انواع فیبر نوری پر سرعت به وسیله محققان کشور فراوری شد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، فراوری انواع فیبرنوری و اتصالات خاص فیبرنوری پرسرعت 12 تا 144 رشته ای سهم قابل توجهی در بخش ارتباطات نوری دارد و این محصول اکنون در داخل کشور فراوری می گردد.

انواع فیبر نوری پر سرعت به وسیله محققان کشور فراوری شد

مهدی کاکایی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان از طراحی و فراوری انواع فیبرنوری و اتصالات خاص فیبرنوری پرسرعت گفت و ادامه داد: با توسعه شبکه تلفن و اینترنت خانگی مبتنی بر فیبرنوری، سالانه بالغ بر 145 میلیون قطعه از انواع محصولات در بخش ارتباطات نوری مورد احتیاج است. بر همین اساس، کوشش کردیم تا با فراوریاتمان، بخشی از احتیاج کشور را با محصولات ایران ساخت تامین کنیم. سهم این شرکت 10 تا 15 درصد احتیاج بازار است، البته این مقدار با توجه به برنامه های توسعه صنعت مخابرات و اپراتورهای همراه در نظر گرفته شده است.

این فعال فناور، به فراوری اتصالات خاص فیبر نوری پرسرعت 12 تا 144 رشته ای اشاره نمود و ادامه داد: مورد مصرف و کاربرد این محصول در صنایع اپتیک و در حوزه مخابرات، انتقال و مراکز داده، صنایع نظامی پیشرفته، راهبردی و بعلاوه نسل های شبکه ارتباطی موبایل است.

کاکایی خاطر نشان کرد: نمونه خارجی این نوع محصولات، با قیمتی بسیار بالاتر از فراوری داخل قابل خریداری است. نمونه ایران ساخت محصولات فیبر، تا کنون در حد فراوری اتصالات 4 رشته ای بوده و بیش تر از آن نمونه داخلی وجود نداشت اما با توسعه فناوری بومی و توانمندی در اتصال الیاف نوری بیش از 4 رشته به طور همزمان،که منحصر به این شرکت دانش بنیان است، نسبت به سایر فراوریات مزیت رقابتی ایجاد شد.

به گفته وی، برنامه صادرات محصولات فیبر نوری فراوریی این شرکت، پس از تامین احتیاجهای اولیه کشور در برنامه های توسعه ای شرکت است. بیشتر کشورهای پیرامونی ایران، احتیاجمند چنین محصولاتی هستند که دارای قیمت مناسب و کیفیتی در حد استاندارد بین المللی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2837

به "انواع فیبر نوری پر سرعت به وسیله محققان کشور فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع فیبر نوری پر سرعت به وسیله محققان کشور فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید