ایران کانون گردشگری حلال گردد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح دهکده سلامت صبا که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، با اشاره به درآمدزایی بخش گردشگری در جهان گفت: در جهان از محل جابجایی نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار گردشگر، 1500 میلیارد دلار درآمد ایجاد شده که البته شامل گردشگری داخل کشورها نمی گردد.

ایران کانون گردشگری حلال گردد

وی اضافه نمود: سهم جمهوری اسلامی با توجه به اینکه کشوری پر از جاذبه های گردشگری هستیم، در این حوزه بسیار اندک است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ارزیابی ها، کشور ما را جزو 10 تا 15 کشور نخست دنیا از نظر داشتن ظرفیت گردشگری قرار می دهند، گفت: تعداد گردشگران ورودی ما در سال 5 میلیون نفر است و درآمد حاصل از آن بیش از 7 میلیارد دلار است که در واقع نیم درصد سهم از گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده ایم. این در حالی است که بر اساس ظرفیت هایمان باید 2 تا 3 درصد از گردشگری دنیا سهم داشته باشیم.

افزایش رشد گردشگری در ایران

وی با اشاره به اهمیت رویکرد دولت یازدهم در توسعه گردشگری، گفت: دو سال گذشته رشد گردشگری در دنیا 4 درصد بوده اما در ایران به 12 درصد رسیده است.

سلطانی فر اضافه نمود: در سند چشم انداز پیش بینی شده که ایران باید در افق 1404 میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با 30 میلیارد دلار درآمد باشد که تقریبا همان 2 درصد سهم دنیای است.

وی گفت: ما در حال حاضر به دلیل عملکرد ده سال گذشته، 50 درصد از برنامه عقب هستیم و برای جبران باید زیرساخت ها را به گونه ای توسعه دهیم که سمت و سوی درستی در جذب گردشگر وجود داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه از این 5 میلیون گردشگری که سالانه به ایران می آیند تقریبا 2 میلیون و 6 دهم شیعیان و مسلمانان هستند که به قم و مشهد سفر می نمایند، گفت: در دنیا هر کشوری در بحث گردشگری یک رویکرد کلی را معین می نماید و رویکرد ما این است که ایران کانون گردشگری حلال در دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه قم یک نقطه استراتژیک گردشگری است، ادامه داد: قم از نظر اختصاص تسهیلات گردشگری در کشور در اولویت است و در برنامه ششم هم از اولویت های گردشگری قرار داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 667

به "ایران کانون گردشگری حلال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران کانون گردشگری حلال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید