9 مورد از جذابترین جاهای دیدنی تورنتو

به گزارش تنها پیامک، تورنتو مرکز استان انتاریو بوده و با 2.6 میلیون نفر جمعیتی که در خود جای داده است، پرجمعیت ترین شهر کانادا است.

9 مورد از جذابترین جاهای دیدنی تورنتو

از آن جایی که در این شهر انواع تفریحات و سرگرمی ها پیدا می گردد، توریستان زیادی به وسیله خرید بلیط هواپیما به آن سفر می نمایند.

شهر تورنتو در سواحل دریاچه انتاریو در جنوب استان انتاریو قرار گرفته است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این شهر در اواخر قرن هجدهم میلادی تاسیس شد، یعنی زمانی که دولت بریتانیا زمین هایی را از منطقه میسی ساگا خریداری کرد و شهری در آنجا بنا نمود.

این شهر مرکز مالی کشور کانادا است و شهری بسیار پیشرفته است و از این نظر شبیه به شهرهای نیویورک و شیکاگو است. علاوه بر همه این ها، شهر تورنتو از نظر جاذبه های توریستی بسیار متنوع است. تورنتو جاذبه های توریستی بسیاری دارد از موزه ها و گالری هایش گرفته تا سواحل زیبایش. همچنین شما در تورنتو فاصله کوتاهی تا آبشار نیاگارا دارید و به راحتی می توانید از این جاذبه دیدن کنید.

تورنتو به هیچ وجه گزینه ای ارزان برای یک سفر خارجی نیست اما اگر از پس هزینه هایش برمی آیید، این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر هم هوای مناسب در تورنتو را می خواهید هم از شلوغی بیزارید و حاضر نیستید زمان زیادی را صرف خرید بلیط اماکن دیدنی کنید، فصل بهار می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

می توانید مطمئن باشید که به عنوان یک توریست در تورنتو هیچ گاه حوصله تان سر نمی رود. در هر لحظه در تورنتو می توانید از یک چیز لذت ببرید؛ رستوران هایی با طعم های خوشمزه و بناهایی با معماری خاص و فوق العاده می توانند بسیار سرگرم نماینده و لذت بخش باشند.

از دیگر مزایای شهر تورنتو این است که جاذبه های توریستی آن فاصله زیادی از یکدیگر ندارند و نیازی نیست بیشتر وقت خود را صرف رفت و آمد کنید. در ادامه این مطلب ما به معرفی بعضی از بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی تورنتو پرداختیم.

1. برج CN تورنتو

ترک کردن تورنتو بدون بازدید از برج CN مانند ترک کردن پاریس بدون بازدید از برج ایفل است. این برج نماد کانادا است و بین سال های 1972 تا 1976 ساخته شد و زمانی بلندترین سازه مستقل دنیا بود. این برج 553 متر ارتفاع دارد و وقتی به بالای آن می روید قادر خواهید بود تقریبا تمام شهر را ببینید. برای رسیدن به این برج می توانید از آسانسورهایی که سقف و کف شیشه ای دارند استفاده می گردد؛ همین آسانسورها جذابیت های بازدید از این برج را دو چندان می نماید.

همچنین در ارتفاع 351 متری این برج، در رستوران گردان با بهترین چشم انداز غذایی خوشمزه نوش جان کنید.

2. موزه رویال انتاریو

با بیش از 13 میلیون اثر هنری، اشیای فرهنگی و آثار تاریخی، موزه رویال انتاریو به یکی از موزه های برتر کانادا که شهرت بین المللی دارد تبدیل شده است. همچین بنای این موزه معماری منحصر به فردی دارد و علاوه بر این نمایشگاه های معروفی در این موزه برگزار می شوند. از همین رو، موزه رویال انتاریو یکی از جاهای دیدنی پرطرفدار تورنتو به شمار می رود.

3. مجموعه ورزشی راجرز سنتر

در محله بلو جیز تورنتو در مجاورت برج CN، مجموعه ورزشی راجرز سنتر وجود دارد. سقف این ورزشگاه طراحی منحصر به فردی دارد و به صورتی است که با توجه به آب و هوای شهر باز و بسته می گردد و حالت کشویی دارد.

ساختن این سازه در سال 1989 کامل شد و برای مسابقات ورزشی، ده ها هزار تماشاگر را در خود جای می دهد. علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی مختلف مانند فوتبال و بیس بال، کنسرت هایی نیز در این مجموعه برگزار می گردد.

4. مرکز علوم انتاریو

اگر قصد سفری خانوادگی با رزرو پرواز تهران تورنتو را داشتید، بازدید از مرکز علوم انتاریو را از قلم نیاندازید. این مرکز تفریحی و علمی نمایشگاه های جذابی را برای بچه ها و خانواده ها در خود جای داده است.

این مرکز علمی مکانی مشرف به Don Valley قرار گرفته که در 10 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر واقع شده است و در سال 1969 با طراحی ریموند موریاما احداث شد. در این مرکز علمی، بازدیدنمایندگان با آخرین دستاوردهای فناوری، ارتباطات مخابراتی، اپتیک، زیست شناسی، فیزیک، سفر فضایی، هواشناسی و سایر علوم آشنا می شوند.

5. کاسا لوما (Casa Loma)

کاسا لوما که در محوطه فوق العاده زیبایی قرار گرفته، یادآور قلعه های قرون وسطایی است و این بنا در سال 1914 برای میلیونر کانادایی به نام هنری پلت ساخته شد؛ در واقع همواره آرزوی این مرد کانادایی بود که در کاخ زندگی کند.

کاسا لوما 98 اتاق دارد و زمانی که در حال ساخت بود، عظیمترین خانه در تورنتو بود. این بنا همچنین دارای راهروهای مخفی، باغچه های زیبا، کتابخانه و حتی آسانسور است. برای ساخت کاسا لوما با شکوه، سه هزار نفر سه سال کار کردند.

6. های پارک (High Park)

های پارک یک فضای سبز بسیار عظیم با حوضچه های طبیعی و جویبارهای زیبا است. زمین 165 هکتاری این پارک که متعلق به هواردز بود، در سال 1873 به شهر تورنتو واگذار شد. این زمین با شرط استفاده رایگان برای اهالی شهر واگذار شد.

از دیگر امکانات و تفریحات پارک می توان به استخرهای شنا، زمین های بازی، مکان هایی برای پیک نیک و… اشاره نمود. مقبره هواردز و باغ های قرن نوزدهمی بازسازی شده، بخش های دیگری از این فضای سبز زیبا را تشکیل می دهند.

7. منطقه خرید و سرگرمی Distillery

این منطقه، یک منطقه تاریخی بازسازی شده در تورنتو بوده که امروزه به یک منطقه تفریحی و محلی برای خرید تبدیل شده است. این منطقه با بوتیک های جذاب، گالری ها، استودیوهای هنرمندان و رستوران ها و ساختمان های قدیمی پر شده است.

رویداد های سرگرمی متنوعی در منطقه Distillery برگزار می گردد اما یکی از مشهورترین آن ها بازار سالانه کریسمس تورنتو است. غرفه های چوبی که برای کریسمس تزئین شده اند، هدایای بی نظیری را می فروشند. جشنواره های موسیقی جذابی نیز در این منطقه برگزار می گردد و همه این ها در کنار هم این منطقه را به یک منطقه توریستی تبدیل نموده است.

8. آکواریوم ریپلی کانادا

توصیف کردن این آکواریوم عظیم که شامل 16000 آبزی است کار سختی است و تنها می توان گفت اگر با تهیه بلیط خارجی به این شهر سفر کردید به هیچ عنوان بازدید از این آکواریوم را از قلم نیاندازید.

بازدید نمایندگان با وارد شدن به این مکان وارد یک تونل می شوند که در کنار آن ها آبزی های گوناگونی در حال شنا هستند. همچنین نورپردازی خلاقانه، این آکواریوم آن را جذاب تر نموده است و بازدید از این مکان برای همه افراد با هر سن و سلیقه ای می تواند جالب باشد.

9. بازار سنت لارنس

بازار سنت لارنس با داشتن غرفه ها و مغازه هایی مختلف، بهترین بازار برای خرید مواد غذایی است. هم اکنون این بازار شامل 3 ساختمان است؛ یکی از آن ها فقط برای فروش مواد غذایی، یکی از آن ها شنبه ها در اختیار کشاورزان برای فروش محصولاتشان قرار می گیرد و دیگری مغازه های ریتیل (خرده فروشی) را در برمی گیرد.

سالن سنت لارنس در سال 1850 در تورنتو ساخته شد و به عنوان مکانی برای برگزاری کنسرت استفاده می گردد. سالن در سال 1967 بازسازی شد اما جذابیت های قدیمی آن باقی مانده است. فضای این سالن فضای بی نظیری برای مرکز خرید هم فراهم آورد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1546

به "9 مورد از جذابترین جاهای دیدنی تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از جذابترین جاهای دیدنی تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید