جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم به کار خود در رفسنجان خاتمه داد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/کرمان جشنواره ملی عکساز چشم دختران ببینیم با معرفی نفرات برتر به کار خود در رفسنجان سرانجام داد.

جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم به کار خود در رفسنجان خاتمه داد

متن بیانیه خاتمهی دومین جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم که عباس بلوچی مدیر انجمن سینمای جوان رفسنجان آن را قرائت کرد به این توضیح است:

عکاسی هنری است که بیش از هنر دیگری با واقعیت رابطه تنگاتنگی دارد، بدون شک حضور هنرمندان عکاس زن در عرصه های مختلف هنری به ثبت لحظات نشان دهنده کوشش و همت بی وقفه آن ها برای پیشرفت خود و آینده کشور است.

جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم مثالی کوچک و نقطه آغازی برای رسیدن به آمال و آرزوهای دیرین بانوان است که با همت و کوشش هنرمندان و مسئولان در دومین حرکت خود به صورت ملی و سراسری برگزار گردید.

امید است که این جشنواره استمرار یابد، برای ما تجربه بی نظیر از یک سفر جذاب در میان هزار فریم عکس را فراهم کرد و اکنون هدیه ما برای شما نمایش 97 اثر از 43 هنرمند عکاس در نمایشگاه است.

هیئت داوران با افتخار اعلام می دارد بر مبنای احترام به صندلی هنر عکاسی و با حفظ و رعایت قوانین جشنواره تمام تصاویر رسیده با کدگذاری از سوی دبیرخانه یک بار بازبینی و سپس برمبنای اصول تکنیکی عکاسی، خلاقیت و سوژه یابی و توجه به موضوعات اصلی جشنواره انتخاب یا حذف شده است.

مجموعه 97 اثر منتخب نتیجه آنالیز دقیق و تخصصی بوده و آثار برگزیده با دقت نظر و وسواس هنری، همفکری و با اتکای دانش و تخصص داوران انتخاب شده اند.

در بخش کرونا و قرنطینگی نگاه ها خیلی سطحی و ساده انگارانه بود و عکاسان به لایه های پنهان و اتفاقات درونی موضوع نگاه ننموده بودند، خانواده و کانون خانواده بطن بسیاری از اتفاقات خوب و بد در این موضوع بود که انتظار می رفت با نگاهی عکاسانه رصد گردد.

در بخش های موبایلی چون موبایل خود ابزاری برای ثبت لحظات ماندگار پیرامون شده است توجه به این نکته حائز اهمیت است که در کادر بندی ها دقت بیشتری گردد تا در زمان ثبت لحظه ناب تصویر خاص تری پدید آید.

در خاتمه هیئت داوران دومین جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم احترام قلبی خود را به تمام بانوانی تقدیم می نماید که می کوشند با ابزار هنر جهت رسیدن به آینده و جامعه ای پویا و شاد را برای مدیران، جوانان و کوششگران ایران روشن و پر امید نماید

به گزارش خبرنگاران، ساجده دهقانی دبیر دومین جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرداری رفسنجان در کنار اجرای پروژه های عمرانی به دغدغه های فرهنگی شهر هم اهمیت می دهد که در این راستا برای دومین سال جشنواره عکس را پر شورتر و پر نشاط تر اجرا کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره کار خود را از اوایل خرداد ماه سال جاری آغاز کرد، گفت: با فراخوانی که داده شد، بیش از یک هزار اثر از 43 عکاس از سراسر کشور از جمله اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، کرمان و ... به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

دهقانی ادامه داد: 3 داور مطرح کشوری اهل رفسنجان (عباس بلوچی، حسام الدین باقری و سید محسن سجادی) این آثار را داوری کردند که 97 اثر انتخاب و به نمایشگاه راه یافت که از این 97 نفر 8 نفر در دو بخش دوربینی و موبایلی به عنوان برتر برگزیده شدند.

شورای دوره پنجم به مباحث فرهنگی اهمیت خاصی داد است

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: وقتی فرصت هایی در اختیار بانوان قرار می گیرد غنیمت شمرده و از آن فرصت ها استفاده می نمایند که بسیار حائز اهمیت است.

محمد مختاری اضافه کرد: همه شرکت نمایندگان در دومین جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم برنده هستند زیرا حضور آن ها در این جشنواره مغتنم بوده و نشان دهنده این است که بانوان برای امر هنر اهمیت قائل هستند.

وی اعلام کرد: شهرداری رفسنجان طی دو سال و نیم گذشته با شکل گیری پنجمین شورای اسلامی شهر، به مباحث فرهنگی اهمیت خاصی داده است و در این راستا چندین فرهنگسرا در سطح شهر ایجاد نموده است که مورد استقبال عمومی قرار گرفته اند.

کوشش شهرداری و شورای اسلامی شهر بر حضور پررنگ زنان در فعالیتهای اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این مراسم گفت: در صورتی که حضور پر رنگ بانوان را داشته باشیم و از دغدغه آن ها اطلاع پیدا کنیم شاهد فضاهایی هستیم که عدالت در آن ها کاملا رعایت می گردد و فضاهایی امن می شوند

وحیده نوری اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان بنا به همه این دلایل در کوشش است تا حضور بانوان پر رنگ تر باشد و از خواسته های آنان با اطلاع گردد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دومین جشنواره ملی از چشم دختران ببینیم هم دلیلی بر همین مدعا است؛ ادامه داد: این جشنواره با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و دیگر نهادها برگزار گردید.

با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان و بانوان تشکیل می دهند می توان از ایده های آنان در تصمیمات و مدیریت شهری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه در بخش اصلی دوربینی نگین محمدی فرد از اصفهان و زهره لک از تهران و در بخش اصلی موبایلی هم سمانه شیرازی از آمل و کوثر علیزاده از رفسنجان تجلیل شدند.

در بخش ویژه دوربینی نیز مینا نوعی از تبریز و مهناز نوریان از مشهد و در بخش ویژه موبایلی نیز نگین سیدی از رفسنجان نفر اول و فاطمه شایق از رفسنجان به عنوان نفر دوم تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1128

به "جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم به کار خود در رفسنجان خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم به کار خود در رفسنجان خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید