25 شخصیت کارتونی برتر تمام دوران؛ از باب اسفنجی تا ریک و مورتی

به گزارش تنها پیامک، دنیای تفریح پر از رسانه های متنوع است که از فکر افراد خلاق نشات می گیرند. به همان مقدار که همه ما عاشق یک درام پرطرفدار یا تماشای صحنه های اکشن در یک فیلم پرفروش هستیم، حس نوستالژی که انیمیشن را احاطه نموده است هم به تنهایی می تواند برای ما جذابیت داشته باشد. سریال های انیمیشنی یکی از اصلی ترین تفریح های دوران کودکی (و حتی بزرگسالی) هستند و با سابقه طولانی خود، بعضی از شناخته شده ترین و محبوب ترین شخصیت های کارتونی را برای طرفدارانشان به ارمغان می آورند. از کالاهای مصرفی روزانه و اسباب بازی ها گرفته تا شبکه ها و سرویس های پخش که 24 ساعته در دسترسند و دنیای بی انتهای اینترنت، شخصیت های کارتونی در فرهنگ عامه جایگاه ویژه ای دارند. پیدا کردن برترین شخصیت های کارتونی کار آسانی نیست، با این حال، در ادامه 25 شخصیت کارتونی برتر تمام دوران را که بعضی نو و بعضی قدیمی هستند نام بردیم.

25 شخصیت کارتونی برتر تمام دوران؛ از باب اسفنجی تا ریک و مورتی

25. شخصیت های کارتونی فین و جیک در سریال وقت ماجراجویی (Adventure Time )

شاید بعضی ها معتقد باشند که کارتون ها ارتباط خود را با ما از دست داده اند و شخصیت های کارتونی مدرن با پویایی، سبک های انیمیشن و خطوط داستانی پیچیده تر تکامل یافته اند. اما حتی اگر این ایده درست هم باشد هنوز هم شخصیت ها و کارتون های ساده جای خوبی در فکر ما دارند. وقت ماجراجویی در سال 2010 منتشر شد، به مدت 10 فصل باورنکردنی اجرا شد و جایگاه دو کاراکتر معروف فین و سگی به نام جیک را در تالار مشاهیر شخصیت های کارتونی تثبیت کرد.

24. شخصیت های کارتونی خانواده بلچر در سریال همبرگرفروشی باب (Bobs Burgers)

مجموعه شخصیت های همبرگرفروشی باب در فرهنگ عامه جا افتاده اند. این سریال بسیار خنده دار است و شخصیت هایی را به نمایش می گذارد که می توانند برای نوجوانان و بزرگسالان مجذوب نماینده باشند. اغلب شخصیت های کارتونی معروف تداعی نماینده دوران کودکی ما هستند. با این حال، کارتون هایی مانند همبرگرفروشی باب پل فوق العاده ای بین مخاطبان به وسیله خانواده هایی مثل بلچر بوجود می آورند.

23. شخصیت های کارتونی ریک و مورتی در سریال ریک و مورتی (Rick and Morty)

اگر بخواهیم درباره عامه پسند بودن و برندسازی صحبت کنیم، چه نمونه ای بهتر از سریال کمدی ریک و مورتی. وقتی این سریال در سال 2013 منتشر شد، به سرعت به موفقیت دست پیدا کرد. هم ریک (یک دانشمند دیوانه) و هم مورتی (نوه اش) به یک شخصیت کارتونی خنده دار و معروف تبدیل شده اند و در طول اعصار مختلف به نام علم در دنیا های موازی سفر می نمایند. با در نظر گرفتن این موضوع، جنجال های اخیر این مجموعه را مجبور به آنالیز تغییرات عمده نموده است.

22. شخصیت های کارتونی ساوث پارک در سریال ساوث پارک (South Park)

در ساوث پارک طنز بزرگسالانه با شخصیت های کارتونی دوست داشتنی ترکیب شده است. کارتمن، کنی، کایل و استن شخصیت های محبوب این کمدی بزرگسالانه هستند. لباس، پوستر و کاردستی های هواداران، همه جایگاه خوب این مجموعه را ثابت می نمایند و شخصیت های اصلی این کارتون جزو برترین ها و به یادماندنی ترین ها محسوب می شوند.

21. شخصیت کارتونی بتی بوپ در سریال بتی بوپ (Betty Boop)

وقت آن است که کمی عقب تر برویم. شخصیت های کارتونی قدیمی هرگز پیر نمی شوند. بتی بوپ، از نظر بصری، یکی از مجذوب نماینده ترین شخصیت های کارتونی است که تا به امروز ساخته شده. هیچ شخصیت انیمیشن دیگری مانند او وجود ندارد و این خود بخشی از مجذوب نمایندهیت او است. او با استایل دخترانه اش معصوم به نظر می رسد. ظاهر قدیمی و کمی شیطنت آمیز او را به نوعی طرح اولیه برای این نوع شخصیت ها در دنیای انیمیشن تبدیل کرد. او بعلاوه ستاره چندین پروژه دیگر از زمان اولین حضورش در سال 1930 بود.

20. شخصیت های کارتونی جتسون ها در سریال جتسون ها (The Jetsons)

خانواده های مشهور زیادی در سریال های کارتونی می شناسیم. اگر در پی انتخاب خانواده های انیمیشنی معروف باشید، واقعا سخت است که جتسون ها را کنار بگذارید، خانواده ای که در آینده ای دور زندگی می نمایند. مجموعه جتسون ها یک کمدی انیمیشنی است که در سال 1962 منتشر شد. این سریال و اعضایش با وجود تنها سه فصل، جای خود را در تاریخ شخصیت های انیمیشنی باز کردند.

19. کیک توت فرنگی در کارتون کیک توت فرنگی (Strawberry Shortcake)

کیک توت فرنگی یکی از برترین شخصیت های کارتونی است. به خصوص در حال حاضر، زیبایی یک کیک توت فرنگی آنقدر در بین مردم مورد توجه قرار گرفته است که بسیاری دوباره مشتاق دیدنی این کارتون قدیمی شدند. نوستالژی همراه با انیمیشنی به همان اندازه شایان ستایش، به شخصیت کارتونی دخترانه کیک توت فرنگی جایگاهی شایسته در این فهرست می دهد.

18. دورا دختر دنیا گرد در کارتون دورا دختر دنیا گرد (Dora the Explorer)

دورا زندگی خودش را در پیش گرفته است. او به عنوان یک کاوشگر وظیفه داشت که به بچه های کوچک یاری کند تا مشکلاتشان را حل، و راه خود را پیدا نمایند. خود سریال به خاطر تعاملی بودنش جالب است، اما حضور دورا به عنوان چهره اصلی، آن را به یادماندنی می نماید. دورا دختر دنیا گرد به قدری محبوب شده است که حتی یک اقتباس لایواکشن بر اساس این کارتون در سال 2019 با نام دورا و شهر گمشده طلایی (Dora and the Lost City of Gold) ساخته شد.

17. شخصیت های کارتونی لاکپشت های نینجا در سریال لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان (Teenage Mutant Ninja Turtles)

لئوناردو، دوناتلو، رافائل و میکل آنژ گروهی که به عنوان لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان شناخته می شوند در دنیای کارتون و انیمیشن بسیار معروفیت دارند. این چهار لاک پشت در فاضلاب های نیویورک زندگی می نمایند، مهارت های رزمی خیلی خوبی دارند و عاشق پیتزا هستند.

16. ملوان زبل در کارتون ملوان زبل (The Popeye Show)

چه کسی می دانست که یک ملوان اسفناج دوست، این همه سال می تواند همه را مجذوب خود کند؟ ملوان زبل ممکن است آن شخصیت کارتونی نباشد که بتواند بر خط داستانی و توسعه شخصیت های فراگیر سوار گردد. در واقع به نظر می رسد او در سراسر وجودش تنها یک عادت و منش را دارد. با این حال، او هنوز هم شخصیتی به راحتی قابل تشخیص است و همه می دانند که وقتی از ملوان زبل نام می بریم باید به یاد چه شخصیتی بیافتند.

15. کاسپر در کارتون روح مهربان (Friendly Ghost)

کاسپر روح مهربان تمام تحولات دنیای تفریح را پشت سر گذاشته است. از سریال انیمیشنی گرفته تا فیلم های لایواکشن خارق العاده با حضور این روح دوست داشتنی، نسل های زیادی از جوانانی را که عاشق او شده اند، تحت تاثیر قرار داده است. کاسپر این باور را به چالش کشید که ارواح و ماورالطبیعه چیزهایی هستند که باید از آن ها ترسید و آن را با ظاهر شیرینش که ما به نام روح مهربان می شناسیم ارائه کرد.

14. شخصیت های کارتونی پیتر و استویی گریفین در سریال مرد خانواده (Family Guy)

مرد خانواده یک سریال کمدی مخصوص بزرگسالان است که از سال 1999 پخش می گردد. با وجود شخصیت های متعدد در این مجموعه که همه آن ها را می شناسند و دوست دارند، پیتر گریفین و استوی، محبوبیت خاصی دارند. پیتر، شخصیت اصلی سریال و بعلاوه استویی باهوش و مجذوب نماینده، به وسیله سث مک فارلن صداگذاری شده اند. دیالوگ های مجذوب نماینده آن ها و اندازه میم شدنشان در رسانه های اجتماعی آن ها را به یکی از برترین شخصیت های کارتونی خنده دار تمام دوران تبدیل نموده است.

13. کارج در کارتون کارج سگ ترسو (Courage the Cowardly Dog)

کارج سگ ترسو اگرچه 100% برای بچه ها ساخته شده بود، اما بن مایه های عمیق، تاریک و وحشتناکی داشت. شوم بودن این شخصیت مجذوب نمایندهیت کلی او را برای مخاطبان مختلف بیشتر کرد. کارج (به معنای شجاع) یک سگ ترسو است که در میان ناکجاآباد با صاحبانش تئا و لیونل زندگی می نماید. ویژگی های کارج همراه با کوشش های مکرر لیونل برای خلاص شدن از شر او باعث می گردد که مخاطبان حامی او شوند، با او همذات پنداری نمایند و هواداران شماره یک او باشند.

12. شخصیت های کارتونی اسنوپی و چارلی براون در سریال بادام زمینی ها (Peanuts)

هیچ شخصیت کارتونی دیگری مانند اسنوپی و چارلی براون لحظات بزرگ کودکی و تعطیلات ما را تعریف نمی نماید. صادقانه بگویم، از کالاها و آهنگ مجذوب نماینده گرفته تا کل پارک موضوعی ساخته شده بر اساس آن (مزرعه ناتس بری)، چارلی براون و اسنوپی دو شخصیت محبوب چند نسل به شمار می روند. انیمیشن این سریال بسیار ساده و خارق العاده است. با این حال، احساسی که این دو در ما ایجاد کردند، با هیچ مجموعه دیگری قابل مقایسه نیست.

11. گارفیلد در کارتون گارفیلد و دوستان (Garfield and Friends)

شخصیت های کارتونی حیوانی همواره مجذوب نمایندهیت خاصی دارند. گارفیلد یکی از معروف ترین گربه های کارتونی است. این گربه با لبخند و نگاه شیطنت آمیزش یکی از اولین چهره هایی است که وقتی به شخصیت های کارتونی معروف فکر می کنیم به فکر ما خطور می نماید. در واقع، دیدن هر گربه نارنجی ما را به یاد گارفیلد می اندازد. گارفیلد و دوستان در سال 1988 پخش شد و از آن موقع، گارفیلد به عنوان شخصیت اصلی انیمیشن ها و فیلم ها، از جمله یک فیلم لایواکشن که در آینده نزدیک قرار است ساخته گردد بارها دیده شده است.

10. بانی خرگوشه در کارتون لونی تونز (The Looney Tunes)

لونی تونز در جایگاه بالایی از فهرست ما قرار گرفته است. شخصیت های کارتونی این فرنچایز همچنان با رسانه های محبوب و جریان اصلی پیش می روند. با این حال، یک خرگوش خاص کمی بیشتر از بقیه می درخشد. باگز بانی یا بانی خرگوشه در نوع خود یک شخصیت پردرسر و کاملا بی بندوبار است. مردم با دیدنی او در صفحه نمایش هایشان با این آگاهی که او همواره اوقات خوشی را به ارمغان خواهد آورد، آرامش خاصی پیدا نموده است.

9. فینیس و فرب در کارتون فینیس و فرب (Phineas and Ferb)

فینیس و فرب سریالی است که در سال 2007 از کانال دیزنی منتشر شد و در انتظار راه اندازی مجدد است. این برادران، نابغه های انیمیشنی نسل ما، درگیر بعضی از پیچیده ترین، جالب ترین و دیوانه نماینده ترین شیطنت هایی می شوند که ممکن است فکرش را بکنید.

8. اسکوبی دو در کارتون اسکوبی دو (Scooby-Doo)

گروه اسرارآمیزی متشکل از فرد، دافنه، ولما، شگی و اسکوبی چند دوست و یک سگ هستند که در هر قسمت از کارتون به حل معماهای ماورالطبیعه می پردازند. اگرچه هر یک از اعضای گروه در موفقیت فرنچایز نقش دارند، اما این اسکوبی است که به عنوان نماد این مجموعه شناخته می گردد.

7. اَش کچام و پیکاچو در کارتون پوکمون (Pokémon)

ریشه ها و معروفیت بین المللی در این فهرست هرگز نادیده گرفته نمی گردد. اَش کچام و پیکاچو شخصیت های کارتونی ژاپنی هستند. پوکمون به عنوان یک فرنچایز محبوب هر گوشه از دنیا را تسخیر نموده است و اَش و پیکاچو، به وسیله کالاهای تجاری، لباس، فن آرت و موارد دیگر شناخته شده و شبیه سازی می شوند. بزرگ شدن با این دو شخصیت فراموش نشدنی بسیار لذت بخش است و آن ها به حق جایگاه خود را در این فهرست تثبیت نموده اند.

6. دختران نیرومند در کارتون دختران نیرومند (The Powerpuff Girls)

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم فقط یک دختر نیرومند را برای این فهرست انتخاب کنیم. این خواهران بامزه ترین ابرقهرمانان کوچک موجود در دنیا هستند. بابلز ساکت، باترکاپ سرسخت و تا حدودی خشن، و بلاسوم کنترل گر و به نوعی رهبر تیم دختران نیرومند را تشکیل می دهند. این شخصیت های کارتونی دخترانه، از ظاهر مجذوب نمایندهشان گرفته تا کارهای ابرقهرمانی ، مملو از روابط خانوادگی شاد و صمیمانه هستند.

5. تام و جری در کارتون تام و جری (Tom and Jerry)

تام بدون جری معنا ندارد. جری هم بدون تام معنایی ندارد. این زوج پرانرژی برترین رقبای کارتونی هستند. کارهای عجیبی که این دو انجام می دهند دیوانه نماینده است. اگر قرار باشد یک نمونه خوب برای شخصیت های کارتونی در واقعیت نام ببریم، برترین گزینه تام و جری است. در میان بعضی از شخصیت های کارتونی که حتی یک کلمه هم نمی گویند، این دو بیشتر از همه ماندگار شدند.

4. فرد فلینتستون در کارتون عصر حجر (The Flintstones)

فلینتستون نامی است که همه می شناسند. این کارتون از سال 1960 در حال پخش است. خانواده در عصر حجر زندگی می نماید و حتما شما هم موافقید که این یکی از ماجراجویانه ترین کارتون های زمان بود. بیش از هر شخصیتی فرد فلینتستون معروف ترین نام در میان دیگر اعضا است. از غلات صبحانه، لباس، تبلیغات تا حتی ویتامین ها، کارتون عصر حجر توانست به خوبی جایگاه خود را در زندگی روزمره باز و توجه همه را به خود معطوف کند.

3. میکی موس در کارتون باشگاه میکی موس (Mickey Mouse Clubhouse)

دیزنی تعداد غیرقابل شمارشی شخصیت کارتونی فراوری نموده است که ما همواره در طول سال ها به آن ها مراجعه می کنیم. با این حال، در بین چهره های محبوب، هیچ شخصیتی به اندازه میکی موس معروف و قابل تشخیص نیست. میک موس کل فرنچایز دیزنی را تعریف نموده است. از گذشته تا کنون، چهره میکی همه جا دیده می گردد. میکی موس به راحتی یکی از برترین شخصیت های کارتونی تمام دوران است.

2. خانواده سیمپسون ها در کارتون سیمپسون ها (The Simpsons)

خانواده سیمپسون ها شامل هومر، مارج، بارت، لیزا و مگی کوچک است. این خانواده کارتونی یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی را می گردانند و سریال بدون هر کدام از شخصیت ها کامل نخواهد بود. به درستی، سیمپسون ها به مدت 13 فصل با موفقیت پخش شد، تعداد زیادی از افراد مشهور را به عنوان مهمان معرفی کرد، اما تمام اعتبار برنامه به آن پنج شخصیت انیمیشنی زرد مربوط می گردد. سیمپسون ها خنده دار و بامزه هستند و به عنوان یک گروه، به خوبی توانستند با مخاطب ارتباط برقرار نمایند.

1. باب اسفنجی در کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)

باب اسفنجی معروف ترین سریال کارتونی و شخصیتی است که تا به امروز ساخته شده است. اگرچه این کارتون در طول زمان تکامل یافته است، اما برای همواره در قلب ما خواهد بود و بعضی از ناب ترین اشکال نوستالژی را در مغز ما تداعی می نماید. از پلانکتون که سعی می نماید فرمول مخفی همبرگر خرچنگ را به دست آورد تا باب اسفنجی و پاتریک که آقای اختاپوس را به نقطه جوش می رسانند، مخاطبان دهه ها می توانند این سریال را دیدن نمایند و از آن لذت ببرند. تمام اینها به خاطر یک اسفنج مجذوب نماینده، خنده دار و پرانرژی است که در بیکینی باتم زندگی می نماید.

منبع: movie web

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 خرداد 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3200

به "25 شخصیت کارتونی برتر تمام دوران؛ از باب اسفنجی تا ریک و مورتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 شخصیت کارتونی برتر تمام دوران؛ از باب اسفنجی تا ریک و مورتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید