بزرگان و مفاخر میراث بشریت هستند، روز باباطاهر در تقویم ملی ثبت گردد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران در همدان، کاوه خورابه عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت شاعر دوبیتی سرای همدانی باباطاهر عریان اظهار کرد: اشعار باباطاهر را باید از دو جنبه مباحث عرفانی و عاشقانه بسنجیم هر چند که می دانیم اشعار باباطاهر در روح و جان مخاطب نفوذ می نماید.

بزرگان و مفاخر میراث بشریت هستند، روز باباطاهر در تقویم ملی ثبت گردد

وی با اشاره به بزرگداشت های مختلف مفاخر در اردیبهشت، اعلام کرد: خوشحالم در ماهی هستیم که یک اردیبهشت روز سعدی، 25 اردیبهشت روز فردوسی، 28 اردیبهشت روز خیام و 31 اردیبهشت به نام باباطاهر است و امیدوارم که نام باباطاهر برای همین روز در تقویم ملی نیز جای گیرد.

وی تاکید نمود: باید بیش از هر موقع دیگری از بزرگداشت بزرگان بگوییم و در گستره منطقه، کشور و در بعد جهانی امکان این شناخت را فراهم کنیم.

معاون علمی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: تقریبا طی چند سال اخیر با این موضوع روبرو هستیم که کشورهای همسایه مفاخر و مشاهیر ما را از آن خود نموده اند، زیرا بزرگان ما تمام مرزهای جغرافیایی را در می نوردند.

وی با تاکید بر اینکه وسعت اندیشه مفاخر ما به مقدار وسعت اندیشه بشری است اضافه نمود: ما نیز اگر از بزرگانی چون شکسپیر و... صحبت می کنیم اشکالی ندارد، اینها میراث بشریت هستند.

خورابه تاکید نمود: با توجیه اینکه بزرگان ما جهانی هستند، نمی توان خاموش ماند و کاری نکرد بلکه برای اینکه چراغی که گاهی احساس می گردد نور آن رو به خاموشی است، باید تابنده تر کرد و به نظر می رسد در این موارد باید جهانی فکر کنیم.

وی توضیح داد: باباطاهر عریان را امروز از جان شعرش شنیدیم اما بزرگانی در باب عرفانی باباطاهر نوشته اند که باید از معرفت آنها نیز جرعه نوش شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3193

به "بزرگان و مفاخر میراث بشریت هستند، روز باباطاهر در تقویم ملی ثبت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگان و مفاخر میراث بشریت هستند، روز باباطاهر در تقویم ملی ثبت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید