6 ایده برای انتخاب استایل مناسب اندام پلاس سایز یا سایز عظیم

به گزارش تنها پیامک، بدون شک همه افراد دوست دارند لباسی بپوشند که آن ها را در برترین حالتشان نشان دهد. اگر شما جز دسته ای هستید که اندام پلاس سایز دارید، شاید فکر کنید که جهان به وسیله افراد لاغر احاطه شده است؛ و گاهی ممکن است برایتان سخت باشد تا یک لباس مناسب برای خود پیدا کنید. شناختن فرم اصلی بدنتان به شما یاری می نماید تا بتوانید انتخاب های مجذوب کننده تری برای استایلتان داشته باشید. در ادامه این مطلب با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با اندام پلاس سایز آشنا شوید و اگر این اندام را دارید، بتوانید استایل شیک تری داشته باشید.

6 ایده برای انتخاب استایل مناسب اندام پلاس سایز یا سایز عظیم

تاریخچه اندام پلاس سایز

تا اواخر دهه 1800 میلادی، همه مردم لباس های خود را از خانه هایشان تهیه می کردند و به زبانی دیگر، هیچ فروشگاه یا مرکز خریدی نبود که از آن جا بتوان مدل های برتر و ترند روز را تهیه کرد. همه لباس ها طبق فرم اصلی و بدن افراد برای هر شخص دوخته می شد و سایزهایی که امروزه با توجه به آن ها خرید می کنیم در آن موقع تعریف نشده بود. به لطف صنعت مد و رشد جوامع، فراوری انبوه لباس رونق گرفت.

اولین استفاده از اصطلاح پلاس سایز در اواخر دهه 1920 در تبلیغات Lane Bryant بود و در سال 1939 بود که اولین مطالعه علمی عظیم بر روی میزان گیری بدن زنان انجام شد. در این مطالعه 59 میزان گیری مختلف بر روی 15000 خانم آمریکایی که داوطلب شده بودند صورت گرفت. بعد از مدتی شرکت های فراوری لباس متوجه شدند که نداشتن سایزهای استاندارد باعث ضررهای میلیونی زیادی برای آن ها شده است؛ بنابراین از دفتر ملی استاندارد خواسته شد تا برای این فراوریی ها میزان های استانداردی را ثبت کند.

طراحی سایزها به نوعی بود که سایز نیم تنه را معین می کرد. حرف T به معنی بلند، حرف R به معنی معمولی و حرف S به معنی کوتاه بود. بعلاوه نمادهایی بود که میزان باسن را معین می کرد. نماد (-) به معنی لاغر، (+) به معنی پر و افراد نرمال بدون نماد بودند.

با گذشت زمان و افزایش سایز آمریکایی ها، کمپانی های فراوری لباس آغاز به فراوری لباس ها با سایزهای عظیم تر کردند و به این ترتیب لباس های سایز عظیم یا پلاس سایز وارد دنیای مد و فشن شدند. به طور کلی، سایز معینی برای اندام پلاس سایز وجود ندارد؛ اما معمولا به سایز 44 و عظیم تر برای خانم ها پلاس سایز گفته می گردد. در سال های اخیر، در بحث مدلینگ به دلیل استفاده از افراد لاغر اندام به اسم مدل، حواشی بسیار زیادی وجود داشت؛ اما امروزه بسیاری از برندهای معروف مانند کالوین کلین (Calvin Klein) و دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) از مدل های پلاس سایز هم برای معرفی محصولات خودشان استفاده می نمایند تا نشان دهند که افراد با هر فرم بدنی و هر سایزی زیبا هستند.

  • 8 اصل مهم در انتخاب استایل مناسب برای افراد با شانه های پهن

چگونه لباس مناسب برای اندام پلاس سایز انتخاب کنید؟

شاید فکر کنید پیدا کردن لباسی که برای این اندام مناسب باشد سخت یا ناممکن است، اما باید بدانید که اشتباه می کنید! شاید برای شما سخت باشد تا اعتماد به نفس کافی راجع به اندامتان داشته باشید اما با رعایت چند نکته آسان و انتخاب های درست، می توانید استایل مجذوب کنندهی داشته باشید.

همان طور که احتمالا می دانید، ممکن است گاهی سخت باشد تا لباس مجذوب کننده و فوق العاده ای را ببینید و از آن بگذرید؛ اما بهتر است که توجه تان را روی فروشگاه هایی متمرکز کنید که دارای لیست وسیعی از لباس های مجذوب کننده و مناسب برای اندام شما هستند.

1. پارچه مناسب انتخاب کنید

سعی کنید از لباس هایی که جنسشان چسبنده است دوری کنید. لباس های تنگ بعد از مدتی پوشیدن احساس ناراحتی به وجود می آورند و شما وقتی که در لباستان راحت نباشید، بیشتر روی بدن خود و مناطقی از بدنتان که می خواهید بپوشانید متمرکز می شوید. بعلاوه لباس های تنگ حرکت کردن را برای شما محدود و سخت تر می نمایند. پارچه های سبک و نرم مانند ابریشم و همین طور پارچه های سنگین و پنبه ای که به بدن شما نمی چسبند، یک گزینه عالی برای شما خواهند بود.

2. رنگی را انتخاب کنید که در آن بدرخشید

بدون شک لباس های مشکی و تیره همواره اولین انتخاب برای شما هستند و واقعا می توانند باعث لاغرتر دیده شدن شما شوند. اما خودتان را به این رنگ ها محدود نکنید و انتخاب تان را بر اساس رنگ های مورد علاقه تان و رنگ هایی که با پوستتان سازگاری دارند تنظیم کنید. اگر هنوز آمادگی پوشیدن لباس های رنگارنگ را ندارید یا نمی توانید رنگ ها را به خوبی ترکیب کنید، از اکسسوری های رنگی و برجسته در استایلتان به کار ببرید. از رنگ هایی مانند رنگ های متالیک، پاستلی و نئونی که جزو ترندهای فشن هستند و باعث ایجاد روحیه در شما می شوند بهره ببرید.

اما جدا از روحیه رنگارنگ داشتن، اگر دوست دارید ظاهری شیک و لاکچری داشته باشید، یک پیراهن مجلسی مشکی شما را بی نهایت مجذوب کننده نشان خواهد داد. پیراهن مشکی علاوه بر جلوه لاغری که می دهد، شما را پیچیده تر نشان داده و استایلی شیک و خانمانه به شما می بخشد.

  • 10 ترفند برای داشتن ظاهری جوان تر بعد از 40 سالگی

3. میزان های خود را بدانید

از آن جایی که در پی لباسی هستید که متناسب با اندامتان باشد، دانستن میزان های اصلی بدنتان بسیار لازم است؛ زیرا معمولا برندهای مختلف استانداردهای مختلفی برای سایز لباس هایشان دارند. این کار به شما یاری می نماید تا لباس مورد نظرتان را سریع تر پیدا کنید. برای صرفه جویی در وقت و خریدن برترین لباس، بهتر است به وسیله یک متر میزان دور سینه، کمر، باسن و ران خود را بگیرید و هنگام خرید به خاطر داشته باشید.

4. یک خیاط شخصی داشته باشید

حتما برای شما پیش آمده است که لباسی را آماده خریداری کنید و حس کنید کاملا به بدن شما ننشسته است و یا سایز دقیق شما موجود نیست. گاهی یک سایز لباس برای شما تنگ است و سایز بعدی برایتان خیلی عظیم است. در این مواقع، داشتن یک خیاط شخصی یک احتیاج لازم است. با رفتن به پیش یک خیاط می توانید لباسی دقیقا متناسب با فرم بدنتان و بعلاوه با مدل و پارچه دلخواهتان داشته باشید.

5. اندامتان را متعادل کنید

برای متعادل کردن اندامتان، باید اول متوجه شوید که فرم اصلی بدنتان کدام مدل است؛ افرادی که اندام پلاس سایز دارند معمولا فرم بدنی سیب یا گلابی شکل دارند. اگر پاینن تنه عظیم تری نسبت به بالاتنه خود دارید، سعی کنید لباس هایتان را طوری انتخاب کنید که پایین تنه شما کمتر جلب توجه کند.

  • اگر پایین تنه عظیم تری دارید، دامن های پف دار نپوشید و دامن های راسته یا خمره ای را جایگزین آن کنید.
  • سعی کنید روی قسمت بالاتنه لباستان بیشتر تمرکز کنید؛ پیراهن هایی بپوشید که در قسمت بالاتنه کار شده هستند و بیشتر جلب توجه نمایند و در عوض قسمت پایینی لباستان ساده باشد.
  • اگر بالاتنه عظیم تری دارید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که توجه ها را از روی شانه و دست شما دور نمایند؛ برای مثال می توانید یک بلوز ساده را با یک دامن یا شلوارهای طرح دار ست کنید.
  • اگر دوست دارید پاهایتان کشیده تر دیده شوند، از کفش های پاشنه بلندی که بند دارند در استایلتان بهره ببرید.

6. از همه جا برای استایلتان الهام بگیرید

مجلات مد یکی از برترین روش ها برای ایده گرفتن درباره استایلتان هستند؛ هرچند که امروزه با وجود برنامه هایی مانند اینستاگرام این کار برای شما بسیار راحت تر شده است و شما به سادگی می توانید مدل های پلاس سایز و افرادی که اندام مشابه شما دارند را دنبال کنید و از استایل آن ها برای خودتان ایده بگیرید.

حرف آخر

وقتی صحبت از خرید لباس برای اندام پلاس سایز می گردد، معمولا از صنعت مد ناامید می شویم؛ اما در چند سال اخیر دنیای مد تغییرات گسترده ای در این موضوع انجام داده و پیشرفت چشم گیری داشته است. بعلاوه افرادی که اندام پلاس سایز دارند ممکن است اعتماد به نفس بسیار پایینی در خصوص اندام خود داشته باشند. خبر خوب این است که با دنبال کردن چند ترفند ساده می توانید استایل مجذوب کننده و چشم گیری داشته باشید و با اعتماد به نفس وارد مجالس شوید.

منابع: Fashionisers, Thebudgetfashioninsta, Gorgeautiful

منبع: دیجی استایل
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1787

به "6 ایده برای انتخاب استایل مناسب اندام پلاس سایز یا سایز عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ایده برای انتخاب استایل مناسب اندام پلاس سایز یا سایز عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید