همه چیز درباره موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell) در درومهلر

به گزارش تنها پیامک، موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell Museum) یکی از بزرگترین و مجلل ترین موزه های دیرینه شناسی جهان است که در درومهلر، آلبرتا، کانادا واقع شده است. این موزه به خاطر مجموعه عظیم فسیل های دایناسورهای خود مشهور است، اما همچنین دارای نمایشگاه های گسترده ای در مورد سایر جنبه های تاریخ طبیعی، از جمله پستانداران عصر یخبندان، پرندگان، خزندگان، ماهی ها و گیاهان است.

همه چیز درباره موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell) در درومهلر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در قلب آلبرتا، کانادا، موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell Museum) دروازه ای به دنیای شگفت انگیز دایناسورها و تاریخچه زمین است. این موزه با مجموعه بی نظیر فسیل های دایناسور، نمایشگاه های تعاملی و برنامه های آموزشی متنوع، مکانی عالی برای کشف گذشته زمین و موجودات باشکوهی است که زمانی بر آن حکمفرما بودند.

تاریخچه موزه سلطنتی تیرل

موزه سلطنتی تیرل در سال 1967 به روی عموم افتتاح شد، اما تاریخچه آن به بیش از 100 سال قبل باز می گردد. در سال 1887، جیمز تیرل، زمین شناس و کاشف کانادایی، اولین فسیل دایناسور را در منطقه درومهلر کشف کرد. این کشف منجر به کاوش های گسترده ای در منطقه شد و تا سال 1912، هزاران فسیل دایناسور کشف شده بود.

در سال 1927، دولت آلبرتا تصمیم گرفت موزه ای جدید برای نگهداری این مجموعه عظیم فسیل ها بسازد. موزه جدید در سال 1967 به روی عموم افتتاح شد و به افتخار جیمز تیرل، موزه سلطنتی تیرل نامگذاری شد.

مجموعه موزه سلطنتی تیرل

مجموعه موزه سلطنتی تیرل شامل بیش از 6 میلیون نمونه است، از جمله بیش از 400 اسکلت دایناسور کامل یا تقریباً کامل. این مجموعه یکی از بزرگترین و با ارزش ترین مجموعه های فسیل دایناسور در جهان است.

یکی از مشهورترین نمایشگاه های موزه، سالن دایناسورها (Dinosaur Hall) است که در آن بیش از 30 اسکلت دایناسور به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه داستان تکامل دایناسورها را از اولین ظهور آنها در دوره تریاسیک تا انقراض آنها در پایان دوره کرتاسه روایت می کند.

سایر نمایشگاه های موزه سلطنتی تیرل

علاوه بر نمایشگاه سالن دایناسورها، موزه سلطنتی تیرل دارای نمایشگاه های گسترده ای در مورد سایر جنبه های تاریخ طبیعی است، از جمله:

  • پستانداران عصر یخبندان: این نمایشگاه شامل اسکلت های کامل یا تقریباً کامل بسیاری از پستانداران بزرگی است که در طول عصر یخبندان در آلبرتا زندگی می کردند، از جمله ماموت ها، ماستودون ها و اسب های یخی.
  • پرندگان: این نمایشگاه شامل نمونه هایی از بیش از 500 گونه پرنده است که در آلبرتا یافت می شوند.
  • خزندگان و دوزیستان: این نمایشگاه شامل نمونه هایی از بیش از 100 گونه خزنده و دوزیست که در آلبرتا یافت می شوند.
  • ماهی ها: این نمایشگاه شامل نمونه هایی از بیش از 1000 گونه ماهی که در رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس های کانادا یافت می شوند.
  • گیاهان: این نمایشگاه شامل نمونه هایی از بیش از 2000 گونه گیاه که در آلبرتا یافت می شوند.

برنامه ها و رویدادهای موزه سلطنتی تیرل

موزه سلطنتی تیرل علاوه بر مجموعه گسترده نمایشگاه های خود، میزبان طیف گسترده ای از برنامه ها و رویدادها در طول سال است، از جمله:

  • سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی: موزه به طور منظم سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی در مورد موضوعات مختلف تاریخ طبیعی ارائه می دهد.
  • نمایشگاه های ویژه: موزه به طور منظم نمایشگاه های ویژه ای در مورد موضوعات مختلف تاریخ طبیعی ارائه می دهد.
  • برنامه های خانوادگی: موزه طیف گسترده ای از برنامه های خانوادگی را ارائه می دهد، از جمله اردوهای طبیعت، فعالیت های صنایع دستی و نمایش های عروسکی.

ساعات کاری و هزینه ورودی

موزه سلطنتی تیرل روزانه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز است. هزینه ورودی برای بزرگسالان 25 دلار، برای کودکان 6 تا 16 سال 15 دلار و برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.

مجموعه فسیل های دایناسور

مجموعه فسیل های دایناسور موزه سلطنتی تیرل یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه ها در جهان است. این مجموعه شامل بیش از 6 میلیون فسیل از جمله فسیل های دایناسورهای محبوب مانند تیرانوسور رکس، تریستوپاتوس و آلبرتوسور است. بسیاری از این فسیل ها در منطقه درومهلر آلبرتا کشف شده اند که به دلیل وجود بسترهای فسیلی غنی به "زمین دایناسورها" معروف است.

نمایشگاه های تعاملی

موزه سلطنتی تیرل دارای نمایشگاه های تعاملی متعددی است که بازدیدکنندگان را با گذشته زمین و موجودات زنده آن آشنا می کند. نمایشگاه "دنیای دایناسورها" (Dinosaur Hall) یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های موزه است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند اسکلت‌های دایناسورهای غول‌پیکر را از نزدیک ببینند و در مورد زندگی آن‌ها اطلاعات کسب کنند. نمایشگاه "زمین در حال تغییر" (Changing Earth) تاریخچه زمین را از زمان تشکیل آن تا به امروز بررسی می کند. نمایشگاه "اقلیم و تغییرات آب و هوایی" (Climate and Climate Change) چالش های تغییرات آب و هوایی را مورد بررسی قرار می دهد و راه حل های بالقوه را ارائه می دهد.

برنامه های آموزشی

موزه سلطنتی تیرل طیف وسیعی از برنامه های آموزشی را برای افراد در هر سنی ارائه می دهد. این برنامه ها شامل کارگاه های آموزشی، سخنرانی ها، تورهای پشت صحنه و برنامه های ویژه برای کودکان است. موزه همچنین یک مرکز یادگیری آنلاین با منابع آموزشی متنوع ارائه می دهد.

بازدید از موزه سلطنتی تیرل

موزه سلطنتی تیرل در درومهلر آلبرتا، کانادا واقع شده است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر، هفت روز در هفته باز است. پذیرش برای بزرگسالان 22 دلار، برای افراد 6 تا 17 ساله 17 دلار و برای کودکان زیر 5 سال رایگان است. موزه همچنین بسته های تخفیف خانوادگی ارائه می دهد.

نکاتی برای بازدید از موزه سلطنتی تیرل

  • کفش های راحت بپوشید - موزه بسیار بزرگ است و شما احتمالاً در طول روز مقدار زیادی راه خواهید رفت.
  • یک دوربین بیاورید - موزه دارای نمایشگاه های زیادی است که عکس های عالی برای گرفتن دارند.
  • غذا و نوشیدنی همراه خود بیاورید - موزه دارای چندین رستوران و کافه است، اما ممکن است شلوغ باشند.
  • برای یک روز کامل برنامه ریزی کنید - موزه آنقدر چیز برای دیدن و انجام دارد که به راحتی می توانید یک روز کامل را در آنجا بگذرانید.

نتیجه گیری

موزه سلطنتی تیرل، موزه ای باورنکردنی در قلب آلبرتا، کانادا است که تاریخچه زمین و تکامل حیات را به نمایش می گذارد. این موزه دارای مجموعه ای بی نظیر از فسیل ها، از جمله دایناسورهای ترسناک، ماهی های غول پیکر و پستانداران ماقبل تاریخ است. علاوه بر این، موزه سلطنتی تیرل دارای نمایشگاه های تعاملی و برنامه های آموزشی است که برای بازدیدکنندگان در هر سنی جذاب است.

موزه سلطنتی تیرل یک مکان عالی برای یادگیری در مورد گذشته زمین و موجودات باشکوهی است که زمانی بر آن حکمفرما بودند. این موزه با مجموعه بی نظیر فسیل های دایناسور، نمایشگاه های تعاملی و برنامه های آموزشی متنوع، تجربه ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می دهد.

انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آذر 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 803

به "همه چیز درباره موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell) در درومهلر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره موزه سلطنتی تیرل (Royal Tyrrell) در درومهلر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید