مربیگری مثل معدن کاری، بسیار سخت و سخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 129

به "کولاکوویچ: باتجربه ها به صندلی خود در تیم ملی والیبال عادت نموده اند، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچ: باتجربه ها به صندلی خود در تیم ملی والیبال عادت نموده اند، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید