جوانی که می تواند قزوین را در عرصه هوا فضا مطرح کند

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران- گروه استانها: محمدرضا جباری، وقتی با جوانان نخبه و مخترع روبرو می شوی سینه ات را جلو می دهی، سرت را بالا می گیری و با اعتماد به نفس به آینده امیدوار می شوی که افراد زیادی هستند که می توانند به کشور یاری نمایند و افتخار آفرین باشند.

جوانی که می تواند قزوین را در عرصه هوا فضا مطرح کند

خبرنگاری از جمله مشاغلی است که هر ازگاهی با این نخبگان آشنا می شوی و می توانی قلمت را بچرخانی و جوان اندیمشندی را به جامعه معرفی کنی واز توانمندی ها و گاه مسائل این گروه اطلاع رسانی کنی تا شاید گره ای گگردده گردد و یا جوانی به مردم شناسانده گردد.

این بار جلسه ای در امور اقتصادی و دارایی استان قزوین برگزار گردید تا بعضی خبرنگاران با جوانی آشنا شوند که سختی اجرایی کردن یک طرح از ایده تا ثروت سرمایه گذاری در ایران را به تن خریده و پیشنهادهای وسوسه انگیز غرب را به سویی انداخته تا در موطن خود کاری کند کارستان. فرشید بزمی، جوانی با 5 مدال دنیای نخبه ای از کشورمان که در هوافضا می درخشد و پس از تحصیلات عالیه در قلب آمریکا و با همه زرق و برق ینگه دنیا به ایران و به لطف مدیری دلسوز و حامی واقعی فراورینماینده به قزوین آمده تا کاری کند تا این استان در عرصه هوا فضا هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

فرشید بزمی فوق دکتری هوافضا از دانشگاه آریزونای آمریکا توانسته نبوغ و خلاقیت ایرانی را به رخ دنیایان بکشد و در جشنواره های گوناگون از جمله اختراعات کشور سوئیس و آمریکا دو مدال طلا، درلهستان وآلمان دو مدال نقره و در جشنواره اختراعات کره جنوبی مدال برنز را کسب کند و در صنعت هوافضا بدرخشد.

جوایز این جشنواره در حوزه هوا فضا پس از جایزه نوبل که در رشته علوم شاخص است از برترین صندلیها تلقی می گردد که جوان کشورمان آنها را گردن آویز خود نموده است.

اختراع در عصر کنونی باید کاربردی باشد

فرشید بزمی در نشست با خبرنگاران لب به سخن می گشاید تا از خود بگوید و طرح و ایده خود را با رسانه ها در میان بگذارد و باشناختی که از فضای بوروکراسی اداری دارد می خواهد در ابتدای راه، خبرنگاران را همراه خود کند تا شاید کارها سریعتر پیش برود.

این نخبه و مخترع جوان گفت: اختراع باید کاربردی باشد و من پس از تحصیل در رشته هوا فضا که صندلی خاصی در عصر کنونی دارد و تنها 5 درصد اختراعات دنیای در این عرصه است می تواند کارساز باشد.

وی بیان نمود: در جشنواره اختراعات 7 کشور انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، هلند، سوئیس و آلمان میزبان بودند و در سال 2017 که جشنواره اختراعات در کشور آلمان برگزار گردید 11 هزار نفر شرکت کردند و 850 طرح و اختراع از 31 کشور دنیا برگزیده و در نهایت 9 طرح اجرایی انتخاب شد که اختراع متعلق به من بود.

بزمی گفت: یکی از اختراعات ارتقاء هواپیما با نانو سوخت است که می توان با این سوخت در ارتفاعات بالاتر که معمولا مصرف بیشتر می گردد با استفاده از آن میلیونها لیتر در سوخت هواپیما صرفه جویی کرد.

وی توضیح داد: هر چند این اختراع برای هواپیماهای مسافری و باری طراحی شده اما می تواند در هواپیماهای نظامی هم اجرایی گردد و تحولی در این عرصه ایجاد کند.

بزمی اظهارداشت: آمادگی دارم تا این طرح مهم و نیز ساخت بالگرد را در ایران اجرایی کنم و اعتقاد دارم این طرح رویایی نیست و قابل اجراست و می توانیم خود را از وابستگی به بیگانگان رها کنیم.

قزوین را به مرکز فراوری بالگرد تبدیل کنیم

وی در ادامه گفت: در شرایطی که با تحریم ها و کش و قوس های فراوان به خرید دو بالگرد دلمان را خوش نموده ایم باطرحی که ارائه شده قادر خواهیم بود قزوین را به قطب فراوری و ساخت انواع بالگرد تبدیل نموده و در شرایطی که دو شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته پس از ناسا و بوئینگ در رتبه سوم دنیای قرار گیرد و حتی ایرباس را پشت سر گذاشته ایم این کار بزرگ را عملی کنیم.

این مخترع ایرانی یادآورشد: مهمترین هدفم از آمدن به ایران، پیاده کردن ایده هایم در داخل برای یاری به اقتصاد و اشتغال کشور است و پس از مطالعه شرایط موجود و با پیشنهاد دبیر ستاد سرمایه گذاری استان قزوین به این استان آمدم تا وضعیت را آنالیز وبهترین نقطه را برای اجرای طرح انتخاب کنم.

وی بیان نمود: در استان قزوین موقعیت های خوبی وجود دارد از جمله فرودگاه ویژه که در حال حاضر بلا استفاده است می تواند مکان بسیار مناسبی باشد و سرعت کار را بالا ببرد و اگر مسئولان استان همراهی نمایند برای اجرای طرح آمادگی دارم.

بزمی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پیش بینی سرمایه گذار برای ساخت بالگرد در قزوین اظهارداشت:این طرح بسیارکاربردی است ومیتواند قزوین و کشور را در عرصه هوافضا به عنوان یک برند مطرح کند و در این راستا سرمایه گذار خارجی هم برای کار پیش بینی شده است و من از استان هیچ تسهیلاتی نخواهم گرفت و یک مکان مناسب می تواند مشکل ما را حل نماید.

وی افزود: درفاز اول ساخت بدنه و تجهیزات بالگرد(بجز موتور) پیش بینی شده و در فاز بعدی قادریم موتور بالگرد را نیز بسازیم و صندلی خود در ناوگان بالگردی دنیا را که در حال حاضر در رده سوم دنیای است ارتقاء بخشیم.

فراوری هر بالگرد 25 شغل ایجاد می نماید

بزمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد ظرفیت اشتغالزایی فراوری بالگرد در قزوین بیان نمود: به ازای فراوری هر بالگرد می توان برای 25 نفر شغل ایجاد کرد و با نصف قیمت کنونی خرید بالگرد از خارج این محصول را در داخل فراوری کرد.

نگذارید فرودگاه قزوین خاک بخورد

این جوان مخترع در ادامه توضیح داد: قزوین ظرفیت های فراوانی داردکه هنوز مورد استفاده مطلوب قرار نگرفته وبرای نمونه شرکت خدمات هواپیمایی ویژه(فرودگاه سمپاشی) که امروز خاک می خورد می تواند بهترین مکان برای اجرای طرح ما برای فراوری بالگرد باشد.

وی بیان نمود: در حال حاضر کشورهای کانادا و آمریکا در صنعت فراوری بالگرد در دنیا شاخص هستند وبا اجرای این طرح قزوین پس از صنعت و کشاورزی و گردشگری می تواند در عرصه هوافضا هم می تواند صندلی ویژه ای پیدا نموده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

مسئولان فرصت را از دست ندهند

هرچند ما ایرانی ها در از دست دادن فرصت سرآمد هستیم و گاهی در دقیقه 90 تصمیم می گیریم اما انتظار می رود این بار که فرصت یک سرمایه گذاری خوب بدون هیچ گونه تحمیل شرایط اقتصادی به دولت در قزوین فراهم شده آن را قدر بدانیم و پس از آنالیز این طرح اقتصادی و شاخص و در صورت تایید کارشناسی همراهی لازم را با این جوان نخبه فراهم کنیم و ضمن استفاده بهینه از امکانات موجود قزوین را در عرصه هوافضا هم مطرح کنیم.

شرکت خدمات هواپیمایی ویژه که سالهاست دچار بحران است و خلبانان و تکنسین های آن با مسائل عدیده و حتی بیکار شدن مواجهند امروز به عنوان یکی از مکان های مورد نظر برای اجرای طرح فراوری بالگرد می تواند احیاء شده و با استفاده بهینه از آن دوباره به چرخه کار و فعالیت بازگردد و در راستا اقتصاد مقاومتی محور موثری باشد.

از استاندار محترم و معاون اقتصادی و مسئولان ستاد سرمایه گذاری استان انتظار می رود فرش قرمز را برای گستردن در زیر پای جوانی نخبه که بدون ادعا در صدد کارآفرینی است تعجیل نمایند تا این طرح به دیلل بی مهری و بی توجهی از استان رخت بر نبندد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 476

به "جوانی که می تواند قزوین را در عرصه هوا فضا مطرح کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جوانی که می تواند قزوین را در عرصه هوا فضا مطرح کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانی که می تواند قزوین را در عرصه هوا فضا مطرح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید