گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را منتشر کرد

به گزارش تنها پیامک، گوگل در راستای بهینه سازی و پایداری سیستم عامل اندروید 13 به تازگی نسخه دوم پیش نمایش آن را هم با یک سری قابلیت های کاربردی برای کاربران عرضه کرد.

گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را منتشر کرد

ماه گذشته بود که گوگل اولین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را عرضه کرد تا یک قدم در راستای بهینه سازی و رسیدن به عملکرد پایدار این سیستم عامل مورد انتظار که قرار است پاییز سال جاری رسما عرضه گردد بردارد. طبیعتا نسخه های پیش نمایش هر سیستم عاملی پر از ضعف ها و باگ های ریز و درشت هستند و به همین دلیل هم هست که پیش نمایش ها به صورت عمومی در دسترس قرار نمی گیرند تا با عرضه نسخه های مختلف، این ضعف ها به وسیله یک سری از کارشناسان آنالیز و رفع شوند.

در حالی که گوگل یک ماه پیش اولین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را عرضه نموده بود، روز گذشته دومین نسخه را هم برای دانلود در دسترس قرار داد تا بدین ترتیب ازین پس رسما وارد مرحله عرضه نسخه بتا گردد. طبق اطلاعات موجود، به نظر می رسد باید در ماه آوریل شاهد عرضه اولین نسخه بتای اندروید 13 باشیم. در ماه مه و ژوئن هم به ترتیب نسخه دوم و سوم بتای اندروید 13 در دسترس قرار می گیرد. بتای چهارم که معمولا هیچ مسئله ای هم ندارد و کاملا شبیه به نسخه هایی است، در ماه جولای و بعد از آن هم خود نسخه اصلی رسما عرضه می گردد.

طبق معمول گوگل برای عرضه نسخه رسمی اندروید 13 ماه دقیقی را تعیین ننموده است اما با نگاهی به گذشته، می توان دریافت که اندروید 13 در ماه آگوست، سپتامبر یا اکتبر برای گوشی های واجد شرایط از سری پیکسل در دسترس قرار خواهد گرفت.

از نقشه راه گوگل برای عرضه اندروید 13 بر می گردیم به دومین نسخه پیش نمایش آن. جایی که بار دیگر در بخش حریم خصوصی شاهد ایجاد تغییراتی هستیم. ظاهرا گوگل می خواهد اندروید 13 را به قابلیتی مجهز کند که طی آن، اپلیکیشن ها قبل از ارسال اعلانات باید در خواست اجازه نمایند. یعنی مثلا اگر واتساپ را روی گوشی خود نصب کنید، اپلیکشین باید در ابتدا از شما برای ارسال اعلانات درخواست اجازه کند. در صورتی که اجازه را صادر کردید، می توانید اعلانات را هم مشاهده کنید.

یک سری قابلیت های دیگر هم در این نسخه وجود دارد که از جمله این موارد می توان به بهبود فونت ژاپنی، تصحیح ارتفاع کلمات در نوشته های غیر لاتین، پشتیبانی از ورژن نخست فونت COLR و ایموجی های نو اشاره نمود.

توسعه دهندگان بعلاوه می توانند اپلیکیشن های خود را به گونه ای طراحی نمایند که از این قابلیت پشتیبانی کند به لطف الگوریتم هوشمندی هم که در اندروید 13 بکار گرفته شده، خود سیستم باقی کارها را انجام می دهد. اندروید 13 بعلاوه از نسل بعدی سیستم بی سیم بلوتوث با نام Bluetooth LE Audio پشتیبانی می نماید که گفته می گردد برای فناوری HiFi طراحی شده و بدون اینکه مصرف انرژی افزایش پیدا کند، به کاربران اجازه می دهد فایل های صوتی را پخش یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اندروید 13 علاوه بر این موارد از استاندارد MIDI 2.0 هم پشتیبانی می نماید که امکان اتصال سخت افزارهای مبتنی بر MIDI 2.0 را به وسیله USB به گوشی می دهد. این کار باعث می گردد کنترلرهای بیشتری به گوشی متصل شوند.

درست مانند نسخه نخست، این نسخه از اندروید هم برای توسعه دهندگان عرضه شده تا آن ها بتوانند با جزئیات آن آشنا شده و اپلیکیشن های خود را متناسب با آن بهینه نمایند. بنابراین کاربران عادی نباید آن را نصب نمایند. اگر هم خیلی برای نصب نسخه نو بی تاب هستید، می توانید یک ماه منتظر بمانید چرا که اولین نسخه بتای آن عرضه می گردد. البته برای تجربه این نسخه هم باید گوشی پیکسل داشته و عضو برنامه بتای اندروید باشید.

توجه داشته باشید بعضی از قابلیت های اندروید 13 ممکن است همین حالا هم به لطف رابط کاربری شرکت های مختلف، در گوشی شما وجود داشته باشد. بعلاوه باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که قابلیت های اندروید، حال هر نسخه ای که قرار است عرضه گردد، لزوما به همان شکل به گوشی شما اضافه نخواهد شد چون شرکت ها قطعا یک سری تغییرات را روی آن اعمال می نمایند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2928

به "گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید 13 را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید