آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو

به گزارش تنها پیامک، غذاهای محلی لذیذ در مالدیو

با غذاهای محلی مالدیو آشنا هستید؟ مالدیو کشور جزیره ای است که در اقیانوس هند واقع شده و پایتخت آن ماله است. با توجه شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این کشور، شاهد آن هستیم که مالدیو در بین گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد. هر ساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر نقاط دنیا به مالدیو سفر می کنند.

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو

شما می توانید در مالدیو به فعالیت های مختلفی مشغول شوید. شما می توانید با انجام تفریحات گوناگون و یا بازدید از جاذبه های گردشگری مالدیو تجربه شگفت انگیزی از سفر به این جزیره را به دست بیاورید.

یکی از تفریحات جالب و خاصی که می توانید در مالدیو آن را امتحان کنید، میل کردن انواع غذاهای محلی کشور مالدیو است. در سفر به مالدیو حتما غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین و خوشمزه ترین غذاهای مالدیو آشنا کنیم.

برای رزرو ارزان ترین تور مالدیو خبرنگاران کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

ماس هونی، مشهورترین صبحانه در مالدیو

یکی از غذاهای محلی که می تواند در مالدیو آن را امتحان کنید، ماس هونی است. در واقع ماس هونی به عنوان مشهورترین صبحانه در مالدیو شناخته می شود و اگر شما به هر رستورانی در این جزیره بروید، می توانید بر روی میز صبحانه یک ماس هونی خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد اصلی این غذا ماهی دودی، نارگیل و پیاز است. ماس هونی با ترکیبات گفته شده و به همراه ادویه های خاصی تهیه می شوند. این غذا یکی از پر طرفدارترین غذاهای محلی مالدیو است. اگر دوست دارید تا در جزیره زیبای مالدیو یک صبحانه خوشمزه را میل کنید، پیشنهاد ما این است که حتما به سراغ یک رستوران با بوفه صبحانه رفته و ماس هونی را امتحان کنید.

با خبرنگاران و رزرو آنلاین بهترین هتل های مالدیو سفری بی نظیر را به این کشور تجربه کنید.

بیس کمیا

بیس کمیا یکی از غذاهای محلی مالدیو است که شباهت بسیار زیادی به سمبوسه دارد. برای تهیه آن از خمیر خاصی استفاده می شوند. خمیری که برای تهیه بیس کمیا میان مورد استفاده قرار می گیرد، بافت نرمی داشته و در هنگام طبخ پف دار می شود.

این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ است و مردم مالدیو با توجه به ذائقه و سلیقه شان از مواد مختلفی برای پر کردن خمیر بیس کمیا استفاده می کنند. از مهم ترین موادی که در داخل خمیر بیس کمیا قرار می گیرد، می توان به تن ماهی دودی، کلم ریز شده و کاری به همراه ادویه های مختلف و متنوع اشاره کرد.

گارودیا

یکی دیگر از غذاهای محلی که مردم مالدیو آن را میل می کنند، گارودیا است. با توجه به این که مالدیو یک جزیره بوده و عمده غذاهای محلی این کشور غذاهای دریایی هستند، گارودیا نیز با استفاده از برنج و ماهی به وجود می آید.

برای تهیه این غذا برنج و ماهی همراه با فلفل تند و پیاز سرو می شوند. نکته جالبی که باید بدانید این است که گارودیا برای مردم مالدیو در اصل نوعی سوپ به حساب می آید و در همه فصل ها در مالدیو می توانید این غذا را میل کنید. برای خوشمزه کردن گارودیا معمولا از کاری در آن استفاده می شود.

هونی روشی، غذای مشترک هند و مالدیو

هونی روشی در واقع نوعی نان است که در مالدیو پخت می شود. این نان یکی از لذیذ ترین غذاهای محلی مالدیو است. این خوردنی را نمی توان یک غذا در نظر گرفت. اما این نان بسیار خوشمزه و شگفت انگیز است. بسیاری از افراد به قدری آن را می خورند که دیگر جایی برای میل کردن غذاهای دیگر ندارند.

نکته بسیار مهم و جالبی که باید بدانید این است که این نان از نارگیل تهیه می شود و در هنگام تهیه آن را به قدری سرخ کرده و یا طبخ می دهند تا رنگ آن طلایی شود.

از نظر ظاهری هونی روشی شباهت بسیار زیادی با نان لواش دارد. اما اگر آن را میل کنید، متوجه مزه بی نظیر و شگفت انگیز نارگیل در آن می شوید.

خبرنگاران با ارائه لیست کامل پروازها امکان رزرو آنلاین ارزان ترین بلییط هواپیما مالدیو را برای شما فراهم کرده است.

ساگو بوندیبای

علاوه بر غذاهای دریایی خوشمزه در مالدیو شاهد تهیه دسرهای متنوع و جذابی هستیم. عمده این دسرها از نارگیل درست می شوند. یکی از دسر های محبوب در این کشور ساگو بوندیبای است. در واقع نوعی پودینگ بوده که آن را با استفاده از نشاسته تهیه کرده. سپس با شیره نارگیل یا خامه آن را طعم دار می کنند. نکته جالبی که باید بدانید این است که برای تزیین و سرو کردن این پودینگ جذاب، مردم مالدیو از میوه های مختلفی مثل آناناس، انبه، پاپایا و یا توت فرنگی بر روی آن استفاده می کنند.

گول ها، خوشمزه ترین غذای دریایی محلی مالدیو

مطمئنا تا به اینجا متوجه شدید که عمده غذاهای مردم مالدیو دریایی بوده و دسرها و میان وعده های آن ها نیز از نارگیل تهیه می شود. حالا اگر ماهی و نارگیل با هم در یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد، شاهد تهیه گول ها هستیم.

در واقع گول ها به عنوان توپک هایی اشتها آوری هستند. مردم مالدیو آن ها را به عنوان میان وعده می کنند. شما می توانید در داخل این توپک ها تن ماهی، پیاز خرد شده و نارگیل رنده شده را مشاهده کنید. این ترکیبات همراه با ادویه های مختلف و معطر شده سرو می شوند. در نهایت برای درست کردن این توپ ها، آن ها را در روغن بسیار زیادی سرخ می کنند.

باجیا، خوشمزه ترین غذای محلی مالدیو

یکی دیگر از غذاهای محلی که در کشور مالدیو سرو می شود باجیا است. برای تهیه این غذا از گوشت پخته ماهی و نارگیل استفاده می کنند. این غذا را می توان نوعی اسنک در نظر گرفت. باجیا علاوه بر مالدیو در کشورهای دیگری نظیر هند و بنگلادش نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این کشورها نیز می توانید باجیا را میل کنید. نکته مهم این است که معمولا باجیا به عنوان یک غذای خیابانی به حساب می آید. شما می توانید در شهرهای مختلف مالدیو آن را امتحان کنید.

کاری سبزیجات

یکی دیگر از غذاهای محبوب در کشور مالدیو، کاری سبزیجات است. این غذای سالم که عطر و بوی فوق العاده ای دارد با استفاده از سبزیجات مختلفی نظیر سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، کدو تنبل و کاری تهیه می شود. مردم مالدیو برای خوردن این غذا از نان هونی روش نیز استفاده می کنند. تلفیق این سبزیجات با طعم و مزه نارگیل که در نان هونی روشی وجود دارد، می تواند کاری سبزیجات را خوشمزه تر و شگفت انگیز تر کند.

شکم گردیمالدیو

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1505

به "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید