آیا دارآباد منطقه خوبی برای زندگی است؟

به گزارش تنها پیامک، دارآباد محله ای در شمال تهران است که در گذشته جزو روستا های این شهر محسوب می شده است.

آیا دارآباد منطقه خوبی برای زندگی است؟

در رابطه با پیشینه دارآباد می گردد این گونه اعلام کرد که ساکنان فعلی این منطقه، در گذشته در جنوب ازگل و شرق سوهانک زندگی می کردند که آن محله کهنه دارآباد نام داشته است. ساکنان آن محله به علت کم آبی و خشکسالی، زمین های خود را رها کردند و در دارآباد فعلی سکنی گزیدند.

این محله زیبا از شمال به کوه های توچال، از جنوب به اقدسیه و اتوبان ارتش، از شرق به رودخانه دارآباد و یاقالازار و شرق بیمارستان مسیح دانشوری و بعلاوه از غرب به ابتدای آجودانیه، خیابان کوه پایه چهارم و خیابان سباری محدود می گردد. خیابان اصلی این منطقه خیابان دارآباد و میدان اصلی آن میدان دارآباد است که ارتفاع آن 1700 متر بالاتر از سطح دریا است.

منطقه دارآباد مانند نیاوران اعیان نشین نیست؛ اما قیمت خرید و فروش آپارتمان در دارآباد به نسبت بالا است که علت اصلی آن می تواند داشتن آب و هوای خوب و ییلاقی منطقه دارآباد و قرار گرفتن آن در شمال تهران باشد.

جاذبه های گردشگری

از جمله جاذبه های این منطقه پارک ساحلی دارآباد است که از زیباترین پارک های تهران به شمار می رود و محوطه ای دلنشین همراه با چشم انداز ای چشم نواز دارد. علاوه بر آن می توان به مسجد جامع دارآباد، کاخ مظفرالدین شاه واقع در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، موزه حیات وحش و جهت کوهنوردی با چشم اندازهای زیبا، دره ها و ارتفاعات متعدد و پوشش گیاهی متنوع اشاره نمود.

دسترسی

امکان دسترسی به این منطقه به علت واقع شدن در شمالی ترین نقطه تهران و فاصله از مرکز و جنوب شهر کمی مشکل است. نزدیک ترین ایستگاه های مترو به دارآباد، ایستگاه های قائم و نوبنیاد هستند.

امکانات رفاهی

از لحاظ امکانات رفاهی این منطقه به علت وجود بازارها و رستوران ها و کافی شاپ ها شرایط مناسبی دارد. بیمارستان های مسیح دانشوری و ماهک مهم ترین مراکز درمانی در دارآباد هستند؛ اما از طرفی این محله از نقاط ضعفی مانند کمبود بانک و کمبود دکه رونامه فروشی برخوردار است.

قیمت آپارتمان در دارآباد

در منطقه دارآباد، آپارتمان با هر متراژی که دلخواه شما است یافت می گردد؛ ولی تعداد آپارتمان ها با متراژ بالای 100 متر بیشتر است. قیمت خرید آپارتمان نوساز در دآراباد در دی ماه 1397، با توجه به خیابان آن و امکانات آپارتمان بین متری 12 تا 18 میلیون متغییر است. قیمت رهن و اجاره آپارتمان در دارآباد با توجه به محل، امکانات ساختمان و قدمت بنا بین متری یک میلیون و صد تا سه میلیون و دویست است.

سایت دیوار بزرگ ترین سایت درج آگهی است، برای بازدید از آگهی های رهن و اجاره آپارتمان در دارآباد یا خرید آپارتمان می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

منبع: کجارو / virlan.co
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2140

به "آیا دارآباد منطقه خوبی برای زندگی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دارآباد منطقه خوبی برای زندگی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید