از چه جاذبه هایی در آلماتی تماشا کنیم؟

به گزارش تنها پیامک، آلماتی نگینی در قلب قزاقستان

شهر آلماتی در مرکز قاره اوراسیا و در بخش جنوب شرقی قزاقستان و شمال پشته کوه های تیان شان در ارتفاع 600 - 900 متر از سطح دریا موقعیت دارد. آلماتی که اگر بخواهیم آن را معنی کنیم باید بگوییم کلمه آلما به معنای سیب و آته به معنای پدر است که در مجموعه به معنی شهر پدر سیب خوانده می گردد. این شهر طی دوران شوروی یعنی از سال 1927 تا سال 1997میلادی مرکز قزاقستان بود. اما انتها در دسامبر سال 19977 شهر آکماله که سپس آستانه نامیده شد، به مرکز نو این کشور برگزیده شد. حال بعضی از دیدنی های شاخص مرکز پیشین این کشور را که امروز به عنوان یکی از مسیرهای گردشگری در جهان شناخته می گردد، به شما معرفی خواهیم کرد.

از چه جاذبه هایی در آلماتی تماشا کنیم؟

موزه سازهای محلی قزاقی

این موزه در یک ساختمان چوبی مشبک متعلق به 1908 (کار دیگری از زنکوف معمار معروف کلیساهای جامع) در شرق پارک پانفیلوف که اصلی ترین موزه شهر است و در نیمه سال 2013 بعد از یک بازسازی اساسی بازگشایی شد، واقع شده است. علاوه بر تماشا و شنیدن صدای یک کلکسیون از سازهای سنتی قزاق، (مانند: چنگ ها و شیپورهای چوبی، نی انبان، لوتلیک، دومبرا دو سیم و کوبیز) بعلاوه این شانس را خواهید داشت که در کلاس های نوازندگی برخی از این آلات شرکت کنید.

بازار سبز

این بازار بزرگ دو دهانه، عطر واقعی آسیای مرکزی را دارد؛ ارزشش را دارد که آن را بخشی از برنامه سفر خود قرار بدهید حتی اگر قصد شما خرید خوراکی نیست. بازاری که مغازه هایش از خشکبار، میوه های خشک و تازه، ماهی دودی، ادویه، سالادهای آماده کره ای، سبزیجات، گیاهان دارویی، انواع پنیر، سوسیس و شقه های بزرگ گوشت تازه انباشته شده است.

شما می توانید کیمیز (شیر تخمیر شده اسب)، شوبات (شیر تخمیر شده شتر) و بعلاوه آب انار تازه و طبیعی نیز میل کنید. بعلاوه در کافه های اطراف محل، یک کاسه لقمن (نودل بلند)، یا پلو (برنج دم کشیده با سبزیجات و گاهی اوقات گوشت) را همراه با چای یا نان به بهایی کمتر از 600 تنگه سرو می نمایند.

موزه هنر قزاقستان

این موزه برترین کلکسیون هنری کشور است؛ موزه ای که پر از آثار هنری قزاق، روسی و اروپای غربی است و اتاقی پر از صنایع دستی مدرن سطح بالای قزاق است. نکته خیلی جالب این موزه، اتاق جنبش میر ایسکوستوای روسیه و کلکسیون بزرگ نقاشی های ابیل خان کاستیو قزاق است

پرتره های روشن کاستیو، چشم اندازهای و منظره ها ترقی شوروی (مزارع جمعی و راه آهن) به طور آشکارا در راستای مواضع حزب کمونیست نقاشی شده اند، اما تکنیک های او بی نظیرند. اتوبوس شماره 95 در امتداد غرب ساتپائف از سمت فرمانف شما را به آنجا خواهد برد.

پارک گورکی (مرکزی)

بزرگ ترین پارک تفریحی مرکزی آلمآتی، جایی نامرتب است که امکانات آن مانند دریاچه های قایق سواری، چرخ و فلک های بزرگ، اسب های مخصوص سواری، پارک آکواریومی، باغ وحش نسبتاً دلگیر، سینما، کافه ها و دکه های شیشلیک و ماء الشعیر خصوصا در روزهای یکشنبه و تعطیلات پذیرای خانواده هاست. اتوبوس های برقی 1 و 12 در امتداد گُگل به سمت این مکان می فرایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2245

به "از چه جاذبه هایی در آلماتی تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چه جاذبه هایی در آلماتی تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید