جترو می خواهد مناسبات تجاری خود با ایران را افزایش دهد

به گزارش تنها پیامک، رئیس دفتر جترو (آژانس توسعه تجارت ژاپن) در تهران Japan External Trade Organization با معاون امور بین الملل اتاق ایران دیدار کرد.

جترو می خواهد مناسبات تجاری خود با ایران را افزایش دهد

تاکایوکی سوزوکی و محمدرضا کرباسی در این دیدار با اشاره به کاهش چشمگیر روابط تجاری بین ایران و ژاپن، به بحث و بررسی راه های افزایش حجم روابط دوجانبه پرداختند.

سوزوکی، رئیس دفتر جترو (آژانس توسعه تجارت ژاپن) در تهران گفت: اخیراً جترو یک بسته همکاری اقتصادی با ایران را آماده نموده و علاقه مند است تا مناسبات تجاری خود را با ایران افزایش دهد؛ این موضوع نشان می دهد ژاپنی ها آینده را مثبت می بینند و در پی این هستند که در چند مرحله بتوانند جلسات مذاکرات رودررو برگزار کنند و ارتباط بین فعالان حوزه های تجهیزات پزشکی، تولید محتوای فرهنگی، لوازم آرایشی و استارتاپ ها را برقرار کنند.

سوزوکی ادامه داد: درصدد هستیم تا در چند ماه آینده وبینارهای متعددی با حضور شرکت های ژاپنی و ایرانی به صورت مجازی برگزار کند. لذا از اتاق ایران می خواهیم همانند گذشته در جهت برگزاری این رویدادها با جترو همکاری نموده و لیست افراد و شرکت های موردنظر را در اختیار ما قرار دهد.

در ادامه این نشست معاون بین الملل اتاق ایران گفت: نظر به مذاکرات وین و احتمال زیاد ثمربخشی این مذاکرات، به نظر می رسد ژاپنی ها در مسائل اقتصادی بسیار مطلع و زیرک هستند چراکه در پی تغییر شرایط و از سرگیری روابط متوقف شده با تجار ایرانی هستند. ما نیز با پیشنهاد برگزاری جلسات میان طرفین به صورت مجازی و حتی حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی موافق هستیم.

کرباسی گفت: تا به امروز جلسات کارشناسی و B2B زیادی را به صورت مجازی بین تجار ایرانی و خارجی برگزار نموده ایم. نظر به اینکه تجار ایرانی نیز تمایل به همکاری با تجار ژاپنی دارند، آمادگی اتاق ایران را در این خصوص اعلام می کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر 200 اتحادیه و تشکل فعال زیرمجموعه اتاق هستند که می توان با آن ها در زمینه های پیشنهادی طرف ژاپنی همکاری کرد.

به گفته کرباسی، ژاپن می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد چراکه ازنظر تکنولوژی و نوآوری پیشرفته است و می توانیم بخش زیادی از نیازهای اقتصادی طرفین را تأمین کنیم.

معاون امور بین الملل اتاق ایران شرح داد: ما در انتظار فصل تازهی از روابط بین ایران و ژاپن هستیم و همواره در تلاشیم تا روابط خود را توسعه دهیم.

در ادامه سوزوکی گفت: متأسفانه شیوع گونه تازه کرونا در ژاپن افزایش یافته و از اوایل ژانویه میلادی تعداد مبتلایان افزایش صعودی داشته که همین موضوع مسئله اعزام هیات از ایران به ژاپن و بالعکس را دچار مشکل می کند. پیشنهاد می شود با مساعدت اتاق ایران، جلسات به صورت مجازی در حوزه های پیشنهادی جترو صورت گیرند.

او تاکید کرد: نظر به متوقف شدن روابط تجاری بین ایران و ژاپن، امیدواریم با برگزاری سمینارها و وبینارهای پیشرو بتوانیم همکاری ها را از سربگیریم چراکه تجار ژاپنی هم علاقه مند به همکاری با تجار ایرانی است.

مطابق مذاکرات این نشست، جترو قصد دارد سه وبینار را با همکاری معاونت امور بین الملل اتاق ایران برگزار کندکه موضوعات آن به شرح زیر است:

-وبیناری برای تجار ژاپنی جهت آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل ها و شرایط تجاری و اقتصادی ایران

-وبیناری برای تجار ایرانی جهت آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل ها و شرایط تجاری و اقتصادی ژاپن

-مذاکرات رودررو میان تجار ایرانی و ژاپنی در چهار زمینه مورد اشاره.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3005

به "جترو می خواهد مناسبات تجاری خود با ایران را افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جترو می خواهد مناسبات تجاری خود با ایران را افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید