بودجه یکصد میلیارد تومانی شهرداری لامرد در سال 1401

به گزارش تنها پیامک، شهردار لامرد از افزایش 81 درصدی بودجه شهرداری این شهر در سال 1401 اطلاع داد.

بودجه یکصد میلیارد تومانی شهرداری لامرد در سال 1401

عطالله جوکار گفت: بودجه سال آینده (1401) شهرداری لامرد نسبت به پارسال 45 میلیارد تومان یعنی قریب به دو برابر افزایش داشته و به یکصد میلیارد تومان رسیده است که از این مقدار، 22 درصد جاری و 78 درصد به اقدامات عمرانی اختصاص داده شده است.

او به چرایی افزایش بودجه سال 1401 شهرداری لامرد علی رغم کسری بودجه سال 1400 اشاره و گفت: یکی از علل افزایش بودجه منابع درآمدی تازه ایست که شهرداری در سرفصل های درآمدی بودجه پیش بینی نموده است.

این مقام مسئول با نیم نگاهی به تخفیفات فوق العاده شهرداری لامرد در سال نو، گفت: تخفیفات ویژه ای در سال 1401 به عنوان عیدانه شهرداری برای مردم در نظر گرفته شده است که بصورت پلکانی معکوس (از زیاد به کم)، در 3 ماهه اول سال 40 درصد، 3 ماهه دوم 30 درصد، 3 ماهه سوم 20 درصد و 3 ماهه چهارم سال 10 درصد تخفیف برای مردم شریف لامرد در نظر گرفته شده است.

نماینده شهرداران استان فارس در بازدید میدانی از پروژه های شهرداری لامرد، از راه اندازی کارخانه قطعات بتنی این شهر پس از سه سال با اعتبار بالغ بر 800 میلیون تومان اطلاع داد و گفت: 30 هزار و 770 تک لبه در کارخانه قطعات بتنی فراوری شده است که در حال استفاده از آن ها در سطح هستیم و خوشبختانه در این زمینه خودکفا شده ایم.

او گفت: با راه اندازی بخش فراوری سنگ فرش در کارخانه قطعات بتنی شهرداری لامرد، سنگ فرش سطح شهر و معابر آن در سال آینده انجام خواهد شد.

جوکار با بیان اینکه توسعه اتوبان شهید نعیمی (ورودی غربی لامرد) در دستور کار است گفت: برای اجرای تک لبه اتوبان شهید نعیمی، 8 هزار متر پیش بینی شده است که 5000 متر آن اجرا شده است و مابقی آن نیز در حال اجراست.

این مقام مسئول گفت: انچه مبرهن است این است که یک باند، به باند ورودی اضافه میشود و در کنار آن پارکینگ نیز است؛ بعلاوه انجام مقدمات انتقال فضای سبز این بلوار به کنار در حال اجرا است، پیش بینی میشود که این پروژه در نیمه های سال 1402 به بهره برداری برسد.

شهردار لامرد گفت: توسعه و استمرار روشنایی LED در تمام بلوار های شهر لامرد در افقی 4 ساله در حال اجرا است که در فاز نخست 2 کیلومتر بلوار شهید نعیمی در دستور کار قرار گرفته است بعلاوه روشنایی میادین شهر لامرد نیز تا 10 فروردین ماه سال 1401 به اتمام خواهد رسید.

او با تأکید بر اجرای تک لبه خیابان های سطح شهر لامرد گفت: اجرای مسدود سازی دوربرگردان های بلوار های سطح شهر به طول 1200 متر و اجرای بازسازی تک لبه سطح شهر به طول 800 متر صورت گرفته است که جمیعاً با توجه به 3 قرار منعقد شده در مورد تک لبه ها، 2 میلیارد و 136 میلیون تومان قرارداد بسته شده است.

جوکار به ترمیم آسفالت خیابان های شهر لامرد در آینده اشاره و گفت: یکی از پروژه های آسفالت خیابانها، خیابان شهید بهمنی، حدفاصل محله چاه علی و آبشولی است که با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی درحال انجام است.

این مقام مسئول خرید و نصب 30 سطل زباله به ارزش 130 میلیون تومان و راه اندازی، اورهال و تعمیر ماشین آلات عمرانی شهرداری لامرد با اعتبار 650 میلیون تومان از دیگر اقدامات شهرداری لامرد در سال 1400 نامبرد.

شهردار لامرد گفت: انجام نقشه برداری هوایی سطح شهر لامرد شروع شده است که امیدوار هستیم 6 ماه اول سال 1401 به اتمام برسد.

جوکار از افتتاح بوستان بارگاه مطهر شهدای گمنام لامرد با اعتبار فاز نخست 5 میلیارد و 950 میلیون تومان خبرداد و گفت: احداث این بوستان در مدت زمانی بسیار کوتاه (مدت 4 ماه)، اما بسیار پرکار و جهادی شروع شد که فاز اول آن فردا شب افتتاح خواهد شد؛ فضا های مناسب جهت اسکان، گردش آب (آبشار)، نورپردازی و دو کیلومتر (رفت و برگشت) پیاده روی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2981

به "بودجه یکصد میلیارد تومانی شهرداری لامرد در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه یکصد میلیارد تومانی شهرداری لامرد در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید