مخبر: اجازه نمی دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها کام مردم را تلخ کند

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها، کام مردم را در این ایام تلخ کند، توضیح داد باید محکم و با جدیت پای نظارت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای موثر در سبد خانوار بایستیم.

مخبر: اجازه نمی دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها کام مردم را تلخ کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در جهت کاهش قیمت بعضی اقلام و کالاهای اساسی اتخاذ شد.

محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت بر سر منافع مردم با احدی تعارف ندارد، گفت: دولت نمی تواند نسبت به سفره و شرایط معیشتی مردم بی تفاوت باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان توضیح داد: نباید اجازه دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها، کام مردم را در این ایام تلخ کند. باید محکم و با جدیت پای نظارت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای موثر در سبد خانوار بایستیم.

در این جلسه که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش در مورد آخرین شرایط روغن خوراکی، تصمیمات لازم برای تأمین ارز مورد احتیاج روغن اتخاذ و مقرر شد فرایند تأمین روغن برای عرضه در بازار تسریع گردد.

کاهش قیمت برنج هندی از 25 هزارتومان به 20 هزار و 500 تومان و برنج پاکستانی از 24 هزار تومان به 18 هزار و 500 تومان از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

در این نشست بعلاوه مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از 117 هزار تومان به 100 هزار تومان کاهش یابد.

وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از عرضه مستقیم 4500 قلم کالا در فروشگاه های مختلف در سطح کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک نیز در 125 واحد بزرگ از 10 اسفند تا 20 فروردین عرضه مستقیم پوشاک را فعال خواهد نمود و در این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک، بین 20 تا 50 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

بعلاوه پیرو جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی مقرر شد تا شرایط قیمت ها دراین بازار به زمان آغاز به کار دولت در شهریورماه بازگردد و اقدامات لازم برای تأمین 496 هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان صورت گیرد.

در ادامه این جلسه گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری بعضی واحدهای تولیدی مورد بحث و مصاحبه نهاده شد و مقرر شد سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فرایند قیمت اقلام بعضی از این واحدها نظیر گروه کارخانجات صنعتی تبرک را مورد آنالیز قرار داده وگزارش آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2709

به "مخبر: اجازه نمی دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها کام مردم را تلخ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: اجازه نمی دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها کام مردم را تلخ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید