اگر سهام عدالت را آزاد نکنیم، چه می گردد؟ ، یک هفته دیگر فرصت باقی ست

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، آزادسازی سهام عدالت از روز دهم اردیبشت ماه شروع شده است و تا انتها هفته آینده فرایند انتخاب روش آن ادامه دارد.

اگر سهام عدالت را آزاد نکنیم، چه می گردد؟ ، یک هفته دیگر فرصت باقی ست

سهامداران برای آزادسازی دو راه پیش رو دارند، یا روش مستقیم را انتخاب نمایند که در این صورت برای آنها کد بورسی صادر می گردد و هر فرد به وسیله بورس سهام خود را مدیریت می نماید.

در این روش مسئولیت سود و زیان سهام بر عهده سهامدار است، همچنین می تواند سهام خود را بفروشد.

به عقیده کارشناسان این روش نقدشوندگی بیشتری دارد اما ریسک آن نیز بیشتر است؛ اما روش غیرمستقیم نقدشوندگی و ریسک کمتری دارد.

سوال بسیاری از سهامداران این است که اگر نسبت به آزادسازی سهام عدالت اقدام نکنیم، چه می گردد؟

در مورد کسانی که وارد سامانه سهام عدالت نشوند همانند کسانی که قصد آزادسازی به روش غیرمستقیم را دارند، سامانه به صورت اتوماتیک از روز نهم خرداد ماه روش غیرمستقیم را فعال می نماید.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، آزادسازی سهام عدالت به گونه ای خواهد بود که سهام داران ظرف مدت شش ماه آینده بتوانند تا 20 درصد سهام خود را بفروشند.

در هفته ای که گذشت یکی از حواشی فروش سهام عدالت، خرید وکالتی آن در بعضی از شعب بانکی بود که حسن علائی، معاون سازمان خصوصی سازی این اقدام شعب بانکی را در مورد سهام عدالت غیرقانونی عنوان نمود.

همچنین به گفته وی، قرار است مصوبه شورای عالی بورس درباره جزئیات ورود سهام عدالت به بورس در هفته آینده تصویب و اعلام گردد.

بنابراین براساس گفته قبلی وی، قرار است چارچوب آزادسازی سهام عدالت (شامل چه پورسه زمانی و با چه درصدی) در شورای عالی بورس تصویب و اعلام گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1032

به "اگر سهام عدالت را آزاد نکنیم، چه می گردد؟ ، یک هفته دیگر فرصت باقی ست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سهام عدالت را آزاد نکنیم، چه می گردد؟ ، یک هفته دیگر فرصت باقی ست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید