اختتامیه مسابقات رباتیک فیراکاپ کشور با میزبانی دیجی نکست برگزار شد

به گزارش تنها پیامک، به نقل از آی تی رسان؛ اختتامیه نهمین دوره مسابقات کشوری فیراکاپ آزاد ایران با میزبانی و حمایت دیجی نکست و پس از وقفه ای دوساله 4 تیر 1400 به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

اختتامیه مسابقات رباتیک فیراکاپ کشور با میزبانی دیجی نکست برگزار شد

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران، کننده رسمی فعالیت های فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا) در کشور است. هر ساله مسابقات رباتیک در سطح جهانی در یکی از کشورهای فیرا برگزار می شود و هر کدام از کشورهای عضو در این فدراسیون هم به صورت سالانه مسابقات داخلی در سطح کشور خودشان برگزار می کنند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و مسابقات فیراکاپ هر ساله در کشور، میزبان ایده ها و دانش نوجوانان و جوانان نخبه در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک است.

امسال مسابقات از 2 تا 4 تیرماه در سوله دیجی نکست در کارخانه نوآوری آزادی برگزار گشت و در پایان گروه های برتر معرفی شدند. مسابقات این دوره فیراکاپ به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعداد گروه های کمتری نسبت به دوره های پیشین برگزار گشت و تعداد تیم ها از 75 تیم در دوره گذشته به 17 تیم در این دوره تقلیل یافت.

محمد اسماعیلی، دبیر اجرایی مسابقات در گفت وگویی با خبرنگار آی تی رسان در خصوص شرایط برگزاری این دوره از مسابقات کشوری فیراکاپ آزاد گفت:

گروه های برتر را به شتاب دهندگان و صنعت معرفی می کنیم

دبیر اجرایی مسابقات کشوری فیراکاپ آزاد در خصوص فرایند برگزاری این مسابقات توضیح داد:

محمد اسماعیلی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات فیراکاپ گفت:

با توجه به شیوع کرونا، فیلترها سخت تر و شرکت کنندگان کمتر شدند

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار آی تی رسان در خصوص شرایط برگزاری این دوره مسابقات فیراکاپ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تفاوت های این دوره با دوره های قبلی گفت:

وی ادامه داد:

همکاری دیجی نکست و مسابقات فیراکاپ

دبیر اجرایی مسابقات فیراکاپ در خصوص همکاری و همراهی این مسابقات با دیجی نکست گفت:

اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگار آی تی رسان در خصوص سطح کیفی این دوره از مسابقات و تفاوت کیفیت تیم ها با توجه به تاخیر دوساله در برگزاری مسابقات فیراکاپ توضیح داد:

وی در خصوص ایده های برتر این دوره از مسابقات گفت:

محصولات به حوزه سلامت متمایل شده است

محمد اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که چرا بیشتر شرکت کنندگان در حوزه سلامت کار کردند و آیا محدودیت موضوعی وجود داشته با خیر توضیح داد:

در ادامه در گفت وگو با چند گروه شرکت کننده، با محصول آن ها آشنا شدیم. محمد حسین عبادی، مسؤول یکی از گروه ها در خصوص محصولی که با خود به مسابقات آورده بودند، توضیح داد:

یکی از گروه های برتر دیگر این مسابقات، ربات کمک پرستار را طراحی کردند که در انجام وظایف روزانه پرستاران به آن ها کمک می کند، مسئول گروه هیرو اورب، طراح این ربات، در خصوص ربات کمک پرستار توضیح داد:

مسؤول یکی از گروه های دیگر با نام C3DP در خصوص محصولی که به مسابقات آورده بودند، گفت:

دیجی نکست پس از میزبانی این مسابقات، در 2 مرداد کمپ تابستانی 1400 خود را برپا می کند و میزبان علاقه مندان و متخصصین در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1719

به "اختتامیه مسابقات رباتیک فیراکاپ کشور با میزبانی دیجی نکست برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه مسابقات رباتیک فیراکاپ کشور با میزبانی دیجی نکست برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید