تئاتر با اجرای عمومی زنده است

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- نشست هم افزایی گروه های نمایشی استان مازندران ، با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرستان گروه های ثبت شده استان برگزار گشت .

تئاتر با اجرای عمومی زنده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، این نشست ، با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حسن رونده مدیر اموراستان های آن اداره کل ، علی خرسند فرماندار نور ، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،محسن محمدی معاون هنری وسینمایی ارشاد استان ، داوودفلاح رییس ارشاد نور، یاسر محمودی رییس انجمن نمایش استان و سرپرستان گروه های ثبت شده نمایشی مازندران در مجتمع رفاهی فرهنگی دیدی نور برگزار گشت .

در این نشست ، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خسارت کرونا به هنرمندان هنرهای نمایشی گفت : تئاتر با اجرای عمومی زنده است و همه گیری کرونا ، خسارت بزرگی به این هنر وارد کرده که هدف ما جبران بخشی از این خسارت می باشد .

وی اضافه نمود : انجمن های هنرهای نمایشی استان ها باید قوام و دوام داشته باشد و باید کاری کنیم که انجمن های شهرستان ها تعطیل نشوند و این نکته باید در اساسنامه جدید دیده شود .

آشنا شرح داد :به همین دلیل، تلاش کردیم تا تفاهم نامه کمک مالی به انجمن های استان ها دوباره برقرار شود که سال گذشته 4 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار مالی در این خصوص در نظر گرفته شد و سعی می کنیم تا این اعتبار را در سال جاری به 8 میلیارد تومان افزایش دهیم .

مدیر کل هنرهای نمایشی با تاکید بر حمایت ویژه آن اداره کل از نمایش نامه نویسان گفت : در این راستا بنیاد ادبیات نمایشی را تاسیس کردیم و از نمایش نامه نویسان حمایت خواهیم کرد .

وی تاکید کرد : ما با تعدد جشنواره ها مخالفیم ، زیرا 70 درصد بودجه ما صرف این جشنواره ها می شود و با جای آن قصد داریم تا به گروه های نمایشی برای تولید آثار کمک نماییم .

پیش از سخنان قادر آشنا ، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی گفت : استان مازندران بیشترین دانش آموخته هنرهای نمایشی را دارد و در این استان 52 گروه نمایشی به ثبت رسیده اند .

وی اضافه نمود : هنرهای نمایشی بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا دیده است و دراین شرایط سخت ، هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم این اداره کل در حد توان ، سعی در جبران بخشی از این آسیب داشته ایم ولی این مسائل هنوز پابرجاست و رفع آن ، نیاز به نگاه ویژه و عزمی ملی دارد .

وی ضمن سپاس از حمایت های مدیرکل هنرهای نمایشی و تلاش های انجمن نمایش استان ، ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های بیشتر آن اداره کل شاهد پویایی هرچه بیشتر این هنرمردمی در استان باشیم .

علی خرسند ،فرماندار شهرستان نور نیز در سخنانی کوتاه ،ضمن تاکید بر نقش موثر هنر در جامعه گفت : هنرمندان می توانند با ظرفیت و توانمندی خود ، هم در فرهنگ سازی و هم در بالندگی و زایش فرهنگی در جانعه تاثیرگذار باشند .

شایان ذکر است ؛ در بخش نخست این نشست که با حضور مدیرامور استان ها، معاون هنری ارشاد ومسئول انجمن نمایش استان با سرپرستان گروه های نمایشی برگزار گشت ، دوطرف به تبادل نظر و پرسش و پاسخ پرداختند .

در پایان ضمن رونمایی از 4 جلد کتاب نمایش که با حمایت ارشاد مازندران به چاپ رسیده ، از نویسندگان آن کتاب ها ، همچنین تعدادی از پیشکسوتان و افتخارآفرینان نمایش استان و شهرستان نور با اهدا لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1700

به "تئاتر با اجرای عمومی زنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر با اجرای عمومی زنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید