اعلام جزییات و زمان عرضه اینترنتی گوشت قرمز

به گزارش تنها پیامک، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع گوشت قرمز منجمد به صورت اینترنتی از هفته آینده اطلاع داد.

اعلام جزییات و زمان عرضه اینترنتی گوشت قرمز

به گزارش ایسنا، اسماعیل قادری فر در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار گردید با اشاره به اینکه توزیع هوشمند در همه جا پیش از آنکه نقش بازار رسانی را داشته باشد نقش تنظیم گری دارد، گفت: هفته گذشته در بازار سیب زمینی دچار التهاب شدیم و قیمت آن حتی به 20 هزار تومان هم رسید. علت آن هم از بین رفتن 60 هزار تن سیب زمینی در سیل اخیر و اجرایی شدن سقف صادرات تا 600 هزار تن بود.

کاهش قیمت سیب زمینی از هفته آینده

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ادامه داد: با رصد روزانه قرارگاه امنیت غذایی و با استفاده از سامانه های هوشمند سیب زمینی با قیمت هر کیلو 9800 تومانی عرضه شد و قیمت ها کاهش یافت. پیش بینی می کنیم هفته آینده نیز قیمت آن در مغازه ها به زیر 10 هزار تومان و در میادین نیز به زیر 8000 تومان برسد.

وی بعلاوه به شرایط برنج نیز اشاره نمود و گفت: فراوری برنج ایرانی به علت تنش آبی نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته بود و به علت عدم بازاررسانی مناسب در تابستان امروز دچار کمبود عرضه ناشی از کمبود فراوری و احتکار برنج داخلی به وسیله شبکه های دلالی هستیم. همین امر منجر به شکاف قیمت برنج در بازار شد.

قادری فر در ادامه گفت:البته بلافاصله توزیع برنج ایرانی به وسیله سامانه های هوشمند انجام شد و در حال حاضر نیز هر کیلو برنج شیرودی با قیمت 42هزار تومان به صورت اینترنتی توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز منجمد نیز از هفته آینده به صورت هوشمند توزیع خواهد شد، گفت: در مورد گوشت قرمز هیچ کمبودی نداریم. اگر هم کسری وجود داشته باشد با واردات جبران خواهد شد. قیمت ها هم بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

توزیع هوشمند میوه شب عید

وی بعلاوه در مورد تنظیم بازار میوه شب عید نیز گفت: در این راستا مقادیری سیب و پرتقال خریداری و ذخیره نموده ایم که از اواخر هفته آینده حمل میوه های خریداری شده به استان ها شروع می گردد و پس از آن به منظور تنظیم بازار میوه از 20 اسفند تا 15 فروردین توزیع صورت می گیرد. بعلاوه قرار است این اقلام 30 درصد زیر قیمت بازار توزیع گردد.

به گفته وی قصد داریم برای اولین بار بحث تنظیم بازار خرمای ماه رمضان را در دستور کار قرار دهیم.

وظیفه احراز صلاحیت صادرنمایندگان دام را داریم

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیت صادرات دام به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است یا خیر و این سازمان چه اقداماتی در راستای صادرات دام انجام داده است؟ گفت: شورای قیمت گذاری محصولات انتها مهرماه تصویب کرد که با هدف حمایت از دامداران کشور قیمت خرید تضمینی دام سبک (گوسفند زنده نر پرواری) کیلویی 62 هزار تومان و گوساله نر پرواری نیز کیلویی 59 هزار تومان به وسیله مباشر خرید، خریداری گردد.

وی ادامه داد:طبیعتا این خرید حمایتی اقدامی در جهت حمایت از دامداران است که بتوانند فراوریاتشان را حفظ نمایند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی توضیح داد:سیاست وزارت جهادکشاورزی صادرات محور بودن محصولات کشاورزی است و حتی اگر جایی کسری وجود داشت نیز با واردات تامین گردد.

وی اضافه نمود:مسئولیت صادرات دام با سازمان مرکزی تعاون روستایی نیست، بلکه وظیفه این سازمان احراز صلاحیت واقعی صادرنمایندگان و صحت سنجی صادرات است. در صددیم که بر اساس سخت گیری ها، دام واقعی استاندارد شده صادر گردد. زیرا شبکه سوداگری در حال شکل گیری بود و بعضی پلاک را برای صادرات ثبت می کردند.

قادری فر با بیان اینکه صادرات هیچ نقشی در التهاب بازار گوشت ندارد، گفت: صادرات با آهنگ متناسب با نگاه به داخل در جریان است. کسانی که مجوز صادرات داشتند صادر نموده اند و صدور مجوز نو هم منوط بر پایش و حفظ بازار است. در حال حاضر نیز درخواست نوی برای صادرات دریافت نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2458

به "اعلام جزییات و زمان عرضه اینترنتی گوشت قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزییات و زمان عرضه اینترنتی گوشت قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید