گودرزی: طوفان گرد و خاک این هفته به شرق کشور کشیده خواهد شد

به گزارش تنها پیامک، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: افزایش سرعت باد و طوفان گرد و خاک در نیمه شرقی کشور در این هفته پدیده غالب آب و هوایی خواهد بود که به جنوب و جنوب غرب کشور هم کشیده خواهد شد.

گودرزی: طوفان گرد و خاک این هفته به شرق کشور کشیده خواهد شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فریبا گودرزی درباره شرایط آب و هوای کشور گفت: از امروز تا سه شنبه در شرق و شمال شرق کشور و فردا (یکشنبه) در منطقه ها جنوبی و مرکز کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی شرح داد: روز دوشنبه نیز در منطقه ها جنوب غربی کشور همچنان وزش باد شدید را خواهیم داشت که در منطقه ها مستعد احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود دارد. کرمان، هرمزگان و بوشهر از جمله استان هایی هستند که این هفته را با کاهش کیفیت هوا آغاز خواهند کرد.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی، افزایش سرعت باد های شمالی 120 روزه باعث خواهد شد تا در شمال سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی خراسان جنوبی نیز خیزش گرد و خاک را ببینیم.

وی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکسته شدن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، اختلال در تردد و تاخیر و احتمال لغو پرواز ها برای شرق کشور اطلاع داد.

گودرزی ادامه داد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه ها به ویژه افراد آسیب پذیر، استحکام سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره از توصیه های سازمان هواشناسی است.

وی گفت: امروز و فردا بعلاوه بارندگی های موقت در شمال غرب و نوار شمالی خزر ادامه یافته و دمای هوا نیز در اغلب منطقه ها کشور افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3026

به "گودرزی: طوفان گرد و خاک این هفته به شرق کشور کشیده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودرزی: طوفان گرد و خاک این هفته به شرق کشور کشیده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید