بلیط قطار بعد از ماه رمضان گران می گردد

به گزارش تنها پیامک، طبق اعلام معاونت حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بلیط قطار بعد از ماه رمضان 22 درصد گران می گردد.

بلیط قطار بعد از ماه رمضان گران می گردد

شهرام آدم نژاد، معاونت حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین تصمیمات درباره افزایش قیمت بلیط قطار اعلام نمود که براساس تصمیماتی که در شورای عالی ترابری اخذ شده، قرار بر این است که مقدار افزایش قیمت بلیط قطار میانه 22 درصد باشد و پس از ماه مبارک رمضان این افزایش قیمت ها اعمال گردد.

آدم نژاد در این رابطه اضافه نمود:

در سال های گذشته سیستم سوخت رسانی براساس مقدار پیمایش بوده است و این روش برای معین احتیاج سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی به اجرا رسید. در حال حاضر هم تصمیم نهایی برای قیمت و سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام نشده است.

وی اضافه نمود:

البته در جلساتی وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را برای نحوه سهمیه بندی ها ارائه نموده، اما هنوز تصمیم نهایی را اعلام ننموده اند.

آدم نژاد درباره معین قیمت بلیط سایر وسایل حمل و نقل گفت:

در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای ناوگان ویژه قیمت آزاد است و درباره ناوگان غیرویژه هم در هفته جاری ستاد تنظیم بازار درباره معین قیمت ها تصمیم گیری می نماید.

وی با اشاره به نرخ گذاری بلیط هواپیما گفت:

معتقدم معین نرخ شناور هم باید چارچوبی داشته باشد و در تمام جهان هم حتی درباره نرخ های شناور هم سقفی معین می گردد و اجازه اعمال هر نرخی را نمی دهند. مشکل ما در بخش معین قیمت بلیط هواپیما، کمبود عرضه است که باید عرضه و تقاضا در بازار هوایی را مدیریت کنیم.

آدم نژاد با اشاره به افزایش قیمت قابل توجه قطعات و ناوگان حمل و نقل عمومی گفت که در حال حاضر قیمت ها به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا نموده اند و به طور کلی حال حمل و نقل عمومی خوب نیست و باید برای ساماندهی این شرایط راهکارهایی اتخاذ گردد که یکی از گزینه ها در بخش حمل و نقل بار می تواند کاهش تعداد ناوگان باشد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از خبرنگاران می توانید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / ایلنا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2895

به "بلیط قطار بعد از ماه رمضان گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط قطار بعد از ماه رمضان گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید