افزایش فروش جنگ افزارهای چینی در دنیا

به گزارش تنها پیامک، آمار یک موسسه معتبر بین المللی نشان می دهد چین برای تحکیم قدرت خود در سراسر دنیا فروش جنگ افزار به کشورهای دیگر را افزایش داده است.

افزایش فروش جنگ افزارهای چینی در دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ به نقل از موسسه تحقیقات صلح استکهلم آورده است چین بین سال های 2013 تا 2017 میلادی نزدیک به 5/7 درصد از سهم فروش جنگ افزار جهان را به خود اختصاص داده است.

این موسسه می افزاید این رقم یک سوم بیشتر از فروش های تسلیحاتی چین بین سال های 2008 تا 2013 است که رقم فروش به نسبت سهم جهانی 4/6 درصد بوده است.

این آمار در شرایطی منتشر می گردد که چین در اجلاس سالانه کنگره ملی خلق این کشور در پکن در ماه جاری میلادی بودجه دفاعی امسال را با 8/1 درصد رشد به تصویب رساند که رقمی معادل 173 میلیارد دلار است.

این افزایش بودجه و به دنبال آن انتشار آمارهای مربوط به افزایش فروش تسلیحاتی این کشور باعث شد تا مقام های نظامی این کشور در حاشیه این اجلاس اعلام نمایند چین به دنبال مسابقه تسلیحاتی نیست.

با وجود این اتفاقات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که یک نبرد تجاری را با چین آغاز نموده است می گوید این کشور در بسیاری از زمینه ها رقیب آمریکاست واژه ای که برای پکن خوشایند نیست و می گوید بهتر است از چین به عنوان همکار و شریک یاد گردد.

البته نگرانی های چین هم به نوشته روزنامه هنگ کنگی بی ربط نیست زیرا برای نمونه فروش تسلیحاتی آمریکا به هند، کشوری که با چین دارای منازعات ارضی است بین سال های 2008 تا 2017 میلادی چندین برابر شده است.

چین در ساخت تسلیحات هم روز به روز خودکفاتر می گردد و بین سال های 2013 تا 2017 میلادی میزان واردات جنگ افزارش به نسبت دوره قبلی 19 درصد کمتر اما صادراتش 38 درصد بیشتر شده است.

گزارش موسسه یاد شده نشان می دهد چین در پنج سال گذشته به 48 کشور جهان اسلحه فروخته است پاکستان در صدر این گروه قرار گرفته و رده های بعدی از آن بنگلادش و الجزایر است فروش تسلیحاتی چین به آفریقا نیز به تنهایی در این مدت 55 درصد رجحان گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 460

به "افزایش فروش جنگ افزارهای چینی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش جنگ افزارهای چینی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید