9 جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا

به گزارش تنها پیامک، جاذبه های گردشگری معروف بارسلونا

ساگرادا فامیلیا | Sagrada Familia

در صدر جاذبه های دیدنی بارسلونا، کلیسای زیبا و ارزشمند، ولی هنوز ناتمام ساگرادا فامیلیا واقع شده است که حدود 100 سال پیش به وسیله آنتونی گائودی طراحی شده است. وی به عنوان یکی از برترین معمارهای دو قرن اخیر جهان شناخته می گردد و 15 سال آخر عمر خود را صرف طراحی این کلیسا نموده بود. ساگرادا فامیلیا معروف ترین جاذبه شهر بارسلونا، و البته پربازدیدترین آن ها هم است و سالانه حدود 3 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. بنابراین اگر در فصل های شلوغ سال قصد بازدید از این کلیسا را داشته باشید، باید حدود یک ساعت در صف های طولانی منتظر بمانید. البته هر بلیطی که خریداری می کنید، در واقع یاری به فرایند ساخت این کلیسا خواهد بود. مراحل ساخت این کلیسا بسیار طولانی شده است، علت آن هم این است که بودجه ساخت آن همواره از منابع شخصی تامین می شده است.

9 جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا

آب نمای جادویی | Montjuïc

یکی دیگر از جاذبه های بارسلونا که حتماً باید از آن بازدید کنید، آب نمای جادویی این شهر است. تماشای این نمایش فوق العاده آب ها واقعاً مانند جادو می ماند؛ جادویی از نور و موسیقی. این آب نما در سال 1929 به عنوان یکی از جاذبه های نمایشگاه دنیای بارسلونا ساخته شد و اکنون تبدیل به یکی از اصلی ترین جاذبه های این شهر شده است و سالانه حدود 2.5 میلیون دنیاگرد از آن بازدید می نمایند. در زمستان، نمایش های آب و نور تنها در بعد از ظهرهای آدینه و شنبه برگذار می شوند. ولی در غروب های تابستانی، نمایش های نور و موسیقی از پنجشنبه آغاز شده و تا شنبه ادامه دارند. بازدید از این آب نما در تمام طول سال رایگان است. ولی توجه داشته باشید که به خاطر برگزاری برخی نمایشگاه ها، دسترسی به این آب نما برخی اوقات ممکن است امکان پذیر نباشد.

موزه پیکاسو | Picasso Museum

موزه پیکاسو در منطقه بورن قرار گرفته است. این موزه معروف ترین موزه در شهر بارسلونا است. پیکاسو، هنرمند معروف، در شهر مالاگا که در جنوب اسپانیا قرار گرفته است متولد شد. ولی خانواده او در سال 1895 به همراه پیکاسو به بارسلونا آمدند و وی تا سال 1904 در اینجا زندگی کرد. پدر پیکاسو یک معلم هنر بود و اگرچه پیکاسو زمان کودکی خود را در مالاگا گذراند و در این شهر مدرسه رفت، ولی بیشتر آموخته های او در بارسلونا شکل گرفته است. در واقع، او خود را یک بارسلونایی می دانست. معروف ترین نقاشی های پیکاسو در بارسلونا نیستند، ولی در این موزه می توانید حدود 4000 آثر او را مشاهده کنید که سیر تحول او از یک دانش آموز و تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین نقاش های دنیا را مشاهده کنید.

خیابان لا رامبلا | La Rambla

لا رامبلا خیابانی در مرکز شهر بارسلونا است. شاعر اسپانیایی، فدریکو گارسیا لورکا می گوید که این تنها خیابان دنیا است که آرزو می کنم هیچ وقت تمام نشود. این خیابان 1.2 کیلومتری از میدان مرکز بارسلونا آغاز می شود و تا بنای یادبود کریستوفر کلمبوس ادامه دارد. البته این خیابان به خودی خود شاید جذابیت چندانی نداشته باشد، ولی بازدید از این خیابان به شما یاری می نماید تا روح شهر بارسلونا را درک کنید. البته برخی اوقات نام این خیابان را جمع می بندند، چراکه این خیابان فرعی های مختلفی دارد که هریک نام های گوناگون دارند.

ورزشگاه نیوکمپ | Camp Nou

نیوکمپ ورزشگاه رسمی باشگاه بارسلونا اسپانیا است. در روزهایی که قرار نیست در این ورزشگاه بازی فوتبال انجام شود، می توانید از این ورزشگاه و موزه داخل آن تماشا کنید. بازدید از این مجموعه یکی از محبوب ترین تفریحات دنیاگردان در بارسلونا است و هرساله چند میلیون نفر از این ورزشگاه تماشا می نمایند. باشگاه بارسلونا با ستارگان معروفی که همیشه در باشگاه خود داشته، یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین باشگاه های فوتبال دنیا است. در این ورزشگاه یکی از بزرگترین فروشگاه های نایک در اروپا هم وجود دارد که محصولات مربوط به این باشگاه را می فروشند. اگر شما هم یکی از هواداران این تیم می باشید، بازدید از نیوکمپ را هرگز از دست ندهید.

گوتیک کوآرتر | Gothic Quarter

این محله همان شهر قدیمی بارسلونا است که قدمت آن به قرون وسطی باز می شود. این منطقه در حول شهر رومی قدیمی بارکینو رشد کرد که قدیمی ترین بخش در بارسلونا بود. محله گوتیک بارسلونا کلیسا، قصر، بازار و موزه های فراوانی دارد و بخش هایی از دیوارهای قدیمی و رومی به جای مانده در این منطقه را هم می توانید مشاهده کنید. اگر از موزه این محله بازدید کنید، در آنجا بخش هایی از به جای مانده های خانه های بارکینو رومی قدیمی و خیابان های آن را می توانید مشاهده کنید. بازدید از محله گوتیک کوآرتز رایگان است. ولی توصیه می کنیم با پای پیاده از اینجا بازدید کنید و در تورهایی که با اتوبوس شما را می برند شرکت نکنید. چراکه برخی از خیابان های این محله بسیار نازک هستند و نمی توان با وسیله نقلیه از آن ها رد شد.

پارک گوئل | Park Güell

این پارک در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده و یکی از هنرمندانه ترین آثار طراحی شده به وسیله آنتونی گائودی است. پس هنگام سفر به بارسلونا حتماً از این پارک هم بازدید کنید. این پارک روی تپه های ال کارمل ساخته شده است، بنابراین لازمه بازدید از این پارک حدود 900 متر پیاده روی به بالای تپه است. اگر هم پیاده روی را دوست ندارید، می توانید تا ورودی پارک یک تاکسی بگیرید. ایده اصلی این پارک، ایجاد یک باغ اقامتی خلوت و نیمه خصوصی بود که 60 خانه را در خود جای داده بود. این منطقه در حقیقت یک ایده تجاری از جوزف گوئل بود، اما بعد از فوت او، خانواده اش این منطقه را به عنوان یک پارک عمومی وقف کردند.

خانه های مدرن

مدرنیسم یک جنبش فرهنگی کاتالان بود که در این استان و به مرکزیت بارسلونا در بین سال های 1888 تا 1911 شکل گرفت. معروفیت این جنبش به نمود معماری آن، و به خصوص نمودی بود که در آثار آنتونی گائودی داشت. چندین خانه با سبک معماری این چنینی اکنون در شهر بارسلونا قابل مشاهده هستند.

تیبیدابو | Tibidabo

بازدید از تیبیدابو هم یکی از کارهایی است که در شهر بارسلونا می توانید انجام دهید. این بازدید به خصوص برای بچه ها خیلی جالب خواهد بود. چراکه چند پارک تفریحی در این منطقه قرار گرفته اند. علاوه بر این، تیبیدابو در ارتفاع 512 متری شهر قرار گرفته و همین امر باعث می شود که نمای زیبایی از شهر بارسلونا را بتوان از این ارتفاعات مشاهده کرد. کلیسا Sagrat Cor هم در این منطقه قرار گرفته و در تمام طول سال باز است و می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. البته این کلیسا چند هفته ای در ماه فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند) معمولاً به دلیل تعمیرات بسته است.

منبع: barcelonayellow.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2346

به "9 جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید